Kızılcaören - Avdan Deresi Yürüyüşü - 01 Aralık 2013 Pazar

Kızılcaören yürüyüşü için saat 07.30 da Maliye Bakanlığının önünde toplandık, Mustafa Beyin elindeki listeye göre yoldan binenleri de aldıktan sonra sayımız 19'a ulaştı. Yolculuk esnasında Yüksel Bey faaliyet hakkında her zamanki kısa bilgilendirmesini yaptı ve sıra görevlendirmelere gelince, ben raportör olarak Esat Beyin adını mırıldanırken, raportörlük görevi baana verildi.

Kızılcahamam Mevlana Tesislerinde kahvaltı ve çay molasından sonra, saat 09.15 sularında yürüyüşe başlayacağımız Kızılcaören Köyüne ulaştık. Kısa bir hazırlıktan sonra saat 09.30'da yürüyüşe/tırmanışa başladık. Javsu tesislerinin bulunduğu noktadan, Yanıkderesini takip ederek karşımızdaki dik sırtı tırmanmaya başladık. 15-20 dakikalık bir yürüyüşten sonra yuvarlak olup, ısınma hareketleri ve tanışma faslını gerçekleştirdik.

Hava fotograf çekmeye elverişli olmasa da; yürüyüş içinmi desem, tırmanış içinmi desem (çünkü faaliyete başladığımızdan itibaren dik tırmanmaya başladık, 3 saat sonra saat 12.30'da zirveye ulaşıncaya kadar sürekli yükseldik. Altimetreler tırmanmaya başladığımız noktada yüksekliği 950 metre gösterirken, zirve noktasının yüksekliğini 1650 metre olarak gösteriyordu) çok güzel bir hava vardı.

3 saatin sonunda manzarası çok güzel olan bir noktada yemek ve dinlenme molası verdik. Burada bir yandan yemeğimizi yerken, bir yandan da manzarayı arkamıza fon yapıp fotograf çektiriyoruz. En son olarak Kulüp flamasıyla da fotograf çektirdikten sonra saat 13.00 sularında yürüyüşe devam ediyoruz. Artık rota düz ve nispeten iniş. Ancak iniş rotamızda çıkış rotamız kadar sert ve sıkıntılı. Bol bol yan geçiş yapıyoruz. Sık meşelikler arasında yürüyoruz.

Oldukça yorulduktan sonra, güneşin son ışıklarıyla saat 16.30 sularında Avdan Deresine iniyoruz. Faaliyetimiz böylece 7 saat sürmüş oldu. Aracımız bizi bekliyordu. Kısa bir üst baş değiştirme, geri dönüşe geçiyoruz. Araçta Şerife Hanımın kek ikramıyla ağzımızı tatlandırdıkve saat 18.30 sularında Ankara'ya sağ salim inip faaliyetimizi tamamladık.