Kız Tepesi Yürüyüşü - 11 Mayıs 2014 Pazar

Kulübümüzün geleneksel faaliyetlerinden olan Çayırhan Kuş Cenneti Kız Tepesi yürüyüşü için 11 Mayıs 2014 Pazar sabahı saat 07.30’da Maliye Bakanlığı önünden hareket ediyoruz. Yoldan binenlerle 11 kişiyiz. Geçen bir haftada yağan yağmur, üstelik bugünde havanın yağışlı gözükmesinden dolayı endişeliyiz. Çünkü bölge tamamen toprak. Eğer yağmur yağarsa çamurdan dolayı Kız Tepesine çıkamayacağımız kesin. Şehirde hava kapalı. Her an yağmur yağacakmış gibi. Yine de yola düşüyoruz. Prensibimiz “şehirde hava nasıl olursa olsun dağa gitme kararını değiştirme. Hava koşullarından dolayı döneceksen dağdan dön”

Ayaş’ta verilen kahvaltı molası sonrası saat 10.00 sularında Çayırhan Kuş Cennetindeyiz. Kısa bir hazırlık ve saat 10.10'da yürüyüşe başlıyoruz. Hava şansımızdan açık ve güneşli. Ancak bir gece önce yağan yağmurdan dolayı toprak ıslak ve yapısından dolayı buz gibi kayıyor. İlk adımlarımızda çamurla tanıştık ve ilk küçük toprak yığınına çıkmakta zorlandık. İlk defa yürüyüşe katılan İpek için zor bir gün olacak. İlk 5 dakikada kayarak çamura bulandı. Bu da onu rahatlattı aslında. Daha rahat yürümeye başladı çamurda. İlk bir saat düz zeminde yürüyoruz. Daha sonra yavaş yavaş sadece toprak yığını şeklinde görünen ve üzerinde bir tane ot bile yetişmeyen tepecikleri tırmanmaya başladık. Başlangıçta toprak çamur ve kayıyoruz. Her attığımız adımda ayakkabımızın altına birkaç kilo toprak yapışıyor. Ama bizim için iyi antreman oluyor.

Zaman zaman verdiğimiz kısa molalarda grup dinleniyor. Yükseldikçe, güneşin de etkisiyle de toprağın ıslaklığı azaldı. Hatta toprağın yumuşak olması, özellikle dik yüzeylerde bizlere daha faydalı oldu. Yumuşak toprakta kolay basamak oluşturabildiğimizden daha hızlı yükseldik. Kız Tepesinin gövdesinin altında kısa bir dinlenmeden sonra, gayet dik olan parkuru dikkatle tırmanmaya başladık ve saat 13.10 da Kız Tepesinin zirvesine ulaştık. Umudumuz her yıl görmeye alıştığımız dağ lalelerini görmek ama bu yıl havaların sıcak gitmesinden dolayı laleler erkenden açıp geçmiş. Laleleri göremedik.

Zirvede 20 dakika yemek molası veriyoruz. Güzel manzarayı arkamıza fon edip fotograflar çekiyoruz ve saat 13.30 sularında tekrar yola düşüyoruz. Hedefimiz Piramit ve sonrasında Tekağaç Tepesi. Ancak parkur ince bir sırttan devam ediyor. Sırtın her iki yanı uçurum. Bazı bölgelerde toprak halen kaygan. Bu yüzden dikkatli iniyoruz. Aşağıya indiğimizde rahatlayıp hızlanıyoruz.

14.30 sularında Piramidin altına ulaşıyoruz. Piramide dik ve ince bir sırttan çıkılır ve sırttın tam ortasında küçük bir kaya kütlesi yükselir. Bu kayanın her iki yanından geçmek mümkün değil. Kayanın altına kadar sırttan ilerleyip, kayanın altından sola doğru yatay geçip, daha sonra kayanın üstüne doğru dik yükselmek gerekir. Bu bölgenin eğimi fazla olduğundan aşırı dikkat sarfeden arkadaşlar yorulmaya başladı. Sağlıklı bir şekilde bu bölgeyi geçen arkadaşlar sırtta mola verirken, bizler geri inip yorulan arkadaşların sırt çantalarını aldık ve onların rahat hareket etmelerini sağladık. Nihayet saat 15.00 sularında 900 rakımlı piramidin zirvesine ulaştık.

Kısa bir dinlenme molası ve Tekağaç Tepesine uzanan ince sırttan devam ediyoruz. Hava sıcak, terliyoruz. Artık tüm grup yorulmaya başladı. Manzara müthiş. Aşağılarda Çayırhan Kuş Cenneti, karşımızda geldiğimiz Kız Tepesi. Tekagaç tepesindeki ağacın dibinde manzara molası istiyor arkadaşlar. Zamanımız var. 10 dakika dinlenme ve manzara molası veriyoruz.

Mola sonrası sıra inişte. Önümüzde dik bir iniş parkuru var. Dizler yorgun. Dikkatli ve yavaş bir şekilde iniyoruz. Ancak toprak yumuşak ve bu durum inişimizi kolaylaştırıyor. Saat 16.50’de yaklaşık 6,5 saatlik yürüyüş sonrası Akçabayır Köyüne ulaşıyoruz. Aracımız bizi beklemekte. Beypazarında verdiğimiz kısa bir ihtiyaç molası sonrası Ankara’ya ulaşıp sağ salim faaliyetimizi noktalıyoruz.