Ilgaz Büyükhacet Tırmanışı - 08 Ekim 2017

7 Ekim Cumartesiyi 8 Ekim pazara bağlayan gece yarısı saat 24.00'de Sezenler Sokaktan 10 kişilik bir ekiple Tosya Yukarıberçin köyüne hareket ediyoruz. Kastamonu'dan 6 dağcı arkadaş Yularıberçin Köyüne gelip bize katılacak ve hep birlikte tırmanacağız. Araca biner binmez herkes biraz olsun dinlenebilmek için uyumaya çalışıyor. Saat 03.00 sularında Sümela Tesislerinde verdiğimiz kısa bir ihtiyaç molasında yaptığımız telefon görüşmesi sonucu Kastamonu'dan gelecek arkadaşların geç kalacağını öğreniyoruz.

Mola sonrası yola devam edip saat 05.00 sularında Yukarıberçin köyüne ulaşıyoruz. Köye her vardığımızda bizi karşılayan 3 can dostu köpekten; bu kez bizi sadece genç olanı karşılıyor. Diğerleri ortada yok. Bu arada Kastamonu'dan gelecek arkadaşlar da henüz köye gelmemiş. Hazırlıklarımızı tamamladıktan sonra saat 05:15 gibi tırmanışa başlıyoruz. Ormana gireceğimiz sırada Kastamonu ekibi bizi yakalıyor ve tırmanışa hep birlikte devam ediyoruz.

Bu arada hava oldukça güzel ancak bulutlu. Meterolojiye göre bugün bölge kısmi yağışlı görünüyor ama yağmur yağacak gibi görünmüyor. Sabahın alaca karanlığı yavaş yavaş dağılıyor. Alaca karanlıkta ormanın içinden dik parkuru tırmanıp düzlüğe ulaşıyoruz. Aşağılarda zerre rüzgar yokken, burada şiddetli bir rüzgar başlıyor ve zirveye kadar bize eşlik ediyor. Rüzgar gittikçe şiddetini artırıyor ve 09:20'de zırveye ulaştığımızda artık fırtınaya dönüşüyor. Zirvede ayakta durmak mümkün değil. Neredeyse bizleri savurup atacak kadar güçlü esiyor rüzgar. Bu nedenle zirvede çok fazla kalamadan hemen zirve fotograflarını çekip, tebrik ve kutlamalardan sonra inişe geçiyoruz. Aşağılarda rüzgar almayan kuytu bir noktada mola verip kahvaltımızı yapıyoruz.

Bu arada sabah köyde bizi karşılayan köpek, her zamanki gibi bizimle beraber zirveye kadar geliyor. Köpek o kadar saygılı ki, aç olmasına rağmen yemek molasında hiç kimseyi rahatsız etmiyor. Bir şey verirsen yiyor, vermezsen de bekliyor. Bunu bildiğimizden Ankara'dan hazırlıklı gelmiştik buraya. Köpekler için Ankara'da et hazırlatmış ve tırmanış esnasında onlara vermeyi planlamıştık. Ancak bugün sadece bir köpek bize eşlik ediyor ve onlar için hazırladığımız etleri ona veriyoruz. (Büyükhacet'e Yukarıberçin'den çıkmayı planlayan arkadaşlar giderken o güzel hayvanlara da bir şeyler götürseler iyi olur diye düşünüyorum)

Dönüşte alıç toplamak için kısa bir mola verdikten sonra, yoldan serbest yürüyüşle saat 12:20 sularında köye dönüyoruz. Bizim yaşlı köpek Akbaş nihayet ortaya çıkmış, bizi bekliyor. Çantalarda kalan yiyeceklerle de onu doyurduktan sonra köyden ayrılıp Ankara'ya dönüyoruz.

GPS verilerine göre 1450 rakımdan tırmanışa başlayıp; 1120 metre yükselişle zirveye ulaşmısız. Etkinliğimizi 7 saatte tamamlayıp ve 13,4 km yol katetmişiz. (https://tr.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=20138482)

Kastamonu Dağcılık ve Doğa Sporları İhtisas Klübünün çektiği zirve videosunu aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz. (https://www.facebook.com/kadask37/videos/1120316491432586/?notif_id=1507392403548222¬if_t=page_fan)