Beypazarı Macun Köyü Çimşit Deresi Doğa Yürüyüşü - 30 Aralık 2012 Pazar

Bir yıl aradan sonra merhaba,

2012'nin son faaliyeti olan Beypazarı Macunköyü Çimşit Deresi yürüyüşünün üzerinden kocaman bir yıl geçmiş ve ben daha faaliyeti yeni yazıyorum. Bundan dolayı raporda yer alan saat, isim ve mekanlarla ilgili bilgilerde hata ve yanlışlıklar olabilir.(kısa hatırlatma) bu yüzden verilen bilgiler “Kabaca” olacaktır.

Yönetim Kurulunun her faaliyete ayrı bir raportör seçilmesi kararını öğrendiğimde eyvah dedim. Her faaliyete acaba bu sefer görev bana verilir mi kaygısıyla giderken, raportör olarak bir başka arkadaş görevlendirildiğinde bu seferde yırttık diye sevinirken......Korkunun ecele faydası yokmuş, bu kez piyango bana vurdu. Olsun her işte bir hayır varmış en azından bundan sonraki birkaç faaliyete raportör seçilme kaygısından uzak kalacağım. En önemlisi de yazacağım rapor, benden önceki arkadaşların hazırlamış olduğu raporların güzelliğini, değerini ne kadar uzun ve edebi olduğunun anlaşılmasına vesile olacaktır. Ayrıca da bundan sonraki rapor hazırlayacaklara da moral verip, demek ki herkes rapor yazabiliyormuş umudu verme işine yaracaktır (Mustafa enişte daha fazla uzatamıyorum sadete gelmem lazım)

Beypazarı Macunköyü Çimşit Deresi faaliyeti araç güzergahının Optimum'dan (Eryaman)geçmesi bu bölgede oturan arkadaşlar için bir avantajdır. Ben ve eşim bu avantajı kullanarak rahat bir şekilde hazırlanıp 7.30’da Maliye Bakanlığının önünden hareket eden arkadaşlarla buluşmak üzere Optimum karşısında yer alan buluşma noktasına geldik. Burada Aydan Hanım ve Ziya beyle karşılaşıp, sohbet ederken 8.05'de (her zamanki gibi tam zamanında) aracımız geldi. Araçdaki arkadaşla merhabalaşıp yerleşerek yola devam ettik.

Bu arada Maliye Bakanlığı ile Optimum arasında önemli bir şey olmamıştır herhalde (en azından ben bilmiyorum) çünkü araç optimuma geldiğinde arkadaşların uyku hali devam etmekteydi. Kısa bir süre sonra Sincan Törekent'den Adnan Hoca bize katıldı.(yanlış anlaşılmasın Adnan Bey bir öğretmendir) Bu arada Yüksel bey faaliyetin görev dağılımını açıkladı. Ziya Bey rehber yardımcısı, Engin Bey artçı ve bende raportör olarak görevlendirildim. Tabii o zaman çok güzel zevkli ve bol malzemeli bir faaliyetin raportörü olacağımın farkında değildim.

Kısa bir süre sonra çok zekice, ancak ve ancak Engin Bey gibi ince ve zarif bir kişi tarafından hazırlanabilecek bir sürpriz ile karşılaştık. Engin Bey bütün katılımcılara üzerinde Madadost 2013 falı olan çikolatalardan dağıtınca, birden bire uykular açıldı, okunan komik fallardan dolayı aracın içi kahkalara boğuldu. Bu falda neler, neler yoktu ki insanların yaşamdan, aşkdan, dostluktan, paradan mevkiden bütün beklentilerine ve bunların gerçekleşmesinde Madadostun yeri ve önemine yer verilmişti.

Fal, mevki, beklenti deyince; Asuman Hanımın falını (hoşgörüsüne sığınarak) sizinle paylaşmadan edemeyeceğim. “Madadost’un verdiği huzur ve güven sayesinde uzun yıllardır yaptığınız yatırımların bir hasat dönemi olacak. Çabalarınızın karşılığını alabilirsiniz. Objektif olmalı, size ait alanda çabalarınızı öne çıkarmalısınız. Özellikle işe ait sorumluluklarınız daha çok artacaktır. Liderlik etmek ise tek amacınız olabilir. Adının baş harfi Y, son harfi L olan birinden sakının. Hoş ve romantik bir dönem olacak…"

Asuman Hanımın falından çıkarabileceğimiz öngörü ise Madadost'un 2013 yılında bir liderlik mücadelesine sahne olacağı ve Yüksel Bey için 2013 yılının zor bir yıl olacağıdır.

