IŞIK DAĞI- SALIN YAYLASI - KARAGÖL ETKİNLİĞİ 18 EKİM 2015

Aracımız 18 Ekim 2015 Pazar sabahı saat 07.30 da Sezenler Sokakta Atatürk Lisesinin önünden hareket etti. Hava açık ve güzel, yürüyüş için oldukça uygun görünüyordu. Mustafa Bey faaliyet hakkında kısa bir bilgi verdikten sonra görev dağılımını açıkladı. Faaliyet lideri Mustafa KARABULUT, Lider yardımcı Adil YAZIBAKAN Artçı Engin ALKAN oldu. Saat 08:35' te kahvaltı yapacağımız gereksinimlerimizi gidereceğimiz Mevlana Lokantasına vardık. Afiyetle kahvaltımızı yaptık.Akşam almak üzere süt siparişlerimizi de verdikten sonra aracımıza bindik. İlk hedefimiz Çerkeş yolunu takip ederek Radar Yolu diye tanımlanan başlangıç noktasına varmaktı. Saat 09.50 de yürüyüş için Çerkeş yoluna geldik. Yürümeye başlamadan önce Ziya Bey eşliğinde ısınma hareketlerinden sonra herkesin kısaca kendisini tanıttıgı tanışma seansı yapıldı.

Liderimiz Mustafa KARABULUT önde artçı Engin Bey arkada olmak üzere ormana girdik. Bir süre patikayı takip ettikten sonra ormanın içlerine doğru yöneldik.

Daha sonra ormandan açık alana çıktık ve yürüyüşümüzü sürdürdük. Bir süre sonra Işık Dağı kendisini gösterdi. Dağın eteğinin hemen yanındaki yaylada bulunan Salihler çeşmesinde kısa bir mola verdikten sonra ormanlık alana tekrar girdik. Liderimiz Mustafa Bey orman içinde hafif sağa ve sola kıvrılan bir rota çizerek grubu hiç yormadan zirve altına kadar çıkardı. Zirve hemen yanı başımızdaydı. Heyecanlı bir şekilde hareketlenerek 12:30'da zirveye çıktık. Havanın açık olmasından dolayı manzara çok güzeldi. Flamamızı açarak grup fotoğrafı ve ayrıca kendi fotoğraflarımızı çektik.

Zirvede hava gayet güzel ve rüzgarsızdı. Daha önceki faaliyetlerde burada rüzgardan zor duruyorduk. Harika manzara eşliğinde öğle yemeğimizi yedik. Zirveden saat 13.00 da ayrıldık. Dönüş rotamız dağın Doğu yüzünden olacaktı. Yine orman içinden aşağıya hızlı bir şekilde indik. Aşağı indiğimizde 2 adet geyiğin kaçarak orman içinde kayboluşunu izledik ve Salın Yaylasına doğru yürümeye başladık.

Bir süre sonra Salın yaylasına geldik. Salın yaylasının üst tarafındaki gölete kadar yürüdük. Burda verilen moladan sonra yayla evlerinin arasından geçtik. Dere yatağını takip edip yol kenarındaki şelalenin yanından geçerek ve çoğunlukla orman içinden yol alarak bitiş noktamız olan ve ağaçların arasında bulunan inanılmaz güzellikteki Karagöl’e ulaştık. Saat 16.20’yi gösteriyordu. Gölün etrafını da dolaşarak bol bol fotoğraf çektik ve bizi bekleyen aracımızın yanına geldik. Faaliyetimiz Çerkeş yolundan Işık Dağı Zirveyi takip ederek, Salın yaylası yukarısındaki gölet ve şelaleyi geçerek Karagöl’de son bulmuştur.

Etkinlik yaklaşık 16 km. cıvarında bir parkurda 6,5 saat yürüme ile gerçekleştirildi. Işık dağı yaklaşık 2025m. Yükseklikte olup, 2000 metreye kadar oldukça sık bir orman yayılışına hakim olup,tepenin son 25 metrelik kısmı çıplak ve kayalık. Tepede bir gözlem kulesi var. İçinde bekçi kalıyor. Yaklaşık 40 metre yüksekliğinde bir verici anten kulesi var. Yeni bir faaliyette tekrar buluşmak üzere, teşekkürler arkadaşlar, teşekkürler Madadost. Hoşça kalın, Dostça kalın, Madadost’ta kalın.