Erciyes Kış Zirve Tırmanışı - 07/08 Mart 2015

2014-2015 dönemi kış tırmanışlarının açılışını TDF Sarıkamış Allahuekber Dağları ile açmış; sonrasında Hasan Dağı ve Ilgaz Büyükhacet tırmanışlarını gerçekleştirmiştim. Kış döneminin kapanışını ise Erciyes tırmanışı olarak planladık ve Ankaradan ben, Eda Kocak, Lütfi Cezayirli; İstanbuldan ise Asuman Bilgiç, Gökhan Atılgan, Cihan Sanver, Cilo, Sema Çıtır, Neslihan Nehir Atılgan ile bir ekip oluşturduk.

7 Mart 2015 Cumartesi

Saat 06:00'da 3 kişi özel aracımızla Kayseri'ye doğru yola koyulduk. Dört saatlik bir yolculuk sonrası oteller bölgesindeydik. İstanbul grubu çoktan gelmiş bizi bekliyor. İstanbul grubu dağ evinde kalacak. Bu nedenle kısa bir sohbetin ardından bizler Ankara ekibi olarak, önce Gondol ve Zümrüt teleferiklerini kullanarak; sonrasında kamp yükleri ile Çobanini Mevkisine kadar yükselerek hava kararmak üzereyken kamp alanına ulaşıyoruz. Hızlıca kürekle çadır yerlerini hazırlayıp, önce çadırlarımızı kuruyoruz sonrasında karnımızı doyurup, sıcak içecek takviyesi yapıyoruz. Tırmanışa gece 03:00'de başlayacağımızdan erkenden dinlenmeye çekiliyoruz.

8 Mart 2015 Pazar

Saat 03:00'de zirve için yola çıktık. Tırmanacağımız rotayı kulvarlardaki kar durumuna göre belirleyeceğiz. Ancak ilk tercihimiz Şeytan Rotasını kullanmak olacak. Zirve Dağcılık Ankara Grubu ile karşılaşıyoruz ve onların Şeytan Rotasından tırmanacağını öğrenince, grup olarak bizde onları takip edip Şeytan Rotasına giriyoruz. Kulvarda kar oldukça yumuşak olmasına rağmen güvenliği elden bırakmamak için kramponlarımızı takıyoruz. 3800 metrelerde Lütfi'nin diz ağrıları nüksedince geri dönmek zorunda kalıyor.

Başlıkta her ne kadar Erciyes kış tırmanışı yazdıysam da; sanki yaz havasında tırmanış gerçekleştirdik. Hava harikaydı. Saat 10:00 gibi zirveye ulaştık. Zirveye ulaşırken fiziki olarak zorlansam da, sırtımı güneşe döndüğümde sıcacık olması çok hoşuma gitmişti. Taaaa ki ankara dönüp yüzümdeki kar yanıklarını görüp kendimi aynada tanıyamayıncaya kadar :) Zirvede yaklaşık 1,5 saat kadar kaldık. Güzel havanın tadını iyice çıkardık. Manzaraya karşı kahvelerimizi yudumladık, anı ölümsüzleştirmek için videolar ve fotoğraflar çektik.

Saat 11:30 gibi inişe geçtik ve 13:00 gibi kamp alanına ulaştık. Biraz dinlendikten sonra çadırlarımızı toplayıp saat 15:00 sularında oteller bölgesine doğru inişe başladık. Dakikalarla yarışarak son anda telesiyeje yetişebildik. Eğer bu son telesiyeje yetişemeseydik oteller bölgesine kadar kamp yükü ile inmek zorunda kalacaktık. Kayseri'deki yemek ve çay molasından sonra İstanbul'dan gelen arkadaşlarımızla vedalaşıp, Ankara'ya doğru yola koyulduk. Saat 23:00 sularında Ankara'ya ulaştık ve bu keyifli faaliyeti sağ salim bitirmiş olduk.

Kış tırmanışı yapacak arkadaşlara tavsiyem, kaliteli bir güneş kremi ve mutlaka ve mutlaka %5 güneş geçirgenliği olan kategori 4 güneş gözlüğü kullanmaları.

Desteklerini esirgemeyen kulübüme teşekkür eder, bir başka tırmanışta görüşmek üzere....