Kızılcahamam-Soğuksu Yukarı Kuyubaşı-Tolubelen Doğa Yürüyüşü - 20 Aralık 2015 Pazar

(20 ARALIK 2015 PAZAR)

Lider : Mustafa KARABULUT

Lider Yardımcısı : Ziya Arif ATEŞ

Artçı : Adil YAZIBAKAN

Raportör : Erkan SEVER

20 Aralık 2015 Pazar sabahı saat 06:30 da kalkıp, Kulübümüz Madadost’la Soğuksu Milli Parkındaki yürüyüşümüz için hazırlıklarımı tamamladım. Balkondan şöyle dışarı bakıp havanın ne kadar soğuk olduğunu hissettim, ayrıca hava çokta sisliydi. Aracımın başına geldiğimde bizi gerçekten çok soğuk bir havada yürüyüşün beklediği izlenimine kapıldım. Saat 07:25’te minibüsümüzün bizi beklediği Sezenler Sokağa ulaştım. Beni liderimiz Mustafa Abi ile Veli kardeşim ve oğlu Kaan karşıladı. Hemen çantamı bagaja yerleştirdim ve aracımız diğer arkadaşlarımızı almak üzere hareket etti. Gidiş güzergahımız üzerindeki arkadaşlarımızı aracımıza alıp, sisler içinde Kızılcahamam’a doğru devam ettik. Liderimiz Mustafa Abi kısa bir bilgilendirme konuşması yaptı, ve beni raportör olarak seçti.

Sisler içinde ilerlerken Kargasekmez Geçidini geçince aniden sis dağıldı ve pırıl pırıl bir hava bizi karşıladı. Saat 08:50’de kahvaltı molası vereceğimiz Kızılcahamam Mevlana Lokantasına vardık. Yarım saat olan molamızı gurubumuzun uyumu ile 20 dakikada bitirdik. Saat 09:10’da tekrar aracımızla yola koyularak 09:25’te yürüyüşümüze başlayacağımız Samrıdoruk Tepe noktasına ulaştık. Kısa bir hazırlıktan sonra saat 09:30’da ormanın içine doğru eğimli bir çıkışla girerek yürüyüşümüze başladık. Epey uzun zamandır görüşemediğimiz arkadaşlarımızla büyüklerimizle tekrar buluşmanın mutluluğu ile sohbet ederek ormandan çıkışa devam ettik.

Yarım saat sonra yaban domuzlarının toprağı kazdığı ve ses çıkardığı bölgeye ulaştık. Bazen eğim bitiyor düz arazide yürüyoruz, bazen hafif eğimli bir çıkışla yürüyoruz, gurubun performansı gayet iyi. Saat 11:00‘da terasa ulaştık. Terastan havanın açık olması sayesinde Işık Dağı’nı, Kara Akbabaların uçuşlarını ve geniş bir ormanlık alanı izledikten sonra bir şeyler atıştırıp 11:15’te tekrar yola koyulduk. Bizi rotanın en zorlu bölümü olan 1 saatlik dik ve hızlı bir çıkış bölümü bekliyordu. Ancak grup iyi bir tempo tutturdu ve liderin verdiği kısa nefes molaları ile yemek molası vereceğimiz noktaya saat 12:25’te ulaştık. Yaklaşık yarım saat süren yemek molası ardından tekrar yürüyüşe koyulduk ve sık ormanın içine daldık. Orman inişi bazen ayağımıza takılan dallarla zorlaşıyor, bazen sık dallar yüzümüze gözümüze doğru çarpıyordu. 13:50’de ikinci terasa ulaştık. Burada da fotoğraf çekimi ve kısa mola ardından yürüyüşümüze devam ettik. Artık sürekli iniş halinde olduğumuzdan dizlerimize ve belimize epeyce yük biniyordu ve benim sağ dizim ağrımaya başladığından grubun arkasından artçımız Adil Abi ile birlikte grubu takip ettik. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Soğuksu Milli Parkında çok güzel çalışmalarla rotalar belirlemiş. Her noktaya tabelalar yerleştirmişti. Genel Müdürlüğün açtığı patika yolları takip ederek saat 15:30’da yürüyüşümüzü bitireceğimiz noktaya ulaştık. GPS verilerine göre 12,6 Km yürümüştük. Buradaki Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü Soğuksu Milli Parkı Ziyaretçi Merkezi’nde, bölgede yaşayan yabani hayvanlardan ölmüş ve doldurulmuş olan hayvanları izledik ve fotoğraflarını çektik.

Kızılcahamam’da verdiğimiz kısa alışveriş molasından sonra Ankara’ya doğru yola koyulduk. Saat 17:40’ta sağ salim Ankara’ya ulaştık. Yeni faaliyetlerde görüşmek üzere. Herkese teşekkürler….