Çamlıdere Yayla Mocamp - Şahinler Yaylası Doğa Yürüyüşü - 04 Ekim 2015

04 Ekim 2015 Pazar günü 17 kişilik bir ekiple Çamlıdere Yayla Mocamp - Şahinler Yaylasında güzel bir doğa yürüyüşü gerçekleştirdik. Aracımız pazar sabahı saat 07.30'da Sezenler Sokaktan hareket ediyor. Yoşdaki duraklardan araca katılacak arkadaşları da aldıktan sonra rehberimiz Mustafa KARABULUT yürüyüş kurallarını ile uyulması gerekenleri hatırlatıp;hava durumuyla ilgili bilgiler veriyor. Meteorolojiye göre bugün hava parçalı bulutlu olacak ve hava sıcaklığını 20 derece civarında hissedeceğiz. Bu hava doğa yürüyüşü için en ideal koşullar ve bizler yürüyüş esnasında ne yandık, ne de üşüdük.

Saat 08.30 sularında Kızılcahamam Mevlana Tesislerinde kahvaltı ve ihtiyaç molası veriyoruz. Kahvaltı sonrasında yürüyüşe başlayacağımız Bolu yolu üzerindeki Mocamp tesislerine doğru hareket ediyoruz. Hazırlıklarımızı tamamladıktan sonra 09.50'de yürüyüşe başlıyoruz. Kısa bir yürüyüş sonrası Kulübümüzün artık klasikleşen ısınma harketleri ile tanışma faslını Ziya abinin rehberliğinde gerçekleştiriyoruz. Yürüyüşümüzde Mustafa KARABULUT rehberlik, Engin hoca artçılık yapacak bizlere. Kurumuş dere kenarından hafif yükselerek sakallı yosunlu sarı çam ormanlarının içinde eşsiz manzaralar eşliğinde, çam kokularını içimize çeke çeke, saat 11.20 sularında Berçin Yaylasına ulaşıyoruz. Kısa bir mola ve fotoğraf çekiminin ardından yolumuza devam ediyoruz.

Saat 12.30 olmasına rağmen -ki artık scıktık- rehberin yemek molası vermeye niyeti yok. Neyse ki beraber yürüdüğümüz Adnan beyin (KANTAR) eşi, taa Ankara'dan rehberi cep telefonuyla arayıp "eşinin artık çok acıktığını ve öğle yemeği yemek zorunda olduğunu; aksi takdirde eşinin açlıktan ölebileceğini, bu durumda da kendisinin eşsiz kalacağını" iletmesi sonrasında rehberimiz Mustafa abi saat 13.00 sularında yemek molası vermek zorunda kalıyor. (Espri süperdi, çok güldük. Tabii ki bu durumu Adnan abi ayarlamış.)Yemekte Adnan Kantar beyin mangal teklifi ekipte çok reyting almasına karşı maalesef liderden yeterince ilgi görmedi ve çantalarımızda getirdiklerimizle yetinmek zorunda kaldık.

Yemekten sonra güney yönünde hafif iniş, çıkışlı orman içinde yürüyüşümüze devam ettik. Lider yardımcımız Ziya abinin isteği üzerine verilen molalara emekli molası adını veriyoruz. Yine verdiğimiz bir emekli molasının ardından kesilmiş bir ağacın üzerinde yetişmiş tek bir mantar bulduk. Eminim ki, mantar mantar olalı bu kadar ilgi ve alakayı hiç bir zaman görmemiştir ve bundan sonra da görebileceğine inanmıyorum. Ekibin tüm üyeleri tek tek o mantarın fotograflarını çekiyor. Artık o bizim mantarımızdı. Ancak daha yürünecek çok yol vardı ve bizler mantarı geride bırakarak tekrar yola koyuluyoruz.

Ekibin kondisyonu ve neşesi yerinde, inişli çıkışlı parkurdan ve kurumaya yüz tutmuş iki minik gölün kenarından geçerek başlama noktamız olan Yayla Mocamp Tesislerine saat 15.50 sularında ulaşıyoruz. Böylece yaklaşık 14 km.lik bir parkuru, 6 saatte tamamlamış olduk. Kızılcahamam'da verdiğimiz kısa bir pazar alışverişi molasından sonra, Ankara'ya doğru yolumuza devam ediyoruz. Arabanın ana günden maddesi, arkadaşımız Erkan SEVER'in izin meselesiydi. Ancak Erkan'la telefonla yaptığımız bu görüşmede, aramızda görmek istediğimiz arkadaşımızın izin meselesinin çözülemesinin mümkün olmadığına kanaat getiriyoruz. Keyifle geçen bir yolculu sonrası sağ salim Ankara'ya ulaşıp, faaliyetimizi tamamlıyoruz.

Bu faaliyette emeği geçenler ile bu güzel günü birlikte geçirdiğim tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Her zaman doğada olmak dileklerimle.