Karakayalar Kaya Tırmanış Eğitimi-2 (15 Ekim 2016)

Kulüp olarak kaya eğitimlerimiz sürüyor. 03-04 Eylül 2016 tarihinde Sivrihisar Karakayalar Tırmanış Parkında ilkini gerçekleştirdiğimiz Kaya Tırmanış Eğitimlerinin ikincisi yine Karakayalar Tırmanış Parkında bu kez 15 Ekim 2016 cumartesi günü gerçekleştirdik. Pratik eğitim öncesi 13 Ekim perşembe akşamı Cüneyt AYTEN tarafından teorik eğitim verilmiş; sonrasında da hafta sonunda Kulübümüz sporcusu Halil İbrahim ÇELİK'in sorumluluğunda pratik eğitim gerçekleştirilmiştir.

Aracımız 15 ekim cumartesi sabahı her zamanki gibi Sezenler Sokaktan saat 07.30'da hareket ediyor. Ekibimiz 10 kişi. Güzel bir yolculuk sonrası saat 10.30 sularında Karakayalara ulaşıyoruz. Tüm malzemeler ortaya dökülüyor ve tırmanıcıların malzeme eksiklikleri tamamlanıyor. İlk kez kayay tırmanacak arkadaşlara ip düğümleri, emniyet alma ve Top Rope tırmanış hakkında genel bilgiler verildikten sonra kayaya yöneliyoruz.

Top Rope (ip emniyetiyle tırmanma) tırmanış için sağdaki "Sadık Amca-5 derece" rotası ile soldaki "Sunset Yellow-5 derece" rotalarında faaliyet sorumlusu Halil İbrahim ÇELİK tarafından emniyetler hazırlanıyor ve herkes iki koldan tırmanışa başlıyor. Herkes her iki rotada bir kaç kez tırmandıktan sonra sistemleri toplayıp, iple iniş eğitimi için "Kuasimodo" rotasına geçiyoruz. kısa bir mola ve sonrasında iniş eğitimi için sistemi hazırlıyoruz. Sırada iple iniş eğitimi var. Herkes sırayla ipe girip inişini yapıyor. Özellikle bu eğitime ilk defa katılan arkadaşlar etkinlik sorumlusu H. İbrahim ÇELİK'in takip ve kontrolünde, bu inişi bir kaç kez tekrarlama imkanına sahip oldular. Daha sonra baca kulvarına geçtik ve havanın da yavaş yavaş kararmaya başlamasından dolayı hızlıca herkes birer kez baca tırmanışı yaptı ve eğitimi tamamladık. Arkadaşlar baca kulvarına geçerken ben ve Esat bey kamp alanında kalıp, çay demledik. Bacadan dönen arkadaşlar için güzel bir sürpriz oldu ve hava kararmasıyla serinleyen havada sıcacık çayları yudumlamak bizlere iyi geldi.

Saat 18.45 sularında Karakaya'lardan ayrılıp Ankara yoluna düştük.