Kazan Tekke Köyü Yürüyüşü - 08 Ocak 2017 Pazar

2017 yılının ilk doğa yürüyüşü etkinliği için 08 Ocak Pazar günü aracımız saat 08.00’de Sezenler Sokak’tan hareket etti. Yoldan katılanlarla ekip 13 kişi. Kazan merkezde kısa bir çay-çorba molasından sonra Tekke Köyüne doğru yola düştük. Saat 09.50 sularında maden yolu ayrımında aracımızdan ayrılıp; kısa bir hazırlık sonrası saat 10.00 gibi yürüyüşe başlıyoruz. Hava kapalı ve hafif hafif kar yağıyor.

Parkura girdiğimiz ilk düzlükte kar kalınlığını görünce yürüyüşün oldukça zor geçeceği belli oluyor. Her attığımız adımda dizlerimize kadar kara gömülüyoruz. 100 metrelik düzlüğü karlara gömüle gömüle geçiyoruz. Sırta doğru ormanın içine doğru yükselmeye başladığımızda kar seviyesi azalmaya başladı ve bizler nispeten daha rahat ilerlemeye başladık. Yine de önde iz açan arkadaşları sürekli değiştiriyoruz. Orman içinde yaklaşık 45 dakikalık bir tırmanış sonrasında saat 10.45 sularında Oyuk Kaya’ya ulaşıyoruz. Rakım 1401. Buradan itibaren artık sırtta yükselerek ilerleyeceğiz. Hafif bir rüzgarla birlikte kar yağışı da hızlandı.

Keyifli bir yürüyüş oluyor. Saat 11.45 sularında verdiğimiz ilk kısa nefeslenme molasında sıcak bir şeyler içip, dinleniyoruz. Sonrasında yine karla boğuşarak yürümeye çalışıyoruz. Mümkün olduğunca açık alanlara çıkmadan, orman içinden ve ağaçların altından ilerlemeye gayret ediyoruz. Çünkü açık alanlarda kar o kadar fazla birikmiş ki, buralarda her adımda kasıklarımıza kadar kara gömülüp kalıyoruz. Saat 13.30 oldu. Arkadaşlar yorulmaya başladı. Acıktık da. Ancak karşımızda küçük bir tepe var. Bu tepeyi tırmanmadan yemek molası vermek istemiyoruz. Hedefimiz bu tepeyi tırmanıp, üstünde bir yemek molası vermek. Bu arada hava birden bire yükseldi, açtı. Güneş hafifçe yüzünü göstermeye başladı. Tepeye giden sırtın düzlüğünde oldukça fazla kar biriktiğinden burayı oldukça yavaş geçiyor ve tepeyi tırmanıyoruz.

Artık tepenin zirvesindeyiz. Rakım 1575’i gösteriyor. Manzara çok güzel. Burada yemek molası veriyoruz. Ancak oturacak yer yok, her yer karla kaplı. Herkes ayakta bir şeyler atıştırıp, termoslardaki sıcak içeceklerle kendine gelmeye çalışıyor. Hafif hafif bir rüzgar esiyor. Bu 15 dakikalık molada aslında rüzgarın oldukça soğuk estiğini fark ediyoruz. Herkes üşümeye başladı. Hemen toparlanıp, yürüyüşe devam ediyoruz. Ancak ilerledikçe batıdan esen rüzgar şiddetini arttırdı. Ciddi anlamda üşüyoruz. Eldivenlerin içinde parmaklarımız, ayakkabıların içinde ayaklarımızı hissetmiyoruz. Hafif hafif yağan kar taneleri rüzgarın etkisiyle insanın yüzüne kamçı misali çarpıyor. İnsanlar birer kat daha eldiven, berelerin altına balaklavalarını, üstlerine de rüzgarlıklarını giyerek rüzgarın soğuğundan kendilerini korumaya çalışıyorlar. Kar da oldukça fazla, doğru dürüst mesafe alamıyoruz. Bu koşullarda normal rotamızı tamamlamamız mümkün görülmüyor.

Hemen hızlıca bir karar verip, hem rüzgardan korunmak, hem de mesafeyi kısaltmak amacıyla rotamızı sırt yerine vadiye doğru çeviriyoruz. Yorulduk ve soğuğu çok şiddetli hissediyoruz. Kardan dolayı inişi bile oldukça yavaş yapıyoruz. Vadi tabanına yaklaştıkça rüzgarın etkisi azalıyor, ancak kar yağışı etkisini artırıyor. Artık vadi tabanındayız. 1410’lara indik. Saat 16.00 oldu. Kısa bir süre vadi tabanında ilerledikten sonra yan keserek aşmamız gereken tepeye doğru yükselmeye başladık. Ancak grupta yorgunluk had safhada. İz açmak tüm grup üyelerini yordu. Ama Tekke Köyüne az kaldığını biliyoruz. Nihayet 45 dakikalık bir yürüyüş sonrası tekrardan 1510’lara, tepenin üstüne ulaşıyoruz. Artık Tekke Köyünü görebiliyoruz ve rota artık tamamen iniş şeklinde.

Bu arada gruptan birkaç arkadaş dizlerinden dolayı sorun yaşamaya başladı. Tempomuz düşüyor. Her ne kadar köyü karşımızda görsek de, bu karda, bu koşullarda daha en az bir saatten fazla yolumuz olduğunu biliyoruz. Hava erken kararıyor. Bu yüzden hemen ekibi ikiye ayırıyoruz. İlk ekip yedi kişi önden hızlı hareket edip, iz açacak; arkada kalan ve dizlerinde sorun olan üç arkadaş yanlarında refakatçi olarak kalan diğer üç sağlam arkadaşla birlikte izleri takip ederek daha yavaş bir tempoyla aşağıya inecekler.

Bizler önden ilerliyoruz, ancak mümkün olduğunca da, arkadaki grubu göz temasında tutmaya çalışıyoruz. Arkadaki grupda tahmin ettiğimizden daha hızlı hareket ediyor ve aramızdaki mesafe hiçbir zaman fazla açılmıyor. Bu arada köye yaklaştıkça kar yağışı şiddetini arttırdı, hava da kararmaya başladı. Ancak artık köyün ışıklarına çok yakınız. Şöförümüzü arayıp aracı köy camisinin yanına çağırdık ve köyün sokak lambalarının ışığında saat 18.00 sularında aracımıza ulaştık. Bu arada köyün girişinde arkadaki ekip için bir arkadaşı bırakmıştık: onlarda hep birlikte 18.10 sularında sağ salim araca ulaşınca faaliyeti sorunsuz bir şekilde tamamlamış olduk.

Toplamda 8 saat süren yürüyüşümüz, bir ara güneşin hafifçe yüzünü göstermesi dışında hep kar yağışı ve soğuk esen bir rüzgar altında devam etti. GPS verilerine göre bu 8 saatlik sürede 6 kilometre kare alan içinde toplam 9,9 km mesafe kat etmişiz. En yüksek nokta olarak 1575 metreye çıkmış; en düşük olarak da 1295 metreye inmişiz. Ortalama olarak 380 metre yükselip; 448 metre yükselti kaybetmişiz.