Ilgaz Büyükhacet Kış Tırmanışı - 11 Mart 2017

Tarih 11 Mart Cumartesi, günün ilk saatleri. Aracımız Sezenler Sokaktan saat 01.00'de Tosya'ya hareket ediyor. Ekibimiz 13 kişi. Araca biner binmez herkes biraz olsun dinlenebilmek için uyumaya çalışıyor. Saat 05.00 sularında Tosya'ya bağlı Yukarıberçin Köyüne ulaşıyoruz. Hava halen karanlık. Gökyüzünün siyah örtüsünü, sokak lambalarının ışığı aydınlatıyor. Bir sessizlik hakim köyde. Kısa bir hazırlık sonrası attığımız ilk adımlarla köydeki o sessizlik bir anda bozuluyor. Köyümüze hoşgeldiniz edasıyla bizleri karşılayan ve aktivite boyunca bizi hiç yalniz bırakmayan, güven veren sadık dostlarımız çoban köpekleriyle birlikte 05.10 sularında tırmanışa başlıyoruz.

Hava kapalı ancak soğuk değil, rüzgar yok. Yani tırmanışa oldukça müsait. Ancak zirvenin bize ne sürprizler hazırladığını bilemeyiz. Yola koyulduktan kısa bir süre sonra eriyen karların suyunu artırdığı ve gür bir sesle akarak doğaya karışan dereyi gecenin karanlığında kafa lambalarımızın ışığında dikkatle geçiyoruz. Burnumuzun ucunu göremediğimiz o karanlıkta önümüzde yükselen dik sırt hattını aşarak düzlüğe ulaştığımızda gökyüzü siyah örtüsünü yavaş yavaş kaldırmaya başladı. Yol aldıkça doğayı süsleyen o güzel beyaz örtünün zemindeki yoğunluğunu giderek arttırması, hatta yer yer buzlaşması, artan rüzgar ve son olarak da yoğun sis bulutları. Büyükhacet'in bize verdiği mesaj netti. "Zirveme ulaşmak istiyorsan eğer; mücadele edeceksin. Öyle kolay zirveye ulaşmak yok. Her türlü nazıma katlanacaksın." Biz de onu yaptık. İnatla dağın bize çıkardığı tüm engelleri aştık ve saat 10.10 sularında firesiz tüm ekip olarak zirveye ulaştık. Herkes birbirini kutluyor, tebrik ediyor.

Zirvede hava oldukça soğuk. Üstelik rüzgarda çıktı. Yoğun sisten iki adım ötemizi göremiyoruz zaten. Hemen zirve fotografları çekiliyor ve zirvede çok fazla kalamadan inişe geçiyoruz. Külahın altına indiğimizde rüzgar almayan bir yerde verdiğimiz molada öğle yemeğimizi yiyoruz. Artık sis katmanının altındayız. Sisten ve gecenin karanlığından göremedigimiz dogayı, yavaş yavaş çıkmaya başlayan sarı ve mavi çiğdemleri, mis kokulu çam ağaçlarının keyfini çıkara çıkara iniyoruz.

Nihayet saat 14.30'da köye ulaşıyoruz. Kısa bir temizlenme ve üst baş değişimi sonrasında Ankara'ya doğru yola koyuluyoruz.

GPS verilerine göre 1400 rakımdan başlayan ve 1100 metre yükselişle zirveye ulaştığımız bu etkinliğimizi 9 saatte tamamlayıp ve 14,5 km yol katetmişiz.