Beypazarı Depel Dağı Geçişi - 17/03/2013 Pazar

Herkese Merhabalar,

17 Mart 2013 Pazar sabahı 06.20'de Maliye Bakanlığı'nın önünde Madadost gurubu ile buluşmak üzere evden çıktım. Geceden başlayan kar yağışı hafiflemiş olmakla birlikte devam ediyordu. Maliye Bakanlığı'nın önüne geldiğimde henüz kimse yoktu. 5 dakika sonra Engin Bey, hemen arkasından Bünyamin Bey sonrada diğer katılımcılar ve arabamız geldi. Saat 07.05'de hareket ettik. Bugünkü rotamız Beypazarı Depel Dağı. Ziya Bey ve Abidin Beyleri Optimum'un önünden aldıktan sonra gurubumuzun "bugünkü" lideri Adil Bey elinde dosyası ile ön tarafa geldi ve Engin Bey'den kendisini taktim etmesini istedi.

Engin Bey bir-iki ses denemesinden sonra ağırbaşlı bir ses tonuyla,"bütün zamanların en organik dağcısı büyük lider Adil Beyi konuşmasını yapmak üzere mikrofona çağırıyorum" diyerek görevini başarıyla yerine getirmiş oldu. Adil Bey yürüyüşümüz hakkında kısa bilgiler verdi, genel uyarılardan sonra liderlik işinin çok zor olduğunu söyleyerek kendisine iki tane lider yardımcısı (Ziya Bey ve Eftal Bey) belirledi. Engin Bey her zamanki gibi doğal artçımız. Eftal Bey'in ısrarı üzerine bende raportör oldum. Programın duyurusunda katılımcı sayısı 17 ile sınırlıdır denmekle birlikte sayımız 19. Adil Bey bildirimde bulunmadan katılanların yürüyüş esnasındaki fotoğraflarda görünmemeye özen göstermelerini söylerken, sürpriz bir şekilde Yüksel Bey ile canlı telefon bağlantısı kurarak durumu izzah etti ve herkes rahatladı.

Beypazarı Mevlana Tesislerinde çaylarımızı çorbalarımızı içtikten sonra yolumuza devam ettik. Doğançalı, Köstköy levhalarını takip ederek Doğançalı Köyü'ne geldik. Ancak Ziya Bey başlangıç noktamızın burası olmadığını, Köstköy istikametine devam etmemiz gerektiğini, sol tarafta mezarlıklar olması gerektiğini söyledi. Ziya Bey levhaları, Selver Hanım'da gördüğü mezarlıkları haber vererek başlangıç noktamıza giderken yoldaki buzlanma nedeni ile aracımız yola devam edemedi. Başlangıç noktamıza yaklaşık 2.5 km kala yürümeye başladık. Kısa bir mesafe yolda yürüdükten sonra sol tarafımızdaki küçük bir tepeciğe çıkıp oradan inişe geçtik. Uruş-Karaşar yürüyüşünün bitimindeki inişi aratmayacak kadar sert bir inişti. Önümüzdeki tepeyi sırttan dolanarak çıktığımızda karşımızda Depel Dağı'nın tepesini gördük. Bu arada kar yağışı dinmesine rağmen rüzgar sert bir esintiyle devam ediyordu. Tepeyi aştığımızda arabayla ulaşamadığımız başlangıç noktamıza gelebileceğimizi düşünmüştük; ama sabahleyin aracımızla gelip de geri döndüğümüz Doğançalı Köyüne geldiğimizi gördük. Bu arada zamanda bir hayli ilerlemişti. Liderimiz ve tecrübeli arkadaşlarımızın istişarelerinden sonra Adil Bey "en iyi dağcı eve sağ salim dönen dağcıdır" düsturundan hareketle iniş güzergahına doğru yürüyüşümüze devam etmemizin daha uygun olacağını söyledi.

Yürüyümüşüz sırasında Ziya Bey lider yardımcısı sorumluluğu ile arkadaşlar esas liderimiz Yüksel Bey yürüyümüz ile ilgili görüntü istiyor. Fotoğraf çekimi için lütfen ip gibi dizilin uyarılarında bulunmayı ihmal etmedi. Yürüyümüşüzü saat 16.00 civarında ETİ Soda İşletme Tesisleri'nin olduğu yere inerek tamamladık. Bu arada akşamdan yağan kar güneşin açması ile eridiğinden toprak iyice çamurlaşmıştı. Tepemize kadar çamura batmıştık. Bizi almaya gelen aracımızdaki yedek giysilerimizle üstümüzü değiştirip Beypazarı'na doğru yola koyulduk.

Mevlana Tesisleri'ne geldiğimizde akşam için düğün hazırlıkları yapıldığını gördük. Yemeklerimizi yiyip çaylarımızı içtikten sonra Zafer Bey "ben Ankara'nın Bağları'nı çok iyi oynarım" diyerek kendini piste attı ve dağdan inip "Ankara'nın Bağları" nı oynayan ekibimiz son kalan enerjilerinide harcamış oldu.

Akşam 18.30'da aracımız bizi Maliye Bakanlığı'nın önüne getirdi. Her ne kadar Depel'e çıkamadıysak da kış ve baharı birlikte yaşadığımız güzel bir etkinlik gerçekleştirdik. Bu etkinliği katılımları ile güzelleştiren bütün arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.