Karboğaz'dan Darboğaz'a Medetsiz Transı - 08/09 Temmuz 2017

08 Temmuz 2017 Cumartesi

Yurtdışı tırmanışları antreman programının ikinci tırmanışı olan Medetsiz zirve tırmanışı için 08 Temmuz 2017 cumartesi sabahı saat 09.00'da Sezenler Sokak'tan hareket ediyoruz. Ekibimiz 12 kişi. Ancak bu kez ekibimizde Zonguldak'tan 1 (Nurcan KARA) misafirimiz var. Zonguldak'tan gelen Nurcan'ı Ufuk Üniversitesi durağından aldıktan sonra ekibimizi tamamlıyoruz. Ekip lideri Yüksel Hoca faaliyet hakkında kısa bir bilgilendirme yapıyor. Programa göre bugün Aksaray-Ulukışla-Pozantı üzerinden Karboğaz Vadisine ulaşıp, Karboğaz Yaylasında kamp atacağız. Yarın da sabah erken saatlerde Keçibeli rotasında zirveye ulaşıp, sırt hattını takip ederek Meydan Yaylasında faaliyeti bitireceğiz. Bizim için zor ve uzun bir faaliyet olacak.

Karboğazı Yaylasına saat 16:00 civarında ulaştık. Kamp alanına kadar araç gidiyor. Hemen çadırlarımızı kuruyoruz. Kamp alanımız 1950 metre yükseklikte ve su mevcut. Kamp alanımızın yakınlarında yaylacılar ve suyu azalmış olmakla birlikte küçük bir dere var. Kısa bir gezinti yaparak çevreyi tanımaya çalışıyor ekibin bazı üyeleri. Güneş Keçibeli'nin arkasında kaybolup hava soğumadan akşam yemeğimizi hazırlayıp, karnımızı doyuruyoruz. Şöförümüz çay demliyor, yemek sonrası çay iyi geliyor. Artık dinlenme zamanı. Yarın sabah erken kalkacağız. Zaten güneş tepenin arkasında kaybolduğundan hava hızla soğumaya başladı. Bizlerde çadırlara çekiliyoruz.

Plana göre yarın sabah saat 03.00'de kalkıp, kampımızı toplayıp araca yükleneyeceğiz. Sonrasında saat 04.00 gibi tırmanışa başlayacağız. Aracımız ise dağın kuzey yüzüne, Ulukışla üzerinden Meydan Yaylasına geceçek. Bizler de sırt hattından Meydan Yaylasına ulaşıp, faaliyeti bitireceğiz. Haydi bakalım hayırlısı...

09 Temmuz 2017 Pazar

Sabah saat 03.00 sularında uyandık. Kısa bir kahvaltı yaptıktan sonra hemen sırt çantaları hazırlanıyor. Artık kampı toplama zamanı. Gecenin zifiri karanlığında çadırdan çıkıp, kafa lambalarımızın ışığında kampımızı topluyoruz. Hava yumuşak, hafif bir esinti var, ancak üşütmüyor. Çadırlarımızı aracımıza yükledikten sonra saat 04.00'de kamp alanından tırmanışa başlıyoruz. Ekibin liderliğini Yüksel ALPKAYA, artçılığını ise Çağdaş KAÇMAZ yapıyor. Hava güzel ve açık. Yer yer rota üzerinde karlı alanlar görülüyor. Saat 06.30 sularında yaklaşık 2,5 saatlik tırmanış sonrasında Keçibeli'ne ulaşıyoruz. Burada kısa bir mola verip, nefesleniyoruz. Mola sonrası birbirine parelel yükselen Bozkaya ve Aralık Tepelerini birbirinden ayıran vadiyi takip ederek Medetsiz zirve kütlesine doğru devam ediyoruz.

Nihayet Medetsiz zirveyi görebildik. Vadinin sonunda devasa gövdesiyle karşımızda yükseliyor. Vadinin biraz yukarılarından devam eden patikayı takip ederek Medetsiz zirve külahına bağlanan Karabel'e doğru ilerliyoruz. Saat 08.00 sularında Karabel'deyiz. Rakım yaklaşık 3000 metre. Tırmanışa başladığımızdan beri hemen hemen 1000 metre yükselmişiz. Karşımızda dimdik yapısıyla Medetsiz külah yükseliyor. Bulunduğumuz Karabel ile zirve arasında yaklaşık 530 metre yükselti var. Bu eğimde bu yükselti bizi oldukça fazla zorlayacak anlaşılan.

Verdiğimiz kısa bir nefeslenme molası sonrası külaha tırmanmaya başlıyoruz. Bu arada bir kaç arkadaşın temposu düşünce, geride kalıyorlar. Ara ara nefeslenme molaları vererek dinlenmeye çalışıyoruz. Nihayet saat 09.45 sularında 8 kişilik ilk grup zirveye ulaşıyor. Herkes birbirini kutluyor. Zirve heyecanı biraz yatışınca karnımızın acıktığını hissediyoruz ve atıştırmalıklar yeniliyor. Hava açık, güneşli ve rüzgar yok. Manzara çok güzel. Doya doya tadını çıkarıyoruz ve geride kalan arkadaşlarımızın zirveye ulaşmasını bekliyoruz. Aydos, Hasan Dağı, Erciyes, Aladağların birçok zirvesini net görebiliyoruz. Zirvenin ardındaki uçurum müthiş boşluk duygusu veriyor. Yaklaşık yarım saat kadar sonra saat 10.15 sularında geride kalan arkadaşlarda zirveye ulaşınca zirve fotograflarımızı çekip, güzel havanın tadını çıkarıyoruz.

Zirvede yaklaşık 2 saat zaman harcamışız. Artık yola düşme zamanı. Önümüzde Meydan Yaylasına kadar uzun bir yol bizi bekliyor. Saat 11.30 sularında dönüşe geçiyoruz. Sırt hattını takip ederek 2 saat sonra saat 13.30 sularında Koyunaşağı Beli'ne ulaşıyoruz. Buradan dikkatlice inip 1 saatlik iniş sonrası Karagöl'ü görebildiğimiz bir kaya bloğunun üzerinde mola veriyoruz. Artık iyice yorulduk. Mola sonrası Karagöl'e inmeden Meydan Yaylasına inen vadiyi takip edip saat 15:30 civarında Darboğaz/Meydan Yaylasına ulaşıyoruz. Aracımız bizi bekliyor. Kaptanımız bize sürpriz yapmış ve kocaman bir Adana karpuzunu yaylanın soğuk suyunda bekleterek soğutmuş ve bizi soğuk karpuz dilimiyle karşılıyor. Cayır cayır yanan bizlere ilaç gibi geliyor bu ikram.

Üst baş değişimi ve saatlerdir ayaklarımızı cendere içine alan botlarımızdan kurtuluyoruz önce. Elimizi, yüzümüzü yıkayıp kendimize gelmeye çalışıyoruz. Yaklaşık faaliyet başladıktan 12 saat sonra saat 16.00 sularında Ankara’ya doğru yola koyuluyoruz. Saat 22.30 sularında sağ salim Ankara'ya ulaşıp faaliyeti bitiriyoruz.