Hasandağı Tırmanışı - 03 Mayıs 2014

BOZKIRIN ORTASINDA, YALNIZ VE MAĞRUR BİR DAĞ....HASAN DAĞI (3268)

03 Mayıs 2014 cumartesi. Saat 01.30. 10 kişiyiz. Sessiz bir yolculuk başlıyor hayallere doğru. Kısa ihtiyaç molasından sonra, rotamızı Aksaraya çevirip dağa doğru yol alıyoruz. Gün henüz ışımadı, ezan sesleri geliyor uzaklardan. Helvadere'yi geçince artık yol daha dik ve zemin bozuk, ilerliyoruz. Karbeyaz Otele (1970m) ulaştığımızda saat 05.15 olmuştu. Hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. 05.33'de tırmanışa başlıyoruz. Gurup uyumlu, tempomuz yüksek, hızla ilerliyoruz.

Rehberimiz Yüksel Bey tırmanış rotasını dağın dibinde, kar parkurlarına geldiğimizde, karın durumuna göre belirleyecek. Kar durumuna göre ya Yılankar Rotası veya klasik rotadan tırmanış gerçekleştrieceğiz. Gün tüm güzelliğiyle doğuyor. Aşağımızda kalan geniş ovaya doğru bakıyorum arkada olmanın verdiği rahatlıkla. Rüzgar başımızı okşayarak "hoşgeldiniz" diye fısıldıyor. Dağ sislerin arasında, yüzünü göstermemeye kararlı gibi. Bu tek başınalığın, savunmasızlığı yada kendini koruma çabasımıdır bilmem. Rüzgarı, başındaki kar ve sisi eksik olmuyor. Soğuk ve rüzgar hızını artırdı, yakıcı. Eksik malzemeler tamamlandı, üşüyen el ve başlar sarıldı, şimdi daha rahatız.

Yüksel Bey rotayı klasiğe çevirdi. Kayalıkların altındaki iki geniş kar bloğunu yan geçiyoruz. Çok istikrarlıyız ve tüy hafifliğinde, sert kar tabakasını aşıyoruz. Ortalama hızımız 1.1km. 3 kez, ikişer dakikalık molalarımız oldu. İlk uzun molamızı sırtın başında verdik. Saat 09.00. Tempomuz çok güzel. Yüksel Bey mola verdiğimiz noktada bir krampon buluyor, döndüğümüzde duyurusunu yapmak üzere kramponu çantamıza alıyoruz. Zirveye doğru dik tırmanışımız nefes kesen cinsten her anlamda.

Kemal 20 yaşında üniversite öğrencisi. İlk tırmanış deneyimini bizimle yaptı. Zirveye yaklaştığımızda bir Madadost zirve klasiğine uygun olarak gurubun rehberliğini o aldı. Gençliğinin enerjisi bize de yansıdı, adımlar daha bir güçle atıldı sanki zirveye doğru. Saat 10.10 ve bizler zirvedeyiz. 3268 metre çok soğuk. Başlangıçtan zirveye kadar 1279 m yükselmişiz. Rüzgar almayan kuytu bir yerde zirve molası birşeyler atıştırıyoruz, dinleniyoruz. Saat 10.40'da dönüş başlıyor.

Gidiyor kalktı göçümüz
Gülmez, ağlamaz içimiz
İnsan olmaktı suçumuz
Hasan dağı,insan olmak....

Ruhi SU'nun Adana Cezaevine nakli sırasında, aracın pencersinden gördüğü Hasandağına yazıp söylediği güzel türküyü Eftal Beyden dinliyoruz keyifliyiz....

Koçhisar üstünde bora
Gülek bir karanlık dere
Sıradağlar sıra sıra
Çukurova ana toprak.

dizelerini de Mehmet bey söylüyor. Ne güzel bir gün.

Karbeyaz Oteli göründü, Ama biz indikçe sanki o bizden uzaklaşıyor gibi. Öğlen olmasıyla ısı artmış ve kar daha kolay geçilir olmuştu. Gurup sessizce iniyor. Sadece arkadan ıslıkla melodiler geliyor kulağıma. Hem gözlerimiz, gönlümüz, kulaklarımız şenlendi tırmanış boyunca. 13.40 aracımıza ulaştık. 8 saat 10 dakika sürmüş faaliyetimiz ve toplamda 9.2 km.yol almışız. Yorgun ama mutluyuz.

Tüm ekip arkadaşlarıma, rehberimiz Yüksel Alpkaya'ya ve tüm dağcılara kazasız belasız evlerine ulaşabildikleri keyifli tırmanışlar diliyorum.