Gerede Urumşah Yaylası-Pazar Yürüyüşü - 14 Temmuz 2013 Pazar

FaAliyetimiz 14 Temmuz 2013 pazar günü sabah 07:30'da aracımız Maliye Bakanlığının önünden 8 kişi ile Bolu ilçesi sınırlarında bulunan Gerede Urumşah Yaylasından Mengen Pazar Köyde sonlandırmak üzere yola koyulduk.

Her etkinlikte olduğu gibi, etkinliğin sorumlusu Bünyamin Bey yürüyüşte uyulması gereken kuralları hatırlatıp; artçı olarak Ziya Beyi, raportör olarak da beni seçti. Minibüsümüzden Gerede yaylasına 1 km. kala indik. Hazırlıklarımızın, ısınma hareketlerimizin ve tanışma sefasından sonra doğrudan ormana girerek 15 km.lik yolumuza 10.30'da Urumşah Yaylasından başladık. Yürüyüşümüz yörenin koyu yeşil yapraklı dev köknar ağaçları arasında devam etti. Zaman zaman köknar ağaçlarının arasına serpilmiş kestane, kavak ağaçları tabiat zenginliğine zenginlik katıyordu. Şehrin ömrümüzü çürüten karmaşası bir yana, böyle bir olağanüstü güzellikte, sürekli tebessüm eden mutluluk halinde kuş sesleri eşliğinde harika bir yürüyüşe devam ettik.

Urumşah yaylasının küçük göletindeki beyaz kazların şirinliğinin gölete yansıdığı etkileyici anı fotoğraf çekerek ölümsüzleştirerek yolumuza devam ettik. Buradan itibaren artık aksiyon ve adrenalin dolu faaliyetimiz başladı. Önümüzde sık ağaçlarla kaplı, dizimize kadar uzamış otların içinden ve zırh gibi keskin taşlarla kaplı dik bir parkur var. Rota bizleri kendimize getirdi. Dik yokuş ve rampaların bitiminde verdiğimiz 20 dakikalık Urumşah manzaralı mola yerindeki manzara tırmanmanın zorluğunu bizlere unutturdu. Molada Bünyamin Hocanın geleneksel kavun ikramını o manzara eşilğinde yemek başka bir keyifti.

Mengen, Düzağaç köyüne uzanan derin bir dere içinde vücudu taze yapraklarla örtülmüş tabiatın el değmemiş noktalarından devam ederken ilginç kelebeklerin çiçeklerin ve küçük kayalık taşların arasından süzülen sular eşliğinde ve bir an hiç bitmeyecek hissi veren o yolun verdiği acı tatlı hazla Pazarköy'de saat 18.20'de faaliyetimizi sonlandırdık. Mengen'de verdiğimiz yemek ve kahve molasından sonra sağ salim Ankara'ya ulaşıp faaliyetimizi sonlandırdık.