Kızılcahamam Eğerlibaşköy Yürüyüşü - 20 Kasım 2016

Madadost olarak uzun bir süredir doğa yürüyüşü yapamamıştık. Doğa yürüyüşü yapmak isteyen arkadaşların baskısıyla bu hafta sonunda Kızılcahamam Eğerlibaşköy ile Değirmenciler Köyü arasında yürümeyi planladık ve duyurusu yaptık.

20 Kasım 2016 Pazar sabahı saat 07.30’da Sezenler Sokak'ta toplandık. Hava halen karanlık. Ancak buradan araca binecek tüm arkadaşlar hazır, zamanında hareket ediyoruz. Yoldaki duraklardan binecek arkadaşları da aldıktan sonra ekip tamamlanıyor. 16 kişiyiz. Kızılcahamam’da kısa bir kahvaltı ve ihtiyaç molası veriyoruz. Tekrar hareket edeceğimiz sırada aracımız çalışmıyor. Bir an yolda kaldığımızı düşünüyoruz. Ancak iterek de olsa aracımız çalışınca rahatlayıp, Eğerlibaşköy’e doğru devam ediyoruz. Saat 10.15 sularında Eğerlibaşköy’deyiz.

Hava aydınlık ve yürümek için ideal bir hava var. Planımıza göre önce köyün doğusunda yükselen ve köylülerin Kale dedikleri tepeye tırmanıp, sırttan doğuya doğru ilerleyeceğiz. Köyün yakınlarındaki küçük göletin orada aracımızdan ayrılıyoruz. Rakım 1560. Kısa bir hazırlıktan sonra doğrudan önümüzde yükselen tepeye doğru tırmanışa başlıyoruz. Tepe tamamen ormanla kaplı ve bizde orman içinde hayvanların oluşturduğu küçük patikaları takip ederek yükselmeye çalışıyoruz. Parkur oldukça dik. Zaman zaman nefes molaları veriyoruz. Yaklaşık 1 saat 15 dakikalık bir tırmanış sonrası saat 11.30 sularında 1930 metrelik sırt hattına ulaşıyoruz. Vadi ayaklarımızın altında. Verdiğimiz kısa bir molada hem dinleniyor hem de manzaranın keyfini çıkarıyoruz.

10 dakikalık bu moladan sonra sırt hattından doğuya doğru devam ediyoruz. Saat 11.50’de 1942 metreyle sırtın en yüksek noktasına ulaşıyoruz. Burada durmadan devam ediyoruz. Sırtta orman oldukça sık. Zaman zaman bazı bölgeleri geçmekte zorlanıyoruz. Daha rahat ilerleyebilmek için sırttan ayrıldığımızda ise yolumuzu kayalar kesiyor. Uygun iniş noktalarını belirleye belirleye saat 12.30 sularında tepenin doğuya doğru inişini bitirip 1770 metrelik bele ulaşıyoruz. Burada kısa bir atıştırmalık molası ve doğuya doğru yürümeye devam. Yavaş yavaş yeniden yükselmeye başladık. Rakım 1830’ları gösteriyoruz. Ormanı bittiği, güneş alan genişçe bir noktada yemek molası veriyoruz. Saat 13.45. Güneşin ve manzaranın keyfini çıkararak 20 dakikada sıcak çaylarımızı yudumlayıp, bir şeyler atıştırıyoruz.

Mola sonrası güneye dönüp, Yukarı Olucak Yaylasına doğru yürümeye başladık. Rakım 1830-1900 metreler arasında değişiyor. Saat 15.00 sularında yaylanın hemen aşağılarında bulunan ve gürül gürül akan bir çeşmede elimizi yüzümüzü yıkayıp, sularımızı takviye ediyoruz. Yaylaya uğramadan batıya dönüp tekrardan ormana dalıyoruz. Artık yine sık ormanla boğuşmaya başladık.

Saatlerdir yürüyoruz ama grubun maşallahı var. Hiç kimsede ne bir aksama, ne bir şikayet duyuluyor. Yürüyüşün temposu hiç düşmüyor. Saat 17.45 sularında Demirciler Köyünün güneyindeki tepenin üstündeyiz. Hava yavaş yavaş kararmaya başladı. Aşağıda köyü ve bizi bekleyen aracımızı görüyoruz. Ancak köye doğru inen yamaç oldukça dik, inecek uygun bir yer arıyoruz. Nihayet bir dere yatağını gözümüze kestirip, inişe geçiyoruz. Bir süre sonra dere yatağını kaplayan çalı çırpıdan ilerleyemez hale geldik. Bizde hafifçe yana doğru kayıp derenin sol yamacından inmeye çalışıyoruz. Hava tamamen kararmadan birkaç sıkıntılı noktayı da geçtikten sonra, sırtın eğimi nispeten rahatladı. Ancak havada iyice kararmaya başladı. Dereye 100-150 metre kala, saat 18.00 gibi, kafa lambalarımızı çıkardık ve meşe ağaçlarının arasından aşağıya doğru düze indik.

Bu arada çobanlar koyunlarını köye getiriyor. Sürüyü koruyan köpekler bizi farkedip havlamaya başlayınca araları çok açmadan hep bir arada, köye yürümeye devam ettik ve nihayet saat 18.30 sularında 1358 rakımlı Demirciler Köyüne ulaştık. Aracımız bizi bekliyor. Kısa bir üst baş değişimi sonrasında Kızılcahamam’a hareket ediyoruz. Sıkıntısız bir şekilde yolculuğu tamamlayıp saat 21.00 sularında sağ salim evlerimize ulaşıp faaliyeti tamamlıyoruz.

GPS verilerine göre; 8 saat 10 dakika süren yürüyüşümüzde 20,5 km kat etmişiz. 787 metre yükselip, 1000 metre iniş gerçekleştirmişiz.