Erciyes Zirve Kış Tırmanışı - 03 Şubat 2018 Cumartesi

16-25 Şubat 2018 tarihleri arasında gerçekleştireceğimiz Kazbek kış tırmanışına antreman olması amacıyla planlanan tırmanışların sonuncusu olan Erciyes zirve tırmanışını 03 Şubat Cumartesi günü 3kişilik Kazbek ekibiyle sağlıklı bir şekilde tamamladık. Antreman programı kapsamında daha önce Hasandağı ile Ilgaz Büyükhacet-Küçükhacet tırmanışlarını yapmış; Erciyes'i de 2 günlük planlamıştık. Ancak pazar günü havanın bozacağı bilgisini alınca, faaliyeti günübirlik yapmaya karar verdik.

02 Şubat Cuma akşamı saat 18.00 sularında ODTܒde diğer ekip üyeleriyle buluşup kendi aracımızla Erciyes yollarına düştük. Erciyes'e ulaşıp, Gençlik ve Spor Bakanlığı binasının önüne aracımızı bırakıp, kısa bir hazırlık sonrası (yetkililer tarafından hazırlanmak için binadan faydalanmamıza izin verilmeyince dışarıda tuvalette üstümüzü başımızı değiştirmek zorunda kaldık) saat 23.00 sularında 2200 metre rakımdan tırmanışa başladık.

Aşağılarda Kayseri'nin ışıklarını izleyerek güzel bir havada yükselmeye başladık. Hava açık ve görüş mesafesi net. Yüksekliğe uyumumuz antremanlardan dolayı gayet iyi. Yaklaşık bir saatlik yürüyüş sonrası ilk teleferiğin üstlerine ulaştık. Zemin kayak yapıldığı için sert ve bu nedenle oldukça hızlı ilerliyoruz. İkinci teleferiğe kadar rahat yükseliyoruz ve dağevine varıyoruz. Dağ evinde kimseler yok. Anlaşılan bugün dağda sadece 3 kişi olacağız. İkinci teleferiği geçtikten sonra rüzgar şiddetini artırmaya başladı. Soğuğu iliklerimize kadar hissetmeye başladık. Tırmanışa başladıktan yaklaşık 2,5 saat kadar sonra saat 01.30 sularında yaz tırmanışlarında kamp alanı olarak kullanılan Çobanini'ne ulaştık. Buraya kadar rahat geldik, ancak asıl işimiz bundan sonra başlıyor. Kulvarda çok fazla kar var. Geçen hafta tırmanan arkadaşlar çığ riskinden bahsetmişlerdi, uyarılar doğru dikkatli olmamız lazım.

Ekip çok iyi gidiyor, kimsede tık yok. Herkesin uykuda olduğu saatlerde bizler dağda, tırmanıştayız. Bunu bilerek yapıyoruz vücut direncini, uykuya hassasiyeti ve dayanıklılığı yani mental gücü ancak böyle artırabiliriz. Kulvar girişinde karın durumunu analiz ediyoruz. Kulvarın kenarları batak kar ve çığ riski taşıyor. Kulvarın ortası ise tırmanış için daha müsait ve bu nedenle bizler dik olarak tırmanıyoruz. Planımıza göre kayaları geçtikten sonra sağa kıvrılıp Hörgüçten gelecek tehlikelerden korunmaya çalışacağız.

Hava halen aydınlanmadı. Ancak gökyüzünde parlayan ay bizlere alaca karanlık bir ortam sağlıyor. Çığ riskini gözardı etmeden dikkatle dik bir şekilde yükselmeye devam ediyoruz. Çağdaş önde iz açıyor. Hörgücü yan tarafımıza alıncaya kadar durmaksızın yükseliyoruz. Riskin azaldığı bir noktada kısa bir mola veriyoruz. Artık yorulmaya da başladık. Yorgunluk ve uykusuzluk bizi iyice zorlamaya başladı. Sanki ayakta uyuyoruz. Bu nedenle verdiğimiz molalarda sıklaşmaya başladı. Artık iyice bir mola verip dinlenmeye ve bir şeyler atıştırmaya ihtiyacımız var. Ancak bulunduğumuz noktada parkur çok dik ve burada mola vermek imkansız gibi bir şey. Mecburen sırta çıkacağız. Ancak önümüzde yükselen kısa bir dik kısım bir türlü bitmek bilmiyor.

Son bir gayretle sırta ulaşıyoruz ama bizi şiddetle esen bir rüzgar karşılıyor. Zirveye artık çok az bir mesafe kaldı. Ancak rüzgar o kadar şiddetli ki, adım bile atmakta zorlanıyoruz. Neredeyse pes edeceğiz. Rüzgarla mücadele ede ede adım adım nihayet zirvedeyiz. Ancak zirvede bayrak ve bayrak direği görünmüyor. Herhalde rüzgar onları kaybetmiş. Birbirimizi tebrik ediyoruz ve zirve fotografını çekiyoruz. Rüzgar o kadar fazla ki, zirvede çok fazla zaman kaybetmeden aynı rotayı izleyerek inişe geçiyoruz. Halen bir şeyler yiyemedik. Aslında mola vermek istiyoruz ancak hava ısınmaya ve kar yumuşamaya başladı. Bir an önce Şeytan'dan çıkmak istiyoruz. O yüzden mola vermeden Kahvaltı Kayalıklarına kadar iniyoruz.

Şeytan kulvarının bitimini kayarak geçiyoruz, doğrusu eğlenceli de oluyor. Kahvaltı Kayalıklarında yemek molamızı veriyoruz. Bir şeyler atıştırıp, dinleniyoruz. Kahvaltıdan sonra inişe devam. Ancak diz boyu batak kar var ve bizi oldukça fazla yoruyor. Teleferiğe yaklaşırken Yıldızlı Dağcılarla karşılaşıyoruz. Onlar yarın yani pazar günü tırmanmayı planlıyorlar. Kendilerine pazar günü havanın kötü göründüğünü söylüyoruz ancak onlar kararlı görünüyorlar, birbirimize şans dileyip ayrılıyoruz.

Her iki teleferikte açık. Bugün Ankara'ya döneceğimizden zaman kazanmak için yürüyerek inmek yerine teleferik kullanıyoruz. 20 dakika sonra aşağıdayız. Saat 13:00’ü gösteriyor. 14 saattir ayaktayız ve Ankara'ya kendi arabamızla döneceğiz. Çağdaş durumunun iyi olduğunu söyleyince dönüş yoluna koyuluyoruz. Kırşehir'de verdiğimiz bir molanın ardından saat 18:00’de Ankara'ya ulaşıyoruz.

24 saat oldu bu şehirden çıkalı ve bizler bu 24 saat içinde Erciyes’e tırmanıp, Ankara'ya geri döndük. Doğrusu çok hızlı bir faaliyet oldu. Umarım Kazbek Dağını da böyle sağlıklı bir şekilde tamamlayıp geri döneriz.