Eğriova'dan Alemdar'a Yürüyüş - 13 Nisan 2014 Pazar

Ağrı tırmanışında donan parmağımın iyileşmesi için 2 aydır etkinliklere katılamıyorum. Parmağım tamamen iyileşmese de artık yürümeme engel değildi. Bu nedenle 13 Nisan Pazar günü; Kulüp faaliyet programında yer alan ve rehberliğini Mustafa KARABULUT’un yapması gereken Eğriova Göleti ile Alemdar Köyü arasındaki doğa yürüyüşünün rehberliği, Mustafa’nın işinin çıkması nedeniyle bana kaldı. Çok da iyi oldu. Artık paslanmaya başlamıştım.

Aracımız 13 Nisan Pazar sabahı saat 07.00’de Maliye Bakanlığının önünden hareket ediyor. Yoldan katılanlarla 16 kişilik grubumuz tamam. Katılanların hemen hemen hepsi, birkaç eski katılımcı dışında, ilk defa bizimle yürüyecek. Beypazarında verilen kahvaltı molasında eksikliklerimizi de tamamladık. Daha sonra İnözü Vadisi ve Karaşar üzerinden 1520 rakımlı Eğriova Göletine ulaşıyoruz.

Saat 10.30. Kısa bir hazırlık ve 10.35’de kuzeybatı yönüne doğru yürüyüşe geçiyoruz. Hava açık, baharın serinliği hissediliyor. Ancak yürüyüş için hava ideal. Bir saat kadar Eğriova Yaylasının düzlüğünde yürüdükten sonra, batıya ormanın içine dalıyoruz ve rotamız yavaş yavaş dikleşmeye başlıyor. Ancak tempomuz iyi. Ormandan çıkmadan tepeler aşıyoruz. Arada sırada küçük molalarla bir şeyler atıştırıp güç topluyoruz. Hedefimiz Sakal Yaylasında mola vermek. Ancak grupta birkaç arkadaş yorulmaya başladı ve bizler yavaş hareket ediyoruz. Daha çok yolumuz var ve biz zamanında Alemdar Köyüne ulaşabilmek için yolu kısaltıp, birkaç gece önce yağmış yumuşak karlarla kaplı dik bir tepeyi tırmanmaya başlıyoruz. Kara bastıkça gömülüyoruz. Bir yandan da güneşin etkisiyle eriyen çam dallarındaki karlardan yağan yağmurla ıslanıyoruz.

Nihayet 15.30 sularında 1970 metrelik sırta ulaşıyoruz. Acıktık ve yorulduk. 20 dakika mola veriyoruz. Bir şeyler atıştırıp, sıcak çayla vucut sıcaklığımızı korumaya çalışıyoruz. Mola sonrası sırt hattını takip ediyoruz. Artık dik çıkış yok. Ormanın içindeyiz ve sürekli iniyoruz. Ancak orman içinde eriyen karlardan dolayı yerler ıslak. Dikkatle iniyoruz.

Saat17.00 sularında Alemdar Köyünün sağından geçen Gümbürdek Deresi’nin başlangıç noktasındaki yola ulaşıyoruz. Yorulduk ve yoldan devam ediyoruz. Bir süre sonra yolda çamurlarda oluşmuş ayı izleri köyün yakınlarına kadar bizlere eşlik ediyor.

Nihayet saat 18.35 sularında 8 saatlik bir yürüyüş sonrasında 1250 rakımlı Kıbrısçık-Alemdar Köyüne ulaşıyoruz. Aracımız bizi bekliyor. Yorgunuz. Kısa bir üst baş değişimi sonrasında Beypazarına hareket ediyoruz. Beypazarında verdiğimiz 45 dakikalık bir alışveriş ve yemek molası sonrasında saat 21.30 sularında Ankara’ya evlerimize ulaşıyoruz.