Hala Doruğu Yürüyüşü 17 Ocak 2016 Pazar

Çayırhan Hala Doruğu Yürüyüşü 17 Ocak 2016 - Pazar 17 Ocak 2016 Pazar sabahı Saat 07:00’de aracımız Sezenler Sokak Atatürk Lisesinin önünden hareket etmiştir. Ben ekibe 7:30 civarında Optimun Alışveriş Merkezi önünden katıldım. Araç içinde büyük çoğunluğu tanıdık yüzlerle ve sabahın mahmurluğuna karşın küçük sohbetlerle birlikte yolculuk başlamıştı.

Ekibimiz 18 kişiydi Etkinlikten sorumlu rehberimiz Adil YAZIBAKAN, rehber yardımcımız Ziya Arif ATEŞ’ti. Raportör olarak da ben görevlendirildim, daha doğrusu ne olduğunu anlamadan görev üzerimde kalmıştı, hatta yanyana oturan iki Mehmet’ten hangisi gibi tartışmalar olurken ben olduğumu bilmeme rağmen belki gümbürtüde diğer Mehmet’e gider diye sesimi çıkarmadım ama yemediler . Rehberimiz Adil YAZIBAKAN yürüyüş hakkında bilgiler verdi ve yürüyüş esnasında uyulması gereken kuralları ekip arkadaşlarımıza anlattı.

Beypazarı Mevlana dinlenme tesislerinde kahvaltı molası verildi genelde dağcılık ve doğa sporları ile ilgilenen arkadaşların olmazsa olmazları kelle-paça çorba içenler olduğu gibi ekibimiz gurmesi Hakan sabah sabah kavurma yemek istedi ama sabahın köründe kavurma yokmuş tabi. Bunun üzerine akşam için dönüşte uğrayacağımızı ve en az 10 porsiyon kavurma siparişinin ardından takviyesini almış olan ekip tekrar yola koyuldu.

Saat 9:55 gibi Çayırhan Gökçeöz köyüne ulaştık. Köy merkezinde yürüyüş hazırlıklarını takiben 10:08’de harekete başladık. Hava az bulutluydu, ancak rüzgar fazla olduğundan zaman zaman güneşli olsa da bulutlanma yapmaktaydı. Hava sıcaklığı başlangıç noktamızda 8 derece santigrattı. Başlangıç rakımı 702 metre idi. Kısa bir yürüyüşü takiben köy çıkışına yakın bir yeşil düzlükte ekip daire pozisyonunu aldı. Ekibe yeni katılan arkadaşlarla tanışmanın ardından Ziya Arif ATEŞ’in önderliğinde 10 dakika ısınma hareketleri yaptık. Ve tekrar yürüyüş başladı. Açık alan sırtları dik çıkarken kayda değer rüzgar vardı. Sırtlara doğru yürürken zengin bitki örtüsü çeşitliliğini ortamında yürüyorduk. Çam türleri, mazı, meşe ve özellikle yaşlı ardıç ağaçları içinde rotamıza devam ettik. Açık sırtlarda rüzgara rağmen iç bölümlerde rüzgar yoktu, yerler hafif zaman zaman daha fazla çamurlu idi. Kar çok seyrek olarak zirveye yakın kuzey yamaçlarındaydı. Bu nedenle kar geçişi yok denecek kadar azdı.

Yükseldikçe ağaçların çeşitliliği azaldı ve çam ağaçlarının arasında yürüyüş devam etti. Saat 13:25 sularında zirvedeydik. Rakım 1376 metre, kayalık seyir terasından manzarayı seyrettik, Klasiklerimizden olan “Depel” karşımızdaydı. Aşağıdaki sulama baraj göleti manzarayı tamamlıyordu. Selfiler, fotoğraflar çekildi, tabi Nigar’ın kreasyonundakilerden fotoğraf çektirenler de oldu . Ardından grup olarak zirve fotoğrafı çekildikten sonra yemek molasına geçildi. Küçük öbekler halinde yemekler yendi, taş masalarda karşı taş masalara ikramlarla birlikte ekip enerjisi aldı. Saat 14:10 gibi dönüş başladı, aynı rotayı takip ederek saat 16:05 civarında Gökçeöz’e ulaştık.

GPS verilerine göre; toplam yürüyüş mesafesi 10.00 km. Toplamsüre 6 saat 5 dakika. Hareket süresi 5 saat 25 dakika. Ortalama hız 1.65 km/h, 724 metre yükselti. Beypazarı Mevlana lokantasındaki kavurmalar için tekrar yola koyulduk. Yemek ve yöresel ürün alışverişlerinin ardından tekrar yola koyulduk. Rehberimiz Adil YAZIBAKAN araçta katılan tüm arkadaşlara başarılı bir yürüyüş faaliyetinden dolayı teşekkür