Hasanoğlan Gelinkayalıkları Doğa Yürüyüşü - 19 Şubat 2012 Pazar

19/02/2012 Pazar günü günlük güneşlik ancak bol karlı ve soğuk bir havada doga yürüyüşü için yeni bir rotadaydık. Daha önce Elmadağ Belediyesi ile DENETDE'nin organize ettiği ağaç dikme kampanyası için buraya gelmiştik. Bu kez yürüyüşümüze Hasanoğlan Çetderesinden başlayıp Gelinkayalıklarına ulaşıp oradan da dağın arka yüzünde bulunan eski Yeşildere Köyüne inme planıyla, 18 kişilik bir grupla Hasanoğlandaydık. Hasanoğlan'da kahvaltı için doğru dürüst yer bulamadık ve en sonunda lokanta pastahane karışımı bir yerde çayla birlikte bir şeyler atıştırdık ve aracımızla Çetderesine hareket ettik. Ancak yolda kar çok fazlaydı ve yoldan ilk biz geçiyorduk. Aracımızla Çetderesi yoluyla tepedeki orman gözetleme evine giden yol kavşağına kadar ancak gidebildik. Daha ileri gitmemiz imkansızdı ve burada arabadan ayrıldık. Kısa bir hazırlık ve saat 09.50 de yürüyüşe başlayacağımız Çetderesindeki piknik alanına doğru yoldan devam ettik.

Saat 10.00 rotanın başındaydık kısa bir tanışma faslı ve karla boğuşmaya başladık. Kar güneşin etkisiyle yumuşaktı ve gömülüyordu. Günün yorucu geçeceği daha yürüyüşün ilk adımlarında kendini belli etmeye başlamıştı. Ancak hava soğuk olmasında rağmen güneşliydi ve grupta iz açabilecek insan sayısı fazlaydı. Dereden iz aça aça devam ettik. Sürekli iz açmak için öne birileri geçiyor, arkadakiler de izleri takip ederek daha rahat yürüyorlardı. Ancak sırta çıkmak için yükselmeye başladığımızda kar daha fazla batmaya başladı ve birçok yerde bele kadar gömülmeye başladık. Buralarda iz açmak için en çok Bünyamin Bey ile Ahmet Gür Bey yoruldular. Sırta ulaştığımızda 13.30 olmuştu. Buraya kadar grup iyi yoruldu ve acıkdı. Yarım saat yemek molası verdik. Sıcak çaylar içildi ve önümüzdeki zor saatler için güç toplanılmaya çalışıldı.

Saat 14.00 sularında hedefimiz sırttan Gelinkayalıkları idi. Ancak bulunduğumuz yerden hala Gelinkayalıklarını göremiyorduk. Sırttaki üzeri karlarla kaplanmış ve altı kayalık olan bölgeyi dikkatli ve yavaş bir bir şekilde geçtik. Karşımızdaki küçük iki tepeden transit geçeceğiz. Küçük tepelere tırmanırken fotograf çekenler iyi pozlar yakalıyor. Ancak gruptaki gençlerden birinin ayağı sinyal veriyor. Hemen dizlik takıyoruz. Biraz daha rahat yürümeye başlıyor. Karşı sırta ulaştığımızda Gelinkayalıklarını ilk kez gördük ancak saat 16.00 olmuştu ve sırtta rüzgarın etkisiyle müthiş bir soğuk vardı. Gelinkayalıklarına ulaşabilmemiz için en az iki saatlik daha yolumuz vardı. karın yumuşak olması bizi planladığımız zamandan en az iki saat geri atmıştı. Ayrıca grup yoruldu ve gençlerden birisinin ayağı sıkıntılıydı. Burada ayağı ağrıyan arkadaşın dizine spreyle müdahale ettik, dizliğini düzgün bir şekilde tekrar taktık. Havanın saat 18.00 de kararacağınıda düşünerek - daha köye en az iki saatlik yolumuz vardı- ve dönüşü riskli hale getirmemek için -çünkü bu sogukla kar hızla buz haline geliyordu- Gelinkayalarına gitmeden rotamızı Yeşildere'ye çevirdik. Bir süre sırttan müthiş soğuğu hissederek -rotada bir süre kuytuya kaçamadık. Çünkü dağın rüzgar almayan kısmı uçurum ve kar buz haline gelmişti- en uygun yerden kuytu bir alanda bulunan ağılların bulunduğu yerde mola verdik. İniş esnasında güneş görmeden bir çok yer buzlanmıştı ve buralarda tecrübeli arkadaşların her birine tecrübesiz arkadaşların gözetimine verdik ve tecrübesiz arkadaşlar tecrübelilerin gözetimi ve yardımıyla bu bölgelerden sıkıntısız bir şekilde geçtiler. Köyün üstündeki tepeye geldiğimizde hava kararmaya başladı ve son yarım saati kafa lambaları ışığında indik ve yola indiğimizde saat 18.30 du. Faaliyetimiz 8,5 saat sürmüştü ve hiç kimsede bir sıkıntı yoktu. Sadece insanlar güneş, rüzgar ve karın etkisiyle kıpkırmızı yanmışlardı. İndiğimizde araçımız ortalarda yoktu. Telefonlar çekmiyordu ve biz telefonla araca ulaşabileceğimiz yere doğru yoldan yürümeye başladık. Nihayet telefonların çektiği bölgede araca olduğumuz yere tarif edip çağırdık. Araca bindiğimizde saat 19.15 di ve bizler mutlu ve yorgun bir şekilde Ankara'ya hareket ettik.

Madadost olarak yine gereği gibi güzel bir faaliyet gerçekleştirdik. Dönerken yine karanlığa kaldık dediğimizde, bu durumun artık Madadost'un klasikleri arasına girdiğini, eğer karanlık basmadan faaliyeti bitirirsek faaliyet yapılmamış gibi hissettiklerini söyleyip, liderle dalga geçtiler.