Hasandağı Transı - 17 Haziran 2017 Cumartesi

(Hasan Dağı Büyük Zirve, Küçük Zirve ve Küçük Hasan Zirvesi)

17 Haziran 2017 Cumartesi gününün ilk saatlerinde 01.00'de Sezenler Sokak'tan Aksaray'a hareket ediyoruz. Yolda katılan arkadaşlarla 15 kişilik ekibimiz tamamlanıyor. Ekip lideri Yüksel hocanın faaliyet hakkında yaptığı kısa bir bilgilendirmeden sonra, herkes yorgunluğa yenik düşüyor ve uykuya dalıyor veya uyumaya çalışıyor. Biliyoruz ki sabah bizi zorlu bir tırmanış bekliyor.

Saat 05.00 sularında Aksaray'da verdiğimiz çorba molasında hem karnımızı doyuruyor hem de eksikliklerimizi tamamlıyoruz. Bugün farklı bir rotadan Hasandağına tırmanacağız. Aracımızla Keçikalesi'ne hareket ediyoruz. Saat 05.45 sularında Keçikalesindeyiz. Bizler hemen tırmanış için hazırlıklara başlarken, Yüksel hoca bizi tırmanışa başlayacağımız Kavak Yaylasına götürecek traktörcü arkadaş ile irtibata geçiyor. Saat 06.00 gibi tüm ekip traktöre yerleşip Kavak Yaylasına hareket ediyoruz. Malum traktör yolunun nasıl olduğunu tahmin edersiniz. Hoplaya zıplaya yol alıyoruz. Ancak herkes mutlu, durumdan şikayet eden yok. Bu arada sabahın ilk ışıkları aşağılarda kalmaya başlayan ovayı aydınlatmaya başlıyor. Manzara müthiş güzel. Gözün alabildiği noktaya kadar her yer dümdüz görünüyor. Ancak bu sonsuz gibi görünen düzlükte dikkatimi öbek öbek yükselen minik tepecikler çekiyor. Sanki uzayda başı boş gezen bir gezegende gibiyim.

Yaklaşık 45 dakikalık bir yolculuk sonrası nihayet 2238 rakımlı Kavak Yaylasına ulaşıyoruz. Burada Keçikalesinden gelen bir kaç yaylacı çadırlarını kurmuş hayvan yetiştiriyor. Ağılları koruyan köpekler sabahın sessizliğinde canhırhaş havlıyor. Traktörden inip son hazırlıklardan sonra saat 07.00 sularında başlıyoruz tırmanışa. Hasandağının güneydoğu yüzündeyiz. Güneşi görmüyoruz. Hedefimiz doğrudan Hasandağı Büyük zirveye ulaşmak. Bu nedenle hafif hafif yükselerek kuzeye doğru ilerleyip, dağın doğu yüzüne ulaşmaya çalışıyoruz. Buradan aşağılara inen boğazdan direk yükselerek Hasan dağı büyük zirveye ulaşacağız.

Ekipte yeni arkadaşlar olmasına rağmen performans çok iyi. Yüksel hoca bazen hayvanların oluşturduğu belli belirsiz patikaları takip ederken; bazende dimdik yükseliyor. Ekip ona yetişmeye çalışıyor. Henüz güneş ışınları bize ulaşmadığından tırmanış için mükemmel bir hava var. Hava serin ve gölgede tırmanıyoruz. Zaman zaman küçük nefes molaları vererek çarşak ve büyük kaya parçalarının arasından tırmanışımız devam ediyor. Bu arada ekipten bir kaç arkadaş geride kalmaya başladı. Krater sırtına ulaştığımızda saat neredeyse 10.00 olmuştu. Artık zirveye çok az kaldı. Geride kalan arkadaşların gelmesi için burada mola veriyoruz. Molada bol bol fotograf çekip, manzaranın tadını çıkarıyoruz.

