Kalecik İdris Dağı Geçişi - 05 Şubat 2017 Pazar

Kalecik İdris Dağı Yeşildere geçişi için aracımız 05 Şubat 2017 pazar sabahı saat 08.00'da Sezenler Sokak'tan hareket ediyor. Yol güzergâhından katılanlarla ekibimiz 15 kişi oluyor. Kısa bir kahvaltı molasından sonra yürüyüşün başlangıç noktası olan Gölköy’e ulaşmak için epey çaba sarf ettik. Arabamız yollar tuzlanmadığından birkaç kez patinaj yaptı, şoförümüzün gayretleri ve denemeleri sonuç verdi. Gerçi bu arada sessiz sakin ilçe sakinlerinin kızgın bir o kadar meraklı "sabah sabah kim bunlar der gibi" bakışlarına da maruz kalmadık değil. Gölköy’e vardığımızda saatler 10.00’u gösteriyordu.

Ziya Arif Ateş’in eşliğinde 10 dakikalık ısınma hareketlerinden sonra, Adil Yazıbakan'ın rehberliğinde güzel bir havada, azda olsa arada sırada bize göz kırpan güneş ve sis bulutlarıyla şakalaşarak ince katmanlarla yükselmeye başladık. Zeminde yoğun bir kar var. Yer yer dize kadar kara bata çıka tırmanmaya çalışıyoruz. Başlangıçta çok güzel olan hava koşulları yükseldikçe değişmeye başladı, hava soğudu, sis her bir tarafımızı kapladı. Zirveye az bir zaman kalmıştı. Rüzgâr var gücüyle tipi eşliğinde senfonisini bizlere sunarken, diğer yandan da yağmaya başlayan kar taneleri de rüzgarın etkisiyle kamçı misali bizleri dövmeye başlıyor.

Zirveye yakın bir noktada verdiğimiz kısa bir molada sıcak çaylarımızı, enerji atıştırmalıklarımızı nasıl yedik hatırlamıyorum. Tekrar yola koyulduk; yoğun sisten görüş sıfıra düştü, tipiye rağmen zirveye ulaştık. Zirvede fazla kalmayıp dönüş yoluna geçtik. Tipi ve rüzgâr daha da şiddetlenmişti, herkes gibi ben de bir an önce arabamıza ulaşmak istiyordum. Bazen düşüyor, bazen kayarak iniyor, bundan da çok keyif alıyordum. Hava kararmaya başlamıştı. Adil Yazıbakan, katılımcı arkadaşlarımız Mehmet Demir ve Çağdaş Kaçmaz’ın seri biçimde karda iz açmaları sayesinde tek sıra halinde yürüyorduk. Benim için havanın kararmasıyla yürüyüş bol aksiyon hale dönüşmüştü. Artçımız Mustafa Karabulut’un arabamızın dörtlülerini yakmış bize doğru geldiğini söylemesiyle mutlu sona ulaştık.

Doğada olmayı ve doğayı çok seviyorum. Sabah güzel başlayan, sonrasında değişen hava koşulları nedeniyle oldukça zorlaşan etkinlikte çok zor şartlarda Kalecik Gölköy'den başlayıp, Hasanoğlan Yeşildere Köyünde faaliyeti bitirerek İdris dağını trans yaparak geçmiş olduk. Ancak son zirveden sonra görüş mesafesi neredeyse sıfır düzeylerine inmişti. Buna rağmen rehberimiz Adil YAZIBAKAN'ın soğukkanlılığı ve güveni sayesinde nokta atışı olarak aracımızın bizi beklediği yere ulaştığımızda saat 19.00 olmuştu. Kolay olmadı ancak zevkli ve unutulmayacak bir tırmanış oldu.Başka etkinliklerde görüşmek ümidiyle Nazım Hikmet'in bir dörtlüğüyle “hoşça kalın” demek istiyorum.

Dağ deler gider bulutu
Dağ dibinde ak evler kutu kutu
Evdekiler! Yok mu koklamak isteyen
Dağ doruğundan getirdiğim otu

Hoşça kalın, dostça kalın, MADADOST'ça KALIN

Toplam Yürüyüş Süresi: 8 saat 41 dk.