Erciyes Tırmanışı- 15/16 Temmuz 2017

Yurtdışı antreman tırmanışları kapsamında dördüncü (ilk üçü Melendiz-Hasandağı ve Medetsiz) tırmanışımızı, 15-16 Temmuz tarihleri arasında 15 kişilik bir ekiple Erciyes'e tırmanarak gerçekleştirdik. 15 Temmuz cumartesi sabahı saat 09.00'da Sezenler Sokaktan hareket edip, Milli Kütüphane ve Ankamall duraklarından katılan arkadaşlarla ekibi tamamladık. Güzel ve rahat bir yolculuk sonrası saat 14.00 sularında Tekir Yaylasındayız. Planımıza göre önce gondol; sonrada teleferiği kullanarak yukarı çıkacağız ve teleferik sonrası kamp yüklerimizle Çobanini'ne tırmanıp kampımızı atacağız.

Ancak burada bizi sürpriz bekliyor. Hafta içinde arayıp bilgi almamıza rağmen, görevliler teleferiğin bakımda olduğunu söyüyorlar. Bu nedenle sadece gondolu kullanabileceğiz. İtiraz ediyoruz. Ancak itirazlarımız fayda etmiyor ve gondolun son durağından sonra; kamp yüklerimizi sırtlanıp Çobanini'de doğru tırmanmaya başlıyoruz. Hava sıcak, kamp yüklerimiz ağır. Yavaş yavaş tozlu topraklı yolu takip ederek yaklaşık 1,5 saat kadar sonra saat 17.00 sularında Çobanini'ne ulaşıyoruz. Yanımızda çok fazla su taşımadık. Allahtan kanalda halen az da olsa su akıyor. Çadırlarımızı kurduktan sonra karnımızı doyurup, Sabah 04.00'de tırmanışa başlamaya karar verdikten sonra dinlenmeye çekiliyoruz.

16 Temuz pazar sabahı saat 03.00 gibi uyandık. Sırt çantamızı hazırladık ve kahvaltımızı yaptık ve saat 04.00 gibi tırmanışa başladık. Gece zifiri karanlık. Kafa lambalarımız bize yol gösteriyor. Karanlıkta kanalı takip ederek ilerliyoruz. Kahvaltı kayalıklarının altına geldiğimizde hava aydınlanmaya başlayınca kafa lambalarımızı kapatıp, çantalarımıza alıyoruz. Güneş doğudan ufukta kızıl bir ışınlar yayarak doğmaya başladığında kahvaltı kayalıklarına ulaştık. Hem manzarayı seyretmek, hem de dinlenmek amacıyla burada mola veriyoruz.

Mola sonrası Şeytan'ın solundaki rotayı takip ederek yavaş yavaş yükseliyoruz. Parkur oldukça dik ve çarşak. Bazen attığımız bir adımda, başladığımız noktadan daha geriye doğru kayıyoruz. Bu nedenle sert zemin bulmak için kayaları ve büyük taşlara yöneliyoruz. Patikadan ayrıldıkça parkurda dikleşiyor. Yaklaşık 2 saatlik tırmanış sonrası çarşaklı kulvarı bitirip sağa doğru Hörgüçe bağlanan sırt hattına ulaşıyoruz. Burada kısa bir nefes molası ve Hörgüçün altından yan ilerleyip Şeytan rotasına doğru ilerliyoruz. Ancak yukarılardan, Hörgüç kayadan harıl harıl taşlar akıyor. O yüzden parkur çok riskli. Yüksel hoca hızla ilerleyip taş düşme riski olmayan yere geçip, yukarıları gözlemeye ve taş düşmeye başladığında bağırarak ekip üyelerini uyarmaya çalışıyor. Bu arada ekip üyeleri de gayet dikkatli ve hızlı hareket ederek burayı geçiyor. Taş düşme riskinin azaldığı bölgede dik bir şekilde yükselerek tırmanıyor ekip. Ancak ayaklarımızın altındaki zemin o kadar çürük ki, her adımda aşağılara doğru taşlar akıyor. Bu nedenle hep dikkatli ve hızlı hareket ediyor.

Bu koşullar altında bir bakıyoruz ki, zirvedeyiz. Saat 08.00. Yani tırmanışa başlamanın üzerinden daha 4 saat geçmiş. Farketmeden o kadar hızlı hareket etmişiz ki, normalde 5 saatte ulaşmamız gereken zirveye 4 saatte ulaşmışız. Herkes şaşkın ancak mutlu. Kutlamalar, tebrikler ve zirve fotografı çekimleri. Bu arada hava da çok güzel. Açık ve güneşli. Hafifçe bir rüzgar esiyor. İnsanı serinletiyor. Herkes kendine güzel bir yer seçip çantalardaki azıklarını ortaya çıkarıyor ve manzaranın tadını çıkara çıkara karnını doyuruyor.

Zirvede yaklaşık 1,5 saat geçirdikten sonra saat 09.25 sularında inişe geçiyoruz. Geldiğimiz rotayı takip ederek yine taş düşmelerine dikkat ederek saat 12.30 sularında kamp alanına ulaşıyoruz. Saat 14.00'ü hareket saati olarak belirledik. Öncelikle ayakkabılarımızdan kurtuluyoruz ve sıcakta botların içinde cayır cayır yanan ayaklarımızı kanaldan akan buz gibi soğuk suyun içinde tutarak rahatlatmaya çalışıyoruz.

Çadırlar toplanıyor ve saat tam 14.00'de kamp yükleri sırtlanıp inişe geçiliyor. 45 dakikalık bir iniş sonrası önce gondol'a; sonrasında da gondolu kullanarak aşağıya iniyoruz. Aracımız bizi bekliyor. Çantalar araca yükleniyor ve saat 16.00 sularında Ankara'ya doğru yola koyuluyoruz.

GPS verilerine göre Çobanininden zirve ve tekrar ÇObaninine iniş olmak üzere 7,5 km.lik mesafeyi toplam 8 saat 20 dakikada katetmişiz.