TDF 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Erciyes Zirve Tırmanışı (3916 mt.) - (28/29 Ekim 2016)

Etkinliğin Adı : TDF 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Erciyes Dağı Tırmanışı

Türü : Yaz tırmanışı

Tarih : 28-29 Ekim 2016

Hava Durumu : Tırmanış ve yürüyüş süresince açık, yer yer parçalı bulutlu ve rüzgarlı.

Zemin Durumu : Oteller bölgesinden Çobanini kamp alanına kadar taşlık toprak ve kuru zemin. Çobanini kamp alanından kulvara girene kadar taşlık, nemli toprak ve kulvardan itibaren yer yer karlı, nemli ve çarşak zemin.

Teknik Malzeme : 30 metre dinamik yarım ip, 2 adet 120 cm. kapalı perlon, 1 adet 150 cm kapalı perlon, 1 adet 5 metre açık perlon, 1 adet kilitli karabina, 2 adet kilitsiz karabina, bir çift baton, kask, 1 adet yarı teknik kazma, bir çift tam otomatik krampon. (Kask ve baton dışındakiler ihtiyaç olmadığı için kullanılmamıştır.)

Kamp Yeri : Çobanini kamp alanı

Tırmanış : 4 saat 10 dakika

İniş : 2 saat 30 dakika

Lider : Cengiz ERDENER

Lider Yardımcısı : Bülent AK

Ulaşım : Özel araç

Öneriler : Bu tarihten sonra yağış durumu takip edilmeli, panço mutlaka bulundurulmalı, kıyafet seçimi bu gelişmelere göre yapılmalıdır. Kanallar bölgesinde su bulunmadığı için kamp alanına bir kişi için en az 4,5 litre su götürülmelidir.

28 Ekim 2016 Cuma

Sabah saat 05.30'da benimle tırmanışa gelecek arkadaşımı evinden alarak, İzmir’den gelen üç dağcı dostumla buluştuk. Kısa bir hasret gidermenin ardından 6.00'da Kayseri’ye doğru yola çıktık. Saat 09.00 sularında Kayseri ulaştık. Bizler önce Gençlik ve Spor Hizmetleri İl binasına uğrayıp kayıt yaptırdık ve saat 09.30 sularında dağa doğru devam ettik. Kalan dağcı grup Kayseri İl Temsilciliğinin ayarladığı araçlarla daha sonra dağa geldiler. Oteller bölgesinde gerçeklşetirilen tören ve fotoğraf çekimini müteakip saat 14.00'da ana kamp bölgesine hareket ettik. Birinci hattı gondolla çıktıktan sonra ikinci hattı telesiyejle çıkabilmek için bu hatta yöneldik. Sistemde bir arıza vardı ve bir süre bize şaka yaptı. Teknik ekibin gelmesi ile birlikte arıza da giderildi ve telesiyejle ikinci hattı da çıktık. Böylece hiç terlemeden ve enerjimizi tüketmeden bir saatlik yürüyüşle ana kamp alanına ulaşmış olduk. Süratle çadırımızı kurduk veyemek hazırlıklarına giriştik. Öğle yemeği için yaptırdığımız ekmek arası ızgaralarımıza dokunmadan planlı yemeğimizi hazırlayıp, karnımızı doyurduk. İyi bir aklimatizasyon için bol su ve enerji için yiyecek tüketmemiz gerektiğini iyi biliyorduk. Bir yandan sohbet edip diğer yandan da tırmanış için zirve çantamızı hazırlayarak saat 20.30 da istirahate geçtik.

