Aladağlar Büyükdemirkazık Tırmanışı - 16/17 Eylül 2017

Kulübümüzün 2017 yılı faaliyet programında yer alan Aladağlar Büyükdemirkazık (3756 m) zirve tırmanışını 16-17 Eylül 2017 tarihleri arasında 10 kişilik bir ekiple başarılı bir şekilde tamamladık. 15 Eylül cumayı 16 Eylül cumartesiye bağlayan gece yarısı saat 01.30’da Sezenler Sokak'tan Niğde'ye hareket ediyoruz. Rahat bir yolculuk sonrası saat 05.00 sularında Niğde’ye ulaşıp, her zaman uğradığımız çorbacıda kahvaltı molası verip kahvaltımızı yapıyoruz. Yeni açılmaya başlayan bir marketten eksikliklerimizi tamamladıktan sonra artık hedefimizde Demirkazık Köyü var.

16 Eylül 2017 Cumartesi

16 Eylül Cumartesi sabahı saat 08.30 sularında Demirkazık dağ evindeyiz. Birkaç gün önce konuştuğumuz Mehmet Şenol yeni aldığı pikapla bizi bekliyor. Kısa bir hazırlık sonrası zar zor pikaba sıkışıp Arpalığa doğru yolculuğumuz başlıyor. Pikap traktöre göre rahat ancak bizler pikapa göre kalabalığız. Neyse 09.30 gibi Arpalık’tayız. Fazla zaman kaybetmeden kamp yüklerimizi katırlara verip Çağalın’a doğru yürüyüşe geçiyoruz.

Bir saatlik bir yürüyüş sonrası saat 10.30 gibi Teke Pınarındayız. Pınarın buz gibi sularında elimizi yüzümüzü yıkayıp, eksilen sularımızı tamamlıyoruz. Biz burada dinlenirken kamp yüklerimizi taşıyan katırlar bizi geçiyor. Bir şeyler atıştırdıktan sonra katırların arkasından bizde tekrar yola koyuluyoruz. Artık vadide güneşin altındayız. Karşıda Kocasarp devasa gövdesiyle yükseliyor.

Saat 12.00’de Çağalın’dayız. Kampımızı buraya Obayerine kuracağız. Yukarıda Mevsimlik Göl kurumuş; keza buradaki kaynakta da su yok. Ama Obayerinde Muhammed’in daha önce getirdiği sular var. Onlardan faydalanacağız. Çadırlarımızı kuruyoruz. Saat daha erken akşama oldukça fazla zaman var. Kısa bir dinlenme sonrası Dipsiz Göle çıkıyoruz. Gölün su seviyesi oldukça azalmış ve neredeyse kuruyacak hale gelmiş. Yine de bu sıcakta gölün buz gibi suyu bize ilaç gibi geliyor. Gölün kıyısında oturup, dört bir tarafımızı çeviren zirveleri seyre dalıyoruz.

Saat 16.00 sularında kampa dönüp, kısa bir dinlenmeden sonra akşam yemeğimizi hazırlayıp, karnımızı doyuruyoruz. Gelirken Muhammed’den bugün Demirkazık’a tırmanmak için İstanbul’dan bir ekibin gelip Mevsimlik Göle kamp atacağı bilgisini almıştık. Yemeğimizi yerken bu ekibin Mevsimlik Göle doğru ilerlediğini görüyoruz. Ekip oldukça kalabalık gözüküyor. Rota yarın bayağı kalabalık olacak anlaşılan. Neyse bizler tırmanışa ertesi sabaha karşı saat 04.00’de başlamaya karar verip dinlenmek için erkenden çadırlarımıza çekiliyoruz.

17 Eylül 2017 Pazar

Sabah saat 03.00 sularında kampımız hareketlenmeye başlıyor. Herkes bir yandan kahvaltı, bir yandan da tırmanışa hazırlanma derdinde. Hazırlıklar tamamlandıktan sonra saat 04.00’de Mevsimlik Göle doğru patikayı takip ederek yola çıkıyoruz. Gecenin karanlığını kafa lambalarımızın ışığı aydınlatıyor. Yarım saatlik bir yürüyüş sonra Mevsimlik Göldeyiz. Burada kamp atan arkadaşlar çoktan tırmanışa başlamış. Karşıda çarşak alanda gecenin karanlığında kafa lambalarının ışığında ateş böceği misali ilerliyorlar. Ancak kalabalık olmalarından dolayı oldukça yavaş ilerliyorlar.

