TDF Süphan Kış Tırmanışı - 01-05 Şubat 2015

Hayat Yaşamasını Bilen ve Bildiğini, Bildiği Gibi Yaşayanlarındır...

Tek başıma yaptığım yolculuklardan birine daha başlıyorum. Bu kez yolum uzun. Adilcevaz'a vardığımda hocalarım ve arkadaşlarımla buluştuğumda kendimi evimde gibi hissedeceğimden eminim. Dağcıların Adilcevaz'daki evi Süphandost'un kapısından içeri girer girmez yorgunluğum çoktan bitmişti bile. Sabah yapacağımız toplantı akşama alındı. Hocalarımızla birlikte 22 kişiyiz. Sabah 08.00'da tören alanındayız. Güzel yurdumun en yüksek rakımda (2330 mt) bulunan köyü olan Kışkılı'ya doğru yol alıyoruz. Yol açık gibi görünmesine rağmen tehlike var. Sabahın erken saatleri köyde kimse görünmüyor. Az ileride bir baba kız görüyorum. Tamda istediğim buydu! Adilcevaz'dan aldığım tokaları bırakıyorum avucuna. Dönüşte göreyim bunları saçlarında diyorum aceleyle. Yük ağır, yol uzun. At Yaylasına (2.650) doğru başlıyoruz ilerlemeye. At Yaylası kamp alanımız. Tek mola, tırmanmaya devam. Saat 14.00 kampımızı atıyoruz. Soğuk yakıcı. Lakin eşsiz manzara karşısında çadıra giremiyorum. Van gölü ve arkasında Küçük ve Büyük Ağrı ve sıradağlar sinsilesi. İnsan manzara karşısında heyecanlanıyor.

Saat 04.30. Tırmanış için hazırız. Düz alanlarda kar yığılmış olduğundan Korkut Hoca genelde sırt hatlarını tercih ediyor. Bitmeyen sırt hatları ve yorucu tırmanışlar. Grupta 2 kişi dışında kopma yok. Külahın dibine gelince ilk mola veriliyor. Güneş ne güzel. Kazma, kramponla devam ediyoruz. Rüzgar kamçılıyor yüzümüzü. İlk düzlükte kramponlar çıkarılıyor. Saat 11.45'de zirvedeyiz. Sadece fotoğraf çektirebiliyoruz. Rüzgar arkamızdan itiyor sanki.

Yorgun argın soğukla mücadele ede ede sonunda 15.30'da kamptayız. Ertesi sabah sabah 09.00'da Kışkılı'ya iniş başlayacak. Hava çok Soğuk.

Sabah saat 09.00'da inişe geçiyoruz. 11.00 sularında Kışkılı'dayız. Güneş içimizi ısıtıyor. Köy yoluna sıralanmış gençlerle tokalaşıyorum. Saçları tokalanmış minik kızların başlarını okşuyorum. Adilcevaz'a indiğimizde hocalarımdan yola devam vizesini alıyorum. Bayram çocuğu sevincindeyim. Yol Iğdıra doğrudur, kuzeyden Ağrı tırmanışı için.

Hayal Bile Edemeyeceğim Şeylere Uzanmak Ne Güzel...