Uzundere 3. Emrah Özbay Buz Tırmanış Şenliği - 27-31 Ocak 2017

TDF tarafından 21-27 Ocak tarihleri arasında düzenlenen Dağcılık Kış Temel Eğitim Kampı için Zigana'da olacaktık. Eğitim sonunda, eğitime birlikte katıldığım arkadaşım Halil İbrahim ÇELİK ile birlikte Erzurum Uzundere'de 27-31 Ocak 2017 tarihleri arasında bu yıl üçüncüsü düzenlenecek olan Emrah ÖZBAY Buz Tırmanış Şenliğine katılmaya karar verdik. Buz Tırmanış Şenliği bir kaç yıl önce bir dalış esnasında kendisini kaybettiğimiz Emrah ÖZBAY adına Atak Arama Kurtarma Derneği tarafından düzenlenmekte ve dört gün sürmekte. Bizler bu tür bir organizasyona ilk defa katılıyoruz ve birazcık da olsa heyecanlıyız.

Eğitim bitiminde hemen Erzurum-Uzundere’ye geçiyor ve iki gün için pansiyona yerleşiyoruz. Eskiden Tortum ilçesine bağlı bucak olan Uzundere 1987 yılında ilçe olmuş. Uzundere, Erzurum'a 84 km uzaklıkta olup, Mart/2016'dan beri sayıları dünyada 208; Türkiye'de 11 olan sakin şehir unvanına sahip şehirlerden bir tanesi. Bu ünvanı gerçekten hak edercesine çok şirin, sıcak, samimi ve candan davranan insanların bir arada yaşadığı bir şehir Uzundere. Buraya alışmamız çok uzun sürmüyor. 27 Ocak akşamı saat 20:00 sularında tüm sporcular Öğretmenevinde toplanıp kayıt işlemleri gerçekleştiriliyor ve böylece organizasyonun startı verilmiş oluyor. Ancak herkes uzun yollardan buraya kadar gelmiş ve yorgun. Dinlenmek için odalarımıza çekiliyoruz.

Bu yıl organizasyona 15 ülkeden yaklaşık 100 sporcu katılıyor. Donmuş Şelale Tırmanışı Türkiye'de daha emekleme döneminde, ancak bu tür organizasyonlarla bu açık çok hızı bir şekilde kapatılabilinir. Bu bölge bu iş için çok uygun. İki gün boyunca bol bol donmuş buzullara tırmandık, Türkiye'nin elit buz tırmancılarından teknik destek ve yardımlar aldık. Ufkumuzu ve kendimizi geliştirme imkanı bulduk.

28 Ocak cumartesi sabahı saat 07.00'de kalkıp hazırlandıktan sonra, toplanma yeri olan Öğretmenevine geçiyoruz. Şelaler bölgelere ayrılmış ve her bir bölge için bir minibüs tahsis edilmiş. Gitmek istediğiniz şelale bölgesinin aracına binip, şelalere ulaşıyorsunuz. Biz ilk gün "Serafin" şelalesine gidiyoruz. Burada bize Doğan PALUT hoca liderlik ediyor. Doğan hocanın bilgilendirmesi ve açtığı iki rotada, soğuga aldırmadan ilk şelale tırmanışlarını yapıyoruz. Gün sonunda Uzundere'ye döndüğümüzde gerçekten de yorulduğumuz hissediyoruz. Ancak mutluyuz. Akşam yemeği sonrasında pansiyona geçip günün değerlendirmesini yapıp, yorgunluğa yenik düşerek kendimizi uykuya teslim ediyoruz.

29 Ocak pazar günü "Abinis" şelale bölgesine gidiyoruz. Burada Batur KÜRÜZ liderliğinde öğleye kadar tırmanışlar yapıyoruz. Öğleden sonra da "Yeşildal" şelalesine geçiyoruz. Keyifli bir gün sonrasında Uzundere'ye dönüyoruz ve pansiyona geçip çantalarımızı topluyoruz. Artık Uzundere'deki son saatlerimiz. Önce Tortum'a; sonrasında da otobüsle Ankara'ya yolculuğumuz başlıyor. Bizim için yeni şeyler öğrendiğimiz, değeerli ustalarla tanıştığımız bir faaliyet oldu bu etkinlik.

Madem böyle bir organizasyonda yer aldık ve bu müthiş heyecanlı ve en teknik alt dallardan birisi olan Buz (Donmuş Şelale) Tırmanışını daha detaylı bir şekilde inceleyip, araştırarak öğrendiklerimi küçük bir bilgi notu haline getirdim. Burada yazdığım tüm bilgiler tamamen kendi yaptığım araştırmalar ve küçük deneyimlerim sonucunda ortaya çıkan bilgilerdir. Bu bilgilerin yorumlanması ve uygulanması sırasında tırmanıcıların kendi teknik bilgi ve birikimleri göz önünde bulundurmaları gerekir. Unutulmamalıdır ki, donmuş şelale tırmanışı, dağcılık sporunun en teknik ve yüksek risk içeren alt dallarından biridir.