Yaklaşık 20 dakika kadar sonra geride kalan arkadaşlarda bulunduğumuz yere ulaşıyor ve onlara dinlenmeleri için zaman tanıyoruz. 10.30 sularında tekrar ayaklanıp, yaklaşık 10 dakika sonra saat 10.40'da Hasan Dağı Büyük Zirveye (3268 mt.) ulaşıyoruz. Tüm ekip zirvede. Kutlamalar, tebrikler ve zirve fotoğraflarının çekimlerinden sonra, kısa bir dinlenme molası veriyoruz. Mola sonrası çok fazla zaman kaybetmeden hemen Küçük Zirveye doğru hareketleniyoruz. 11.10 sularında doğuya doğru ilerleyip kayalıklardan krater ağzına doğru inişe geçiyoruz. Krater ağzından Küçük Zirveye giden sırta doğru yükselip, saat 11.40 sularında Küçük zirveye (Kamyon zirvesi-3248 mt.) ulaşıyoruz. Yeniden kutlamalar, tebrikler ve tekrar zirve fotografı çekimi. Artık yorulmaya da başlamıştık. O yüzden burada biraz daha uzun mola veriyoruz. Bazı arkadaşlar yemeğini burada yerken, bazıları da zirve fotoğrafı çekilip manzaranın tadını çıkarıyor.

Moladan sonra artık hedefimizde Küçük Hasan Zirvesi var. Saat 12.05 sularında Küçük Hasan'a giden sırta ulaşmak için doğuya doğru klasik rotadan inişe geçiyoruz. Önce Küçük Hasandağı ile Büyük Hasandağını birleştiren bele (yaklaşık rakım 2570 m) ineceğiz, sonra sırttan Küçük Hasandağı'na tırmanacağız. İnişe başladıktan yaklaşık 1,5 saat sonra saat 01.30 sularında beldeyiz. Belden sonra sırt hattını takip ederek tekrar tırmanmaya başladık. Artık yorulduk, adımlarımız küçüldü ve her 5-10 dakikada bir nefes molası vermek zorunda kalıyoruz. Büyük kaya bloklarının arasından yaklaşık 2 saatlik bir tırmanış sonrasında saat 15.20 sularında 3070 mt. lik Küçük Hasan Dağı Zirvesine ulaşıyoruz. Vaaaaaavvvvv muhteşem. Bilmiyorum bir günde 3 zirve yapan kulüp varmı ama biz ekip olarak bunu başardık.

Zirvede uzun bir mola veriyoruz. Artık adım atacak halimiz yok. İnişe başlamayı biraz yavaştan alıyoruz. Yaklaşık 50 dakikalık bir dinlenme sonrası saat 16.10 sularında Küçük Hasandağının kuzey yüzünden inişe geçtik. Yer yer çarşak, yer yer kar kulvarlarını takip ederek aşağılara nispeten düzlüğe inmeye çalışıyoruz ama nafile. Ne kadar uzunmuş mesafe, git git bitmiyor. İniş burda da her zaman olduğu gibi yorucu ve uzun. Nihayet uzunca bir vadiden ilerleyerek saat 19.20 sularında 1887 metre rakımlı Karaağıl Yaylasında bizi bekleyen aracımıza ulaşıyoruz.

Faaliyetimiz toplam da 12,5 saat sürdü. Tırmanışın genelinde hava mükemmel, tam bir tırmanış havası vardı. Kısmen bulut kısmen güneş ama dağdan rahatsız etmeyen ve sürekli esen bir rüzgar. Bu gün 15 kişilik ekibin tamamının 3 zirve yapması ve bu zor etkinliği kazasız belasız atlatmamız bizi çok mutlu etti.

Aracımızla Aksaray'da verdiğimiz yemek molasından sonra yaklaşık 24.00 sularında Ankara'ya ulaştık. Hepimiz yorgun ama muhteşem bir etkinliğe imza atmanın mutluluğu ile ayrılıyoruz.

Teşekkürler, Yüksel hocam.. Teşekkürler Madadost....

Hoşça kalın, dostça kalın amaaaa Madadostça kalın...