Bizler patikayı takip ederek hızla onlara yaklaşıyoruz. Doğu çarşağının ortalarında bulunan kayalıklarda ekibi yakalıyoruz. 21 kişiler. Onları takip ederek kayaların üzerindeki sete çıkıyoruz. Ancak öndeki ekip yavaş. Sırta ulaşmadan izin alarak onları geçiyoruz. Öne geçmemiz bizi rahatlatıyor ve 15 dakika sonra saat 06.00 sularında sırttayız. Burada mola verip, emniyet kemerlerimizi takıp, teknik malzemelerimizi üzerimize alıyoruz. 08.15 sularında tekrar külaha doğru tırmanışa geçiyoruz. Kaya bloğunun altına geldiğimizde batonları burada bırakıyoruz. Artık onlara ihtiyacımız yok. Bundan sonra artık ellerimizi kullancağız. Kaya bloğunun üzerinde zirveye giden yarık ve çatlakları takip ederek saat 08.00’de 10 kişilik ekiple zirveye ulaşıyoruz.

Herkes mutlu, heyecanlı. Birbirini kutlayıp, zirve anlarını fotoğraflıyorlar. Ekipteki 8 kişinin bugün ilk Demirkazık zirveye çıkışları. Şansımızdan hava müthiş güzel. Bulut yok, rüzgar yok, soğuk yok. Zirvenin keyfini çıkarıyoruz.

Ancak çok da zaman kaybetmemeliyiz. Çünkü arkadan gelen kalabalık bir grup var. En azından onlar zirvedeyken bizler bir ip boyu inmeliyiz ki, sıkıntı yaşamayalım. Zirve fotoğrafımızı çekip, bir şeyler atıştırdıktan sonra saat 08.30 sularında inişe geçiyoruz. Tam zirve sırtından aşağıya doğru inerken diğer ekiple karşılaşıyoruz. Ekip oldukça yorulmuş ve kısa kaya etaplarını geçerken bile yoruldukları belli oluyor. Onlarla selamlaşıyoruz. Onlar zirveye bizler aşağıya doğru ilk ipimizi açacağımız emniyet noktasına doğru iniyoruz.

Emniyet noktasında bulunan mevcut perlonları yanımızdaki bir perlonla güçlendirdikten sonra hemen emniyet sistemini kurup saat 09.00 sularında ekibi aşağıya indirmeye başlıyoruz. İpimiz 60 metre ve ekip oldukça hızlı bir şekilde inişi tamamlıyoruz. İlk inen Mustafa ve Çağdaş’la ikinci ipi aşağıya gönderiyoruz. Onlar iner inmez ikinci sistemi kurup, gelen arkadaşı bekletmeden aşağıya gönderecekler. Böylece ekip durmaksızın 120 metre inebilecek.

İlk emniyet noktasından son kişi inişini yaparken diğer ekipde yukarıdan emniyet noktasına geliyor. Ben en son kaldığımdan ipi çift ip haline getirerek inmem gerekecek ancak diğer ekipten arkadaşlarla konuşup ipi çift ip haline getirmeden mevcut sistemde 60 metre indikten sonra yukarıdaki arkadaşlar ipi çözecekler. Bu benim için çok iyi oluyor ve zaman kaybetmeden 60 metre iniyorum. İndiğimde yukarıdaki arkadaşlar ipi çözüp aşağıya gönderiyorlar. Biz bu şekilde oldukça hızlı inişimizi tamamlıyoruz.

Saat 11.00’de iple inişimiz tamamladık ve batonlarımızı bıraktığımız kaya bloğunun altına ulaştık. Burada kısa bir mola, emniyet kemerlerimizi çıkarıp, ipleri toplayıp çantalara yerleştirdikten sonra inişe geçiyoruz. Sırttan sonra çarşaklı bölümü kayarak hızla inip saat 13.00 sularında kampa ulaşıyoruz. Hareket saati olarak 14.00 belirledik ve hemen kampımızı toplamaya koyulduk. Saat 14.00’de çantalarımızı yine katırlara verip Arpalık’a doğru inişe geçtik. Sıcakta Tekepınarında verdiğimiz kısa bir serinleme molası sonrası saat 16.00’da Arpalık’tayız. Mehmet bizi bekliyor ancak bu kez traktörle. Eşyalar traktöre yükleniyor ve dağevine doğru toz toprak içinde yolculuk başlıyor. 45 dakikalık bir yolculuk sonrası dağevindeyiz.

Aracımız bizi bekliyor. Ancak önce üstümüzü başımızı temizleyip, elimizi yüzümüzü yıkamamız lazım. Dağevinin bahçesindeki çeşmede bol suyla iyice bir temizleniyoruz. Üstümüzdeki tozlu topraklı giysilerden de kurtulduktan sonra saat 17.15 sularında Ankara’ya doğru yola çıkıyoruz. Yemek molamızı her zamanki gibi Aksaray’da Cumhur Başkanın yerinde verdiğimizde saat 20.00 olmuştu. Lezzetli ve bol ikramlı yemeklerle iyice karnımızı doyurduktan sonra saat 21.00 sularında tekrar yola çıkıp, saat 23.00 sularında sağ salim Ankara’ya ulaşıp faaliyeti bitiriyoruz.