Ilgaz Küçükhacet / Büyükhacet Zirveleri Kış Tırmanışı - 27 Ocak 2018 Cumartesi

16-25 Şubat 2018 tarihleri arasında gerçekleştirmeyi planladığımız Kazbek kış tırmanışına hazırlanmak amacıyla; bu hafta sonu sadece Kazbek ekibi (Halil İbrahim ÇELİK-Çağdaş KAÇMAZ-Abrurahman YURDUSEVEN) olarak günübirlik Ilgaz'ı batıdan doğuya doğru, Küçükhacet ve Büyükhacet zirvelerine de tırmanarak geçmeyi planladık. Amacımız hem kondüsyon kazanmak hem de kendimizi test etmekti.

26 Ocak cuma akşamı saat 22.30'da Ankara'dan Çağdaş’ın aracı ile yola koyulduk. Saat 01:30 sularında Doruk mevkideki Karayolları Bakım İstasyonundayız. Aracımızı burada bırakıp tırmanışa başladık. Oldukça fazla kar var. 3 kişinin bu karda iz açarak ilerlemesi epey zor. Ancak Çağdaş yine her zamanki gibi insanüstü performansıyla iz açma konusunda bize pek birşey bırakmıyor. Bugün Kulübümüzün bir başka ekibi de buraya, Küçükhacet'e tırmanışa gelecek. Bizim açtığımız izlerin onların işini oldukça kolaylaştıracağını biliyoruz.

Önce Ilgaz Obası, sonra Küçük Çaltepe sırtı, Geyikbeli derken Küçükhacet zirvenin altlarında verdiğimiz kısa bir molada aşağılarda bir ip gibi sıralanmış kafa lambalarının ışığıyla Kulübümüzün diğer ekibini fark ediyoruz. Sonradan öğrendiğimize göre onlarda bizi fark etmiş. 5 saatlik bir yürüyüş sonrası saat 06.30 sularında Küçükhacet zirvedeyiz. Hava halen karanlık, rüzgar fırtına gözlüklerini taktıracak düzeyde esiyor. Tebrikler, kutlamalar ve zirve fotograflarını çektikten sonra şimdi sırada Büyükhacet var. Mesele burada başlıyor. Büyükhacet'e geçiş için hangi rotayı kullanmalıyız. Elimizdeki GPS kaydında ormana iniş yapıp oradan tekrar çıkış yapılmış ama bir diğer seçenek solumuzdaki sırt hattını kullanmak. Ben daha önce sırt hattı rotasını hiç kullanmadığım için kayıtlı olan ve yaz rotası olarak tahmin ettiğimiz rotayı tercih ediyoruz. Hava rüzgarla o kadar soğuk hissediliyor ki, GPS'in pilleri bile enerji veremiyor. Bu yüzden GPS'i sürekli cebimde tutuyorum ve gerektikçe çıkarıp rotaya bakıyorum. Buna rağmen iki pil çoktan bitti. Pilleri cebimde ısıtıp ısıtıp değiştiriyorum.

İnişimiz çok dik bir parkurdan oluyor. Muhtemelen çığ bölgesi. Parkuru kesmeden mümkün olan en sert bölgeden inişimizi tamamlıyoruz ve orman bölgesine doğru iz açarak ilerliyoruz. Ancak kar o kadar derin ki, bastığımızda dizlerimize kadar batıyoruz. İlerlemekte zorlanıyoruz ve zaman kaybediyoruz. 3 saatlik bir mücadele sonrası ancak birkaç kilometre ilerleyebiliyoruz. Saatlerimiz 11.30’u gösteriyor ve biz 10 saattir yürüyoruz. Büyükhacet'e doğru yavaş yavaş ilerlemeye çalışıyoruz. Açık alanlarda rüzgarın da etkisiyle kar biraz daha sertleşiyor ve buralarda hızlı ilerleyebiliyoruz.

Artık Büyükhacet tam karşımızda yükseliyor. Sağdaki kolay rotadan çıkılıyor diyorum ama taktik maktik yok bam bam deyince Çağdaş kayalara doğru yöneliyor ve oldukça dik eğimli parkurda kazmaları kullanarak tırmanıyoruz. Parkurda kar sert ama eğimden dolayı kar birikemediğinden derin değil. Adrenalin dolu bir tırmanış ile nihayet zirveye ulaşıyoruz. Rüzgar o kadar şiddetli ki, sağlam durmasak neredeyse bizi savuracak kadar sert esiyor. Tebrikler, kutlamalar ve sonrasında hemen zirve fotoğraflarını çekip inişe geçiyoruz. GPS'nin pili iyice azaldı, tek diş olarak görülüyor. Onu sigorta olarak saklayıp, GPS'i kapatıyorum ve hatırladığım kadarıyla rotayı takip edip inişe başlıyoruz. Bu arada sisten dolayı Yukarıberçin köyü gözükmüyor. Köyün bulunduğu yönü tahmin etmeye çalışıyoruz. Bu da bize zaman kaybettiriyor. Doğru rotayı bulmak için kimi zaman yürüdüğümüz yolu geri dönmemiz gerekiyor.

Ilgaz’ın doğası her zaman sert ve acımasız. Bu git-geller arasında saatler sonra nihayet orman yolunu buluyoruz ve dik bir inişle orman yoluna iniyoruz ve hava kararırken saat 18.30 civarı Yukarıberçin köyüne giriyoruz. Faaliyetimiz 17 saat sürmüş. Bu tırmanışı ip birliğinde yaptık bu bizim işimizi zorlaştırdı ancak ekibin uyumunu ve gücünü ölçmüş olduk.

Daha önce konuştuğumuz Aşağıberçin köyünden Ahmet arabasıyla bizi bekliyor. Bizi arabasıyla aracımızın olduğu Karayolları bölgesine getirip bırakıyor. Buradan aracımızı alıp Ankara'ya dönüşe geçiyoruz. Çankırı çıkışında her zaman yemek yediğimiz lokantada yemeklerimizi yedikten sonra 23:30 gibi Ankara’ya ulaşıp; sağ salim faaliyetimizi bitiriyoruz.