Ilgaz Büyükhacet Zirve Tırmanışı - 27 Şubat 2016 Cumartesi

Faaliyetimiz 27 Şubat 2016 Cumartesi gününün ilk saatlerinde, saat 01.00’de Sezenler Sokakta başladı. 17 kişiyiz. Yolculuğun ilk başlarında rehberimiz Yüksel Alpkaya faaliyet hakkında gerekli açıklamaları yaptıktan sonra katılımcılar yolculuk boyunca sabah başlayacağımız yürüyüşümüz için enerji toplamak için uykuya geçtiler. Sabah saat 03.30 gibi Ilgaz Akbak tesislerinde çorba ve çay molası verdikten sonra Kastamonu Tosya’ya doğru yola koyulduk. Tosya ilçesi içerisinden başlangıç noktamız olan Yukarıberçin köyüne saat 05.20 de vardık. Köyün tam ortasında caminin yanında aracımızdan indikten sonra hazırlıklara başladık. O sırada da hoca sabah ezanını okumaya başladı. Tabi ki olmazsa olmazlarımızdan köydeki Akbaş diye isimlendirdiğimiz köpek ile iki tanede karabaş diye isimlendirdiğimiz köpekler burada bizi karşıladılar ve sürekli yanımızda oldular.

Kısa bir hazırlık sonrası saat 05.30 sularında tırmanışa başladık. Faaliyetin liderliğini Yüksel hoca; artçılığını ise ben yapacağım. Yaklaşık yarım saatlik yolu takip eden yürüyüş sonrası sağa doğru yükselen sırta yöneldik. Zaten sırta doğru tırmanmaya başlayınca bırakın ısınmayı terlemeye bile başladık. Yüksel hoca zaman zaman kısa molalar vererek dinlenmemizi sağlıyor. Yavaş yavaş tırmanarak sonunda sırt hattına ulaşıyoruz. Sırttan devam ederek Yukarıberçin Yaylasındaki ceşmenin başında mola veriyoruz. Hava kapalı ama soğuk yok. Tırmanış için ideal bir hava var. Aslında Meterolojiye göre bugün bölgede sağanak yağış gözüküyor ama havada pek yağmur yağacak gibi görünmüyor.

Büyükhacet zirvesi sisler altında. Esen hafif bir rüzgar sisleri ara sıra dağıtınca zirve tüm heybetiyle ortaya çıkıyor. Zirve külahına yaklaştıkça artık tamamen karda yürümeye başladık. Bölgenin karlı olması tırmanışımızı kolaylaştırdı. Normalde bu bölgede kar olmayınca tırmanış oldukça zor geçer. (çarşak olmasından dolayı) Ancak karda rehberin açtığı izleri basamak gibi kullanarak gayet rahat bir şekilde yükseliyoruz. Nihayet zirvedeyiz. Ancak burada sisten ve tipiden göz gözü görmüyor. Esen rüzgarla yüzümüze çarpan kar taneleri kamçı misali yüzümüzü acıtıyor. Soğuğu iliklerimizde hissediyoruz. Bu şartlarda zirvede uzun kalmak mümkün değil. Kısa bir kutlama faslı ve sonrasında zirve fotograflarının çekilmesinden sonra hemen inişe geçiyoruz. İnişler her zaman tehlikelidir. Bu yüzden çok dikkatli bir şekilde inişi gerçekleştirdik. Aşağılara indikçe rüzgar etkisini kaybetti ve bizler kuytu bir bölgede verilen 20 dakikalık bir molada hem bir şeyler atıştırdık hem de birazcık dinlenme fırsatı bulduk. Bir şeyler atıştıran arkadaşlar zirve yapan köpekleri de unutmadılar ve onları ödüllendirmek için yiyeceklerini yarı yarıya köpeklerle paylaşınca yemek molasından en karlı çıkanlar tabi ki bizimle birlikte zirveye çıkan bu 3 köpek oldu.

Mola sonrası geldiğimiz rotayı takip ederek inişe devam ettik. Doğa muhteşemdi. Köye yarım saat kala kısa bir yağmur sağanağı bizleri hififçe bir ıslattı. Ancak yağmur uzun sürmeyip, ardından da yaz yağmuru misali güneş çıkınca hızla kuruduk. Güneş ve yağmur bir arada olunca insan çok mutlu oluyor. Sabah zorlanarak çıktığımız ve sırta ulaşan dik parkuru şimdi hızla iniyoruz. Artık yoldayız ve Yüksel hoca grubu serbest yürüyüşe bıraktı. Saat 13.30’da Yukarıberçin köyündeydik. Faaliyeti 8 saatte tamamlamıştık. 17 kişi olarak başladığımız faaliyetimizi kazasız belasız, herkes zirve yapmış bir şekilde tamamlamak bizleri oldukça mutlu etmişti. Herkesin mutluluğu yüzünden okunuyordu. Köyün muhtarı caminin altında bulunan köy odasını bizim için açtırmış, sobayı yaktırmış ve çayı demletmiş. Giysilerimizi değiştirip gürül gürül yanan sobanın etrafında içilen bir kaç bardak çay faaliyetin ödülü oldu bizlere. Yukarıberçin köylülerinin misafirperverliği takdire şayan bir davranış. Onlara sonsuz şükranlarımızı bir kere daha iletiyoruz. Saat 14.20'de Ankara'ya doğru yola koyulduk.

Saat 18.00'de Ankara'da Sezenler Sokaktayız. Bir başka faaliyette buluşmak üzere vedalaşıp evlerimizin yoluna koyuluyoruz.