Medetsiz Zirve Tırmanışı (3524 mt.) - (04/05 Haziran 2016)

Madadost olarak, MERDAK (Mersin Dağcılık Spor Kulübü) tarafından düzenlenen ve geleneksel hale gelen 10. Muzaffer Erol GEZ Dağcılık Şenliği ve Medetsiz Zirve Tırmanışına katılmak amacıyla 04 Haziran 2016 cumartesi sabahı 7 kişilik bir ekiple saat 07:00' de Ankara'dan yola koyulduk. 2014 yılında yine Madadost'la beraber Medetsiz'e gelmiş ve Karagöl'ün kenarına kamp kurarak Medetsiz zirveye tırmanmıştık. Bu kez Medetsiz'e dağın güneyinden yani Karboğaz rotasından tırmanacağız. Bunun için ilk hedefimiz Gülek/Karboğazı’na ulaşmak. Faaliyet öncesi, şehirde yaptığım rota araştırmalarında vadinin heybeti ve rengi uydu görüntülerinden dahi belli oluyordu.

Yaklaşık 4 saatlik bir yolculuk sonrası Toroslar heybetini göstermeye başladı, hava ısındı ve güzel bir faaliyet bizi bekliyor. Saat 13:00 sularında Akarca Mevkisindeki kamp alanına ulaşıyoruz. Rakım 1900 metre. Hemen çadırlarımızı kurup, etrafı keşfe çıkıyoruz. Kamp alanı Türkiye'nin her yerinden gelen dağcıların çadırları ile dolu. Güneşin iliklerimize kadar ısıttığı çayırların üzerine matlarımızı serip odun ateşinde demlenen semaverlerden çaylarımızı alıp, günün keyfini çıkarıyoruz. Gülsen abla ve Yüksel abi gelecek yılki yurt dışı tırmanışlarını konuşuyorlar, haberiniz olsun 2017 için güzel faaliyet planları var. Sohbet koyu ancak karnımız da acıktı. Yemek servisi başlayınca kuru fasulye, pilav, salata, ayran ve tatlıdan oluşan yemeğimizi alıp karınlarımızı doyuruyoruz. Keyfine düşkün olmayan bir dağcı için bulunmaz bir yemek.

Yemek sonrası saat 19.00 sularında faaliyet bilgilendirmesi için toplanıyoruz. Muzaffer hoca (bildiğim kadarıyla yaşayan en eski dağcı) konuşmasını yapıyor. Gördüğüm en mütevazi insan ve bir İstanbul beyefendisi. Bize 1965 yılında 4 arkadaşı ile gerçekleştirdiği ilk Medetsiz tırmanışına ilişkin anılarını anlattı. "O dönem olanakların oldukça sınırlı olduğunu ve Medetsiz'e tırmanmak için yaklaşık 5 gün harcadıklarını; tırmanışı bitirdiklerinde ise yanlış dağa, Medetsiz diye Bozkaya’ya tırmandıklarını anlamışlar." Anlattıklarıyla hepimizi gülümsetmeyi başardı yılların kurdu Muzaffer hoca. Ardından MERDAK kulüp başkanı ertesi gün gerçekleştirilecek tırmanış hakkında gerekli bilgilendirmeleri yaptıktan sonra misafirler yakılan kamp ateşinin etrafında toplanıp, koyu bir sohbete koyuldular. Bu arada çay ve diğer ikramlar sınırsız. Mersin Büyükşehir Belediyesi şenliğe büyük destek vermiş.

Yapılan bildirime göre saat 22:00'de kampta kesin sessizlik sağlanacak. Saat 01:30 kalkılıp; saat 02:00'de ise kamyonlarla tırmanışa başlayacağımız yere hareket edeceğiz. Sabah erkenden Ankara'dan başlayan yolculuğun verdiği yorgunlukla saat 21.30 sularında çadırlarımıza çekiliyoruz. Niyetimiz uyumak; ama bu pek mümkün görünmüyor. Çünkü ateşin başında sohbet edenler sessizlik saati gelmesine rağmen sohbetlerine hem de oldukça yüksek bir sesle devam ediyorlar. Yüksel abi kamp alanına uzak bir yer seçmişti çadırları kurmak için ama kamp ateşinin bizim çadırlara yakın bir bölgede yakılacağını hiç düşünememiştik. Dağcılıkta kamp ateşi fikri bana hep soğuk gelmiştir, neyse bugün de idare edeceğiz.

Saat 01:30'da kalkıyoruz. MERDAK tarafından hazırlanan sıcak suları termoslarımıza dolduruyoruz artık hazırız, doğru kamyonlara. Kamyonla yolculuk fikri başlangıçta garip gelmişti bana. Bunu kamyona binince daha iyi anladım. Biraz sıkıntılı bir yolculuktan sonra tırmanışa başlayacağımız noktaya ulaştık.(Umarım seneye düzenlenecek faaliyette kamyon konusu tekrar gözden geçirilir.) Saat 03:00'de artık yürümeye başlayabiliriz. 114 kişiyiz. Yürüyüşe ay ışığının görkemli zirvelere yansıttığı göz kamaştırıcı güzelliğiyle başlıyoruz. Ekibin kalabalık olması, her yaştan ve farklı kondisyonlarda kişilerin bir arada olması tempoyu düşürüyor. Güneş aydınlanıyor ve görkemli Medetsiz zirvesi arkalardan görünmeye başlıyor. Saat 07:00 ve 4 saattir yürüyoruz. Artık külahın altında, Çanak denilen yerdeyiz. Karşımızda Medetsize adını veren külah; zira tırmandıkça arkadan bir yükselti görüyorsunuz.

Ve nihayet 09:45'de zirvedeyiz. Hava güzel ve açık. Zirvenin görkemi hepimizi cezbediyor. Fotoğraf ve video çekimlerinden sonra 10:15 gibi iniş başlıyor. Çarşak bölgesi koşularak geçiliyor. Ardından öncü olarak hızlı gidecekler ayrılıyor ve bizde o gruba katılıyoruz. 12:15 gibi kamyonların yanındayız. Hareket saatini bekliyoruz ve nihayet 13:00'de kamp yerindeyiz. Çadırlarımızı toplayıp 14:30 gibi hareket ediyoruz. 20:00 da serin bir Ankara bizi bekliyor, yorgun ama mutlu bir şekilde iniş noktalarımızda vedalaşarak evlerimizin yolunu tutuyoruz.

Teknik Bilgilendirme: GPS verilerine göre gidiş-geliş toplam 11 km. lik bir rotayı 8 saat 45 dakikalık bir sürede tamamladık. Tırmanışta teknik malzeme olarak sadece kask kullanılmıştır. Bolkarlar’da kar kalmadığına da şaşkınız. Medetsiz tırmanışını yapmayı düşünenlere Karboğaz rotası yerine Darboğaz rotasını tercih etmelerini öneririm. Her ne kadar Karboğaz rotasının da kendine göre güzellikleri bulunsa da Darboğaz rotasında bulunan Karagöl ve Çinili göl, bu rotayı tercih etmek için artı bir gerekçe. İki bölgede de su kaynakları mevcut, gece -10 derecelik tulumlarla geçirilebilecek durumda.