Erciyes Buzul Rotası - 29/30 Nisan 2017

1 Mayıs pazartesi gününün hafta sonu tatili ile birleşmesiyle ortaya çıkan üç günlük tatili değerlendirmek amacıyla; bir kaç hafta önceden Uludağ Keşiştepe'ye gitmeyi planlamıştık. Keşiştepe'de sezonun son günlerini yakalayıp, birkaç gün miks tırmanışlar yapmak amacıyla yaptığımız planlar sıcaklıkların yükselmesiyle birlikte suya düşüyor ve biz de planda son anda değişiklik yaparak rotamızı Erciyes'e çeviriyoruz. Yeni plana göre Erciyes’e kuzey buzul rotasından çıkıp, kar buz rotasından ineceğiz.

28 Nisan cuma akşamı Ankara’dan çıkıp; Muğla’dan gelen arkadaşım ile Kayseri’de buluşuyoruz. Bu gece Kayseri'de konaklayacağız. Bir otele yerleşip istirahate çekiliyoruz. Ertesi gün erkenden uyanıp, önce kahvaltımızı yapıyor sonrasında da bir kaç eksik malzememizi tamamlamak üzere alışverişimizi yapıyoruz. Bir kaç gün önce Sütdonduran kamp alanına ulaşmak için Hacılar'dan Galip Delice ile konuşmuştuk. Onunla buluşmak üzere Hacılar'a hareket ediyoruz. Hacılar'da Galip Amca bizi bekliyor. Çantalarımızı araca yükleyip, Galip Amcanın hoş sohbeti eşliğinde Sütdonduran'a doğru hareket ediyoruz.

Hacılar'dan Sütdonduran'a kadar araç ile ulaşmak mümkün. Ancak bizim gittiğimiz tarihte yolun bir kısmı halen kardan dolayı geçilemez durumda. Yarım saatlik araç yolculuğu ile su deposunun olduğu yere kadar çıkabiliyoruz ancak. Buradan itibaren iş başa düşüyor ve çantalarımızı sırtlanıp, yürüyüşe başlıyoruz. Yaklaşık 1,5 saatlik bir yürüyüş sonunda kamp alanına ulaşıp, çadırımızı kuruyoruz ve biraz bölgeyi keşfe çıkıyoruz. Sonrasında akşam yemeği ve ertesi günün hazırlıklarını tamamladıktan sonra istirahate çekiliyoruz.

30 Nisan pazar sabaha karşı saat 02:30 sularında uyanıp, küçük bir kahvaltı ve kısa bir hazırlık faslından sonra saat 03:00 sularında rotaya doğru yürümeye başlıyoruz. Tırmanışa açık ve güzel bir havada başlıyoruz ve saat 06:00’da gün doğumu ile birlikte Tarak Kayalarda mola veriyoruz. Biraz dinlenip sıcak sıvı aldıktan sonra tekrar tırmanmaya devam ediyoruz. Nihayet saat 09:00 sularında Erciyes zirveye ulaşıyoruz. Erciyes küçük zirvede yaklaşık yarım saat kadar zaman geçirdikten sonra büyük zirve tarafına geçiyoruz. Plana göre buradan devam ederek kuzey kar buz rotasına girmeyi planlıyoruz. Ancak rotaya giriş noktasını kaçırınca dağın batı tarafına inip üç saatte ulaşmayı planladığımız kampa, yaklaşık altı saatlik bir yürüyüş sonunda 15:00 sularında ulaşabiliyoruz ancak.

Kampa ulaştığımızda bir süre dinlenip, kendimize gelmeye çalışıyoruz. Sonrasında çadırımızı ve çantalarımızı toplayıp aşağı inmek üzere yola koyuluyoruz.