Keçikalesinden Karbeyaz Otele - Hasandağı Tırmanışı (14 Mayıs 2016)

13 Mayıs Cumayı Cumartesiye bağlayan gece yarısı saat 01.00'de; 6 kişilik bir ekiple Sezenler Sokak'tan Aksaray'a hareket ediyoruz. İlk önce sabahın erken saatlerinde Hasandağının güneybatısında, dağın eteklerinde kurulu Keçikalesi kasabasına ulaşıp; sonrasında buradan traktörle Kavak Yaylasına geçerek, dağın batı yüzünden de tırmanışı gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Gün ağarırken Aksaray'da verdiğimiz kısa bir molada kahvaltımızı yapıp, eksikliklerimzi tamamladık ve sabah saat 06.00 sularında Keçikalesi Kasabasına ulaştık. Bir kaç gün önce Kasabanın Belediye Başkanıyla konuşup (ki kendisi gerçekten de traktör ayarlama kousunda bizlere çok yardımcı oldu) ayarladığımız traktör hazır, bizi bekliyor.

Kısa bir hazırlıktan sonra traktörle Kavak Yaylasına hareket ettik. Yolculuğumuz yaklaşık bir saat sürüyor. Hoplaya zıplaya süren bu bir saatlik yolculuk, tırmanıştan daha yorucu geldi bize. Kavak Yaylası Hasandağının güneybatı yüzünde ve saat 07.10'de buradan tırmanışa başlıyoruz. Hava güzel. Tırmanış için ideal bir hava var. Önce hafif hafif yükselip, dağın batı yüzüne doğru ilerledik. Daha sonra da önümüzde dik bir şekilde yükselen ve doğrudan büyük zirveye ulaşan kulvarı yavaş yavaş tırmanmaya devam ettik. Kulvarın eğimi yer yer oldukça dikleşiyor ve zemin küçük taşlarla kaplı. Çarşak zeminde ilerlemek oldukça zor ve bizler çoğu zaman bulduğumuz büyük kayalara basarak ilerlemeye çalışıyoruz. Bu arada rüzgar şiddetini artırmaya başladı. Gelmeden bir gün önce hava durumu incelemesinde yukarıda 40/50 km/h hızında rüzgarla karşılaşabileceğimiz konusunda bilgiliydik.

Yorulduk ama küçük adımlarla tırmanmaya devam ettik. Nihayet saat 11.10'da önce Büyük Zirveye ulaşıyoruz. Kutlamalar, tebrikler sonrası bir şeyler atıştırıyoruz, zirve fotoğraflarımızı çekip saat 12.00'de Küçük zirveye doğru inişe geçiyoruz. Büyük kayalardan oluşan sırt hattını takip ederek önce kraterin ağzına inip, sonrasında da Küçük zirve ye doğru tekrar tırmanmaya başlıyoruz. 12.15'de Küçük Zirvedeyiz. Hasandağının ikinci zirvesine de ulaşmanın keyfiyle tekrardan kutlamalar, tebrikler ve fotograf çekimi sonrasında 12.30 sularında dağın doğu yüzünden yani klasik rotadan inişe geçtik.

Çarşak kısmı, gayet kolay ve hızlı bir şekilde inerken, çarşak sonrası yol her zamanki gibi git git bitmek bilmedi. Ama nihayet saat 15.00'de aracımıza yorgun argın ulaşmayı başardık. Böylece dağın güneyinden Keçikalesinde başlayıp dağın kuzeyinde Karbeyaz Otelde faaliyeti sağ salim tamamlamış olduk. Yorulduk. Bir hafta önce gerçekleştirdiğimiz Keçiboyduran tırmanışı esnasında Erenler Tepesinden baktığımızda Hasandağı karlar altında sanki gelinlik giymişcesine bembeyazdı. Bizde bu bilgiye dayanarak bir haftada karın tamamen erimesinin mümkün olmadığını düşünerek hepimiz kalın tabanlı ayakkabıları tercih etmiştik. Ancak tüm tırmanış boyunca istemesek ayağımızı bir santim bile kara değdirmeden tırmanışı tamamlayabilirdik. İşte bizi tırmanıştan ziyade, sabahki traktör yolculuğu ile çarşak sonrası kalın tabanlı ayakkabılarla Karbeyaz Otele kadar yürümek yordu.

GPS verilerine göre 7,56 km.lik parkuru yaklaşık 8 saatte tamamlayıp, faaliyetimizi sağ salim bir şekilde sonlandırıyoruz.