29 Ekim 2016 Cumartesi

Saat 03.00’da kalktık. Termos için sıcak suyumuzu hazırladık. Bu tür faaliyetlerde her zaman kişi başı en az bir litre sıcak suyun yanınızda bulundurulmalıdır.Gerekli hazırlıkları tamamladıktan sonra saat 04.00'da tırmanışa başladık. Kahvaltı kayalıklarında verilen kısa bir moladan sonra dağda kar olmadığı için Sol Şeytan rotasına yönelerek yükselmeye devam ettik. Krampon takılmayacağını teknik toplantıda söyledikleri için bu malzemeyi yanımıza almamıştık ama bir çok dağcı 2/4 taban ayakkabı tercih etmişlerdi. Bunun hata olduğunu anlamaları çok uzun sürmedi. Çarşak zemin ve çoğu nemli irice taşlıklı toprak zeminden yaptığımız yan geçişlerde çok zorlandılar. Saat 08.00'da zirvenin hemen altına ulaştık ancak zirvede esen sert rüzgar ve henüz yüzünü göstermeyen güneş bir süre burada beklememize sebep oldu. Hava oldukça soğuktu. Bu noktada üzerime bir kat daha kıyafet, ellerime bir kat daha eldiven giyerek zirveye hareket ettik.

08.10'da zirvedeydik. Her şey bu muhteşem an için. Çok hızlı hareket ederek fotoğraflarımızı çektik ve biraz daha aşağı inerek sıcak bir şeyler içip, yiyeceklerimizi yemeye çalıştık. Soğuk ve rüzgarlı havada bu çok zor oldu. Günün anlam ve önemine binaen tören yaptık. Daha önce defalarca bu tür törenlere katılmıştım ancak 19 Mayısta yine bu zirvede yapılan törende de aynı şimdi olduğu gibi göz yaşlarımı tutamadım. İstiklal Marşımızı okurken boğazım düğümlendi. Bu raporu yazarken bile duygulanıyorum. Bu duygunun tarifi yok. Soğuk bizi daha fazla yıpratmadan süratle ana kamp alanına inişe geçtiğimizde saatlerimiz 08.45'i gösteriyordu.

İnişte en az tırmanış kadar dikkatli olmak zorundasınız. Kalabalık gruplarda dikkatsizce atılan bir adım sonrasında ayağınızın altından kayan taşlar aşağıdakiler için ciddi bir tehlike oluşturabilmekte. Bunu bizde aynen yaşadık. Zirveden ayrıldık kısa bir süre sonra yanımızdan hızla geçen dev taş parçaları ve onlara ısrarla eşlik eden bir kaskı görünce irkildik. Kaskın sahibinin kim olduğunu öğrenemedim ama kötü bir şey olmadığı, bütün katılımcıların kamp alanına sağ salim dönmesiyle belli oldu.

Yaklaşık 2 saat 30 dakikalık bir yürüyüşle kamp alanına ulaştık. Süratle kampı toplayarak saat 13.00'da telesiyeje doğru hareket ettik. Ancak bu defa sistem temelli bozulmuştu. Bu sebeble Gondola kadar yürümek zorunda kaldık. Böylesine yorucu bir faaliyetten sonra yürümek hatta bir ara üzerimize buz yağarken yürümek de pek hoş olmadı. Oteller bölgesine geldiğimizde birbirimizle bir sonraki tırmanışta görüşebilmek dilekleri ile vedalaştık. Oteller bölgesindeki tesislerden birisi benim eski kurumuma ait olduğu için, bu güzel imkandan da faydalanarak duşumuzu aldık ve temiz kıyafetlerimizi giyerek Kayseri’ye doğru yola çıktık. Burada eski dostlarla buluşarak sohbet ettik ve akşam yemeğimizi yedik.

Her güzel şey bir an gelir ve biter. Artık eve dönme vakti geldi. Saat 20.30 sularında Ankara’ya doğru yola çıktık. Aracı ben kullanıyorum ama yorgunum. Bu arada yol arkadaşım, yorgunluğunun etkisi ile hemen uyku moduna geçince bundan ben de etkilendim. Uykumun geldiğini anladığımdazaman zaman durup elimi yüzümü yıkayarak kendime gelmeye çalıştım. Gece saat 01.00 sularında Ankara'ya ulaşarak sağ salim faaliyeti bitirmiş olduk.