Kızılcahamam Kızılca-Binkoz Doğa Yürüyüşü - 01 Nisan 2017 Cumartesi

01 Nisan 2017 cumartesi günü 13 kişilik bir ekiple Kızılcahamam Kızılca ve Binkoz köyleri arasında, çok güzel bir havada, orman içinde yaklaşık 7,5 saatlik bir performansla doğa yürüyüşü gerçekleştirdik.

Aracımız cumartesi sabahı saat 07.30’da Sezenler Sokaktan hareket ediyor. Yoldaki duraklardan binenlerle 13 kişilik ekibi tamamlıyoruz. Ekip tamalandıktan sonra her zamanki gibi ekip liderimiz faaliyet hakkında kısa bir bilgilendirme yapıp, uyulacak kuralları hatırlatıyor ekip üyelerine. Rahat bir yolculuk sonrası Kızılcahamam Mevlana Lokantasında kısa bir mola verip, kahvaltımızı yapıyoruz, eksikliklerimizi tamamlıyoruz. Sonrasında geri dönüp Güdül yoluna giriyoruz. Saat 09.30 sularında Kızılca Köyündeyiz.

Kızılca, Kızılcahamama yaklaşık 11 km uzaklıkta, Doğanözü barajına kuşbakışı gören manzarası müthiş güzel bir köy. Ancak nufüs oldukça azalmış. Hali hazırda yazları 40-45 kişinin yaşadığı söyleniyor. Bizler hemen köye girerken mezarlığa dönen yolun başında aracımızdan ayrılıyoruz. Kısa bir hazırlık sonrası vadiye doğru yürüyüşe başlıyoruz. Saat 09.45 ve rakım 989 civarları. Hava açık ve gökyüzü pırıl pırıl. Aşağılarda barajın manzarası çok güzel görünüyor. Meşelikleri geçtikten sonra vadiye giriyoruz. Derede çok fazla su yok ancak taşlar ıslak. Bir o yana bir bu yana geçe geçe ilerliyoruz. Zaman zaman yolumuzu çalılar çırpılar kesiyor, buraları geçerken zorlanıyoruz.

Yaklaşık 1 saatlik yürüyüş sonunda vadinin iyice darlaşıp kanyon haline geldiği bir bölgeye ulaşıyoruz. Buranın uzunluğu yaklaşık 100 metre kadar ve derede çok fazla su olmadığından kanyondan devam ediyoruz. Ancak kanyonun girişinde hatıra fotografı çektirmekten de geri kalmıyoruz. Kanyonu çıkar çıkmaz hemen önümüzden büyükçe bir kuş kalkıp yakınlardaki bir ağaca tünüyor. Herkes dikkatle kuşun türünü bilmeye çalışıyor. Bu kocaman bir baykuş ve tedirgin gözlerle bizi izliyor. Kuşu fotoğrafladıktan sonra devam ediyoruz. Artık vadi tabanı genişlemeye başladı ve daha hızlı ilerliyoruz artık. Ancak bu hızımız küçük şelalede kesiliyor. Şelalenin altında oluşan havuzda çok fazla su var ve bizim burayı geçmemiz mümkün görünmüyor. Yönümüzü batıya dönüp vadinin üstüne doğru tırmanmaya başlıyoruz. Burası oldukça dik ve bizi çok fazla yoruyor.

Vadinin üstüne çıktığımızda kısa bir soluklanma molası sonrası devam ediyoruz. Artık meşeliklerin arasında yürüyoruz. Yaklaşık yarım saatlik bir yürüyüş sonrası geniş ve güneş alan bir bölgede 5 dakika bir dinlenme molası veriyoruz. Bu bizim kısa kısa nefes molaları dışında verdiğimiz ilk mola oluyor. Mola verdiğimiz yer iki derenin birleştiği bir çatalda, yeşillik düz bir alan. Güneş tepemizde parlıyor. Çimenlere yayılıp bir şeyler atıştırıp, sıcak bir şeyler içiyoruz. Çokda fazla rahatlamadan hemen ayaklanıp sol taraftan gelen dereyi takip ediyoruz. Takip ettiğimiz parkur şimdi daha güzel. Vadi tabanını kaplayan dev çam ağaçlarının arasındayız. Nihayet vadiden ayrılacağımız bölge olan Büyük Şelaleye geliyoruz. Manzara çok güzel. manzaranın keyfini çıkararak kısa bir mola daha veriyoruz.

Buradan itibaren vadiden ayrılıp, artık tepeye çıkmamız lazım. Parkur dik. Yaklaşık 4 saattir yürüyoruz. Yorulmaya başladık. Bir yandan da acıktık. Arkadaşlar yemek molası istiyorlar ama tepeyi çıkmadan mola vermek istemiyoruz. Orman içinde yavaş yavaş yükseliyoruz. Yaklaşık 45 dakikalık bir tırmanış sonrası saat 14.30 sularında sırta ulaşıyoruz. Önümüzde yayla misali düz bir alan buluyor. Baraj manzaralı güzel bir yer bulup öğle yemeği için mola veriyoruz. Rakım 1622.

Azıklar çantalardan çıkarılıyor. Herkes birbiriyle bir şeyler paylaşmak için yarışıyor. Termoslardan çay ikramları yapılıyor. Kimileri manzaranın keyfini çıkarırken kimileri de çevremizi kaplayan bahar çiçeklerini fotograflamaya çalışıyor. 20 dakikalık mola sonrası tekrar yola koyuluyoruz. Düz açık ve ağaçsız bir bölgeden Binkoz köyüne inen vadiye doğru ilerliyoruz. Artık etrafımızda orman yok.

Parkur inişli çıkışlı. İne çıka Binkoz Köyünün üstlerindeki sırt hattını takip ederek saat 17.10 sularında 1174 rakımlı Binkoz Köyüne ulaşıyoruz. Yukarılardan aracımızın bizi beklediği yeri görmüştük. Hemen köyün çıkışında bizi bekleyen aracımıza ulaşıp Ankara'ya dönüşe geçiyoruz.

GPS kayıtlarına göre yaklaşık 7.5 saatlik bir performansla 15.8 km. lik bir mesafe kat etmişiz. En düşük 989 rakıma inip; en yüksek de 1622 metreye çıkmışız.