Eğerlidere-Çukurören Yürüyüşü - 09 Mart 2014 Pazar

Uzun bir aradan sonra, zorunlu sebeplerden dolayı yaklaşık 1 yıldır gidemediğim dağ yürüyüşlerine bu pazar tekrar memleketim olan Egerlidere/Kızılcahamam etkinliği ile başlamış oldum. Bir haftadır içimdeki heyecan ile acaba yürüyüş esnasında sorun yaşarmıyım, etkinliği sorunsuz tamamlayabilecekmiyim düşüncesi ile pazar sabahı yola çıkıyorum.

İlk buluşma yerimiz olan Maliye Bakanlığnının önünden saat 08.00'de hareket edip, güzergah üzerinde bekleyen arkadaşlarımızı ve bu etkinliğin lideri olan Ziya Arif ATEŞ'i en son noktadan alarak yolculuğumuza devam ediyoruz. Ziya beyin münübüse binmesiyle bu etkinliğin lider yardımcısının Adil bey, artçısının Engin bey, raportörününde benim olduğumu öğrenmiş oldum.

Saat 09.00 sularında Kızılcahamam girişindeki Mevlana tesislerinde 20 dakika kahvaltı ve ihtiyaç molası veriyoruz. Mola sonrası Çerkeş yolundan devam edip saat 10.00 sularında etkinliğin başlangıç noktası olan Eğerlidere Köyüne ulaşıyoruz. Meteorolojiye göre havanın yağışlı olacağı tahmin edilmesine rağmen, hava açık ve tepemizde pırıl pırıl bir güneş parlamakta. Kısa bir hazırlık sonrası Ziya beyin "hadi arkadaşlar başlıyoruz" cümlesiyle saat 10.15'de yürüyüşümüze başlıyoruz. Köyün çıkışında uygun bir alanda grup lideri Ziya beyin öncülüğünde ısınma hareketlerimizi yapıp, sonrasında geleneksel tanışma faslını gerçekleştiriyoruz. Tanışma faslından sonra vadiye doğru yönelip rotamızın başlangıç noktasına ulaşıyoruz.

Başlangıçta raportörlük görevimden dolayı içimden "dere geçişlerini saysam mı acaba?" diye geçirirken, dereyi üst üste o kadar çok karşıdan karşıya geçiyoruz ki, saymanın ucunu daha ilk dakikalarda kaçırıyorum. Rota boyunca derenin bir o tarafına bir bu tarafına geçe geçe, bu arada gördüğümüz çiğdemleri de fotoğraflayayarak, saat 13.30 sularında artık derenin geçit vermediği çataldan ormana girip, küçük bir yokuş çıkarak saat 02.00 civarında parkurumuzun en yüksek noktasına ulaşıyoruz. Burada öğlen yemeği molamızı veriyoruz. Manzaramız müthiş güzel ve yemeğimizi ormana bakarak yiyoruz.

20 dakikalık yemek molasından sonra, tepeden aksak deresine doğru inişe geçiyoruz. Burada da dere geçişlerine devam ediyoruz. Herhalde dereden 50 defa geçmişizdir. Saat 15.45 sularında vadinin 100 metre kadar yukarısında Aksak köyünü görüyoruz. Burada yapılan kısa bir fikir alışverişinden sonra yürüyüşe Aksak Köyü yerine, Çukurören Köyünde bitirme kararı alıyoruz. Artık gökyüzünde bulutlar kararmış ve yağmura yakalanacağımız belli olmuştu. Yarım saat sonra hafif bir rüzgar sonrasında gökgürültüsü ve yağmur başlıyor. Bu da yeni aldığı yağmurluğu deneyemeyeceği için üzülen arkadaşlarımız için fırsat oldu. 2 saat yağmur altında devam eden yürüyüş sonrası saat 18.00 sularında aracımızın bizi beklediği Çukurören köyüne ulaştık. Kısa bir üst baş değişimi sonrasında Kızılcahamama hareket ediyoruz. Burada köy ürünleri satan markette alışverişimizi yaptıktan sonra, sağ salim Ankara'ya ulaşıp etkinliğimizi sonlandırıyoruz.