Fal yorumlarını içeren sohbetler ve şen şakrak bir biçimde saat 09.10'da Beypazarı Mevlana Kebapda mola verildi. Çorba ve çaylarımızı içtik. Beypazarı yoğun sis altında. Bu arada Beypazarında yaşayan Dr. Ahmet Beyin katılımıyla gurubumuz 19 kişi oldu. Mola sonrasında Üreğil üzerinde Kabacayı geçtikten sonra yürüyüşümüzün başlangıç noktası olan Çimşit Deresinin başına saat 10.10'da ulaştık. Kısa bir hazırlık ve yoğun sis altında yürüyüşe başladık. Yürüyüşümüz boyunca Çimşit Deresinin gürül gürül akan suyun sesi ve görüntüsüyle bize eşlik etti. Grubun dereden her karşıdan karşıya geçişinde Yüksel Bey gurupdan dereye kim düşerse, ona madalya vereceğini söyledi. Madalyalar elinde kalmasın diye de, grubu sürekli derenin bir sağına bir soluna geçirip durdu. Sonuç; dereye kimse düşmedi madalya hala Yüksel Beyde.

Bu arada ormana giriyoruz. İki saattir ormanda, çam ağaçlarının içinden artık yürümüyoruz, dik yükseliyoruz. Yolumuzu arada sırada dikenli çalılar kesiyor. Buraları geçmek için adrenali yüksek yan geçişler veya dik çıkışlar yapıyoruz. Saat 14.00'de normal yaşamda pek göremediğimiz veya az rastlanılan paylaşımın en güzel örneklerinin sergilendiği yemek molası verildi. Karınlarımızı doyurduk, güç kuvvet topladık. Mola sonrası Çimşit Deresini oluşturan küçük derelerin en solundakini takip ederek yürüyüşümüze devam ettik. Artık ormanı bitirdik. Karşımızda ormansız ve bölgenin en yüksek noktası olan çıplak bir tepe görünüyor. Buraya kadar pek kar görmedik, ancak tırmanacağımız tepenin kuzeyi karlarla kaplı. Son bir gayretle, beş saattir yürüyen yorulmuş grup tepeye ulaşıyor ve 10 dakikalık bir mola. Mola sonrası geleneksel grup fotografı. Saat 16.00. Yiğerler'e bu karlı zeminde ulaşmamız çok zamanımızı alacak, karanlığa kalacağız. Bu yüzden rotamızı aşağımızda tüten bacaları görünen Karacaören Köyüne çeviriyoruz. Bileklerimize kadar gömülen karda günün son ışıkları altında saat 17.00'de Karacaören Köyüne ulaşıyoruz. Beypazarında bizi bekleyen şöförümüzü arayıp, Karacaören'e gelmesini söylüyoruz. Araç gelene kadar ayakkabılarımızdaki çamurları temizlemekle uğraşıyoruz. Gelen aracımızla Saat 17.20'de köyden ayrılıp, saat 18.10'da yine Mevlana Kebabta mola verdik.

Burada bizi faaliyetin son süprizi bekliyordu. Tesisde bir nişan töreni vardı. Ortam görülmeye değerdi bir tarafta şık giyimli kızlar erkekler bir tarafta da dağdan inen bizler. Çorbalarımızı içerken Aysu Hanımın aklına, bekar bayan arkadaşların 2013 Madadost falı geldi. Beklentilerinin gerçekleşmesi içinde gelinin ayakkabısının altına arkadaşların isimlerini yazdı. Sonuçlarını ileride göreceğiz.

İstemeyerek de olsa bu ortamdan ayrılarak saat 18.40'da Ankaraya hareket ettik ve sağ salim evlerimize ulaştık.

Sonuç : İyi ki Madadost var. Nice Yıllara Madadost.