Elbrus (Rusya Federasyonu) Zirve Tırmanışı (5642 mt) - 22 Ağustos 2014

Tam bir yıl önce, İran-Demavend zirvesi (5610 mt) tırmanışında, zirve keyfinde yapılmıştı aslında proğram. Dağ özellikleri, coğrafyası ve biraz biz oluşundanmıdır bilmem gözüm, gönlüm hep Asya sıradağlarındaydı. Demavend zirvede grupta bulunan Bursadan bir arkadaşımız, yeni tırmandığı Elbrus zirvesi hakkında tüm bildiklerini ve tecrübesini aktarmıştı bize. Tırmanış raporunu da okuyunca hayallerim KAF dağına doğru yoğunlaşıp sevdaya dönüşmüştü bile. Madadost'un tüm dağ aktivitelerine katılarak hazırlanırken, bir yandan da devam ettiğim TDFeğitimlerinde bilgi ve becerimi artırıyordum. Uzun soluklu hazırlıklar sona doğru yaklaşırken aylardan ağustos gelmiş çatmıştı bile.

16 Ağustos 2014-Hayallere yolculuk başladı. Yer Tiflis (Gürcistan). Aklimizasyon için Kazbek köyü ve dağlarındayız.

17 Ağustos 2014-Sabah Gürcistan'ın başkenti Tiflis'in tarihi yerleri hızla gezilmiş ve Kazbeki köyüne doğru yolculuk başlamıştı bile. Kahvaltıda "Haçapuri" (Khaçhapuri-peynir un karışımlı küçük pide) ve bizim çiğ böreklerle keyiflenip neşeyle uzunca ve görselliği yüksek yollardan geçerek yolculuğumuzu sonlandırdık. Yerleşip, köyde dolaştık biraz. Azeri manavla türkçe konuşmak ve her türlü sebze, meyvamızın doğalını bulmak rahatlatmıştı bizleri. 4-5 saatlik uyum yürüyüşümüzden sonra yemek ve dinlenme zamanı başlamıştı.

18 Ağustos 2014-Sabah erkenden köyden, Kazbek dağına doğru tırmanış başlamıştı. Tüm güzelliğini hiç saklamayan dağ her cepheden farklı görüntüsüyle hak ettiği ünvanın farkında gibiydi. Şahane bir patikadan yavaş yavaş dağa yaklaşıyoruz. Son seyir alanına geldiğimizde ilk kamp alanı aşağımızda kalmıştı. Meşhur "Gergeti Buzulu" tam karşımızdaydı. Dağ vakur duruşuyla selamlıyordu bizleri.

19 Ağustos 2014-Rusya sınırından geçiş ve Karaçay. Balkarca özerk bölgesindeki Terskol kasabasına 7 saat süren yolculukla aklimizelerimiz ve dinamizmimizle hazır olarak transfer olmuştuk. Bizim dağımız Elbrus. Sana Geldik. (MİNGİ TAV - TANRILARIN DAĞI - AYDINLIK DAĞ - SONSUZ DAĞ - ZÜMRÜDÜ ANKA KUŞLARININ VATANI - JANSED VE ŞAMİLİN AŞKI - KAF DAĞI) Doğu zirvesi (5621 mt) ve Batı zirveleriyle (5642 mt) çift zirveli bir dağ Elbrus.

20 Ağustos 2014-Üç aktarmalı teleferikle 4200 metredeki kamp alanına geliyoruz. Her yer bembeyaz.

21 Ağustos 2014-Pastukova kayalıklarına (4700 mt) aklimize yürüyüşü yapıyoruz. Gurupta problem yok. Hava çok bozuk. Beklemedeyiz. Hava düzeliyor, gece gökyüzü pırıl pırıl ve yıldızlar el uzatsam tutulacak kadar yakın gözüküyor bizlere. Birçok dağcı çoktan tırmanışa başlamış bile. İnsan çayını yudumlarken karşısında Uşhuba Dağını (4700 mt) görüyorsa, sadece bu an için bile buraya gelmeye değer diye düşünüyor. Ancak daha sonra "buraya kadar gelmişken zirveyi de zorlamalısın, denemelisin" diyor bir taraftan da.

22 Ağustos 2014-Gece 03.00. Hava çok soğuk ve sisli. Zirveyi zorluyoruz. 4950 metredeki diogonal yan geçişi yapıyoruz. Doğu, batı zirvesinin beli (5.400) ve sabit hat başı (5.500). Gurupta dağılma başladı. Rehberimiz tek devam ediyor, diğerleri döndü. Sabit hattın başında tek başımayım. Devam etmeye karar veriyorum. Emniyetimi aldım, pursiğimi attım yürüyorum. Üç bölümlük sabit hat bittiğinde düzlüğe geliyorum. Kırmızı bayraklı direkler bana yol gösteriyor. Direkleri takip ederek zirveye ulaşıyorum. Zirve çok soğuk ve şiddetli rüzgar var. Çantamdan flama ve bayrağımı çıkarıp fotoğraf bile çektiremiyorum. Çok üzgün olmama rağmen olsun dedim yüreğimde taşıyorum. Birkaç kare fotograf alabilmek umuduyla cebimdeki makineyi uzattığım İngiliz gurup ses tonumdan kadın olduğumu anladığında şaşkına döndü. Ilık su ve draje çikolata uzattılar. Kendime geldim biraz. Hemen dönüşe geçtim onlarla.

23 Ağustos 2014-Öğlen toparlanıp kasabaya doğru inişe geçtik. Temizlenmek ve o şahane çorbaları içmek ilaç gibi geldi bizlere. Üzerine misss gibi bir uyku.

24 Ağustos 2014-Günlerden pazar. Minelalnye Vody havaalanından İstanbu'la mutlu bir yolculuk başlıyor. Ancak yüreğim hala Kaf dağında. Aklım ise Kazbek'de kaldı bu kez. Bir kor alev sevdasında beden.