Aladağlar Küçük Demirkazık Tırmanışı - (20-21 Temmuz 2013)

Kulübümüzün 2013 yılı faaliyet programında yer alan Aladağlar Küçük Demirkazık Tırmanışını 20-21 Temmuz 2013 tarihleri arasında 6 sporcu ile başarı ile tamamladık. Yolculuğumuz 20 Temmuz Cumartesi saat 01.00’de Maliye Bakanlığının önünde başladı. Öncelikle ayarladığımız aracımıza malzemelerimizi sığdırmaya çalıştık. İlk şoförümüz Bünyamin Bey. Aksaray’da şöförlüğü Mustafa alıyor. Yorgunluğu paylaşarak sabahın erken saatlerinde Niğde’ye ulaşıyoruz. Şansımıza açık bir lokanta buluyoruz ve birer çorba ile kahvaltımızı yapıyoruz. Ancak eksikliklerimizi tamamlayabileceğimiz açık bir yer yok. Bizde zaman kaybetmeyip alışverişimizi Çamardı’na bırakıyoruz. Çamardı’na ulaştığımızda da açık bir yer yok. Aracımızı çarşıda bir yere çekiyoruz ve dükkanların açılmasını bekliyoruz. Yaklaşık bir saatlik dinlenmeden sonra açılan marketten topluca alışverişimizi yapıyoruz. Dağa dönerken yolda mezarlığa uğrayıp, Aladağlarda ölen dağcıların (Engin Kongar ve Soner Ünsal) mezarını ziyaret ediyoruz.

Demirkazık dağevinde aracımızı bırakıyoruz ve herkesin teknik malzemelerini kontrol edip, eksiklikleri tamamlıyoruz. Traktörle Arpalık’a hareket ediyoruz. Yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra saat 10.45’de Arpalık’a ulaşıyoruz. Kısa bir hazırlık ve saat 11.00’de kamp yüklerimizle yürüyüşe geçiyoruz. 12.15’de Teke Pınarındayız. Mola veriyoruz, bir şeyler atıştırıyoruz, su takviyesi yapıyoruz. Saat 12.50’de Dipsiz Göle hareket. 13.50’de Çatal’dayız. Kısa bir mola ve sonrasında devam. Sırtımızda kamp yükleri ve uygun bir tempoyla yürüyoruz. Saat 15.30’da Çağalın’dayız. Bizler Mevsimlik Göl’de kamp kuracağız. Daha yarım saatlik bir yolumuz var. Murat Hocanın arkadaşları Çağalın’da çadır kurmuşlar. Onları ziyaret ediyoruz. Bizlere çay hazırlıyorlar. Bu arada kamp alanında Büyük Demirkazık’a tırmanmayı planlayan iki ayrı grup çadır kurmuş. Biz oradayken Bursa BUDAK’dan başka bir grup kamp alanına geliyor. Başlarında Korkut Hoca var. Merhabalaşıp, hasret gideriyoruz.

Saat 16.15’de Mevsimlik Göl’e doğru tırmanışa geçiyoruz. Yarım saat sonra kamp alanımız Mevsimlik Gölün kıyısındayız. Kamp alanımız BDK’nın altında ve güneş dağın arkasında kalıyor. Çadırlarımızı kuruyoruz. Bünyamin Bey hemen çorba hazırlıyor. Ardından Eftal Bey’in kendi elleriyle hazırlayıp, dağa getirdiği kızartmalarla karnımızı doyuruyoruz. Yemek sonrası çay keyfi. Hava soğumaya başlıyor. Sabah 06.00’da tırmanışa başlamayı kararlaştırıp, çadırlarımıza çekiliyoruz.

Sabah 05.00’de ayaklanıyoruz. Çantalar hazırlanıyor. Kahvaltımızı yapıyoruz ve biraz gecikmeli de olsa saat 06.30’da kamptan ayrılıyoruz. BDK kuzey duvarı manzarası eşliğinde tırmanıyoruz ve saat 08.00’de Apışkar’ın başındayız. Manzara müthiş. Bir yanda BDK, bir yanda KDK. Apışkar Vadisinin manzarası ise bir başka. Verilen molada fotoğraflar çekiliyor. KDK karşımızda. Sırttan devam ediyoruz. Kayanın altına ulaştığımızda yukarıdan iki dağcının iniş yaptığını görüyoruz. İstanbul’dan gelip, bir gün önce tırmanıp, geceyi zirvede geçirmişler. Onlar inerken bizler hazırlanıyoruz. Yanımıza sadece iki çanta alıp, bu çantalara ihtiyaçlarımızı toplayıp, diğer çantaları burada bırakıyoruz. Önce Murat Hoca lider olarak tırmanıyor. Emniyet aldığında sırasıyla Mustafa Karabulut, Gülsen Salman, Eftal Dönmez, Bünyamin Kaya ve Yüksel Alpkaya olarak tırmanıp, ilk istasyona ulaşıyor. Daha sonra yapacağımız yan geçiş için bacanın altında ikinci bir istasyon oluşturuyoruz. Burada benim emniyetimde Murat Hoca yan geçişi yapıp sırta çıkıyor. Aldığı emniyet ile ilk ben sırta tırmanıyorum. Daha sonra arkaya geçip yaklaşık 10 metrelik bir bacadan iniş, daha sonra yana geçiş ve “Sahanlık” ulaşıyorum. Bu arada Murat Hoca diğer arkadaşları emniyette yukarıya alıyor. Sırta ulaşan arkadaş benim izlediğim yoldan yanıma geliyor. İpi burada bırakıyoruz. Herkes toplandığında önümüzde yukarıya doğru yükselen yarıktan tırmanmaya dikkatli bir şekilde tırmanmaya başlıyoruz. Yarığın sonuna ulaştığımızda KDK solumuzda ve elimizi uzattığımızda tutacakmışçasına yakın. Bulunduğumuz yer ile zirveyi ince bir sırt birbirine bağlıyor.

Herkes toplandığında zirveye hareket ediyoruz. Kısa bir zorlu etabı tırmandıktan sonra saat 12.45’de hepimiz zirvedeyiz. Mutluyuz, heyecanlıyız. Zorlu bir tırmanışı başarıyla gerçekleştiriyoruz. Birbirimizi kutluyoruz. Hava açık ve her yer ayaklarımızın altında. BDK devasa kütlesiyle karşımızda. BDK’yı arkamıza fon yapıp zirve fotoğrafları çekiliyor. Bu arada Bünyamin Hocanın sırt çantasından ocak çıkıyor, ardından cezve. KDK’nın zirvesinde Türk Kahvesi keyfi yapıyoruz. Bir şeyler atıştırıyoruz ve saat 13.30’da inişe geçiyoruz. İnişimiz yine dikkatli bir şekilde yapıyoruz ve ipi bıraktığımız noktaya ulaşıyoruz. Artık buradan itibaren inişimizi iple yapacağız. Rotamız çıktığımız rotadan farklı. Direk bacadan ineceğiz. Emniyeti hazırlıyoruz. İlk ben iniyorum. Bacanın ilk metreleri dik ve dar. İpimiz 60 metre ve çantaları bıraktığımız noktaya kadar indiriyor beni. Ardından sırasıyla Mustafa, Gülsen, Eftal, Bünyamin ve Murat iniyor.

Saat 15.00 oluyor. Hızlı hareket edebilmek için Murat ininceye kadar inen 4 arkadaşı kampı toplamaları için önden gönderiyoruz. Önden giden arkadaşlar telefonun çektiği bir noktadan traktörcüyü arayarak 19.30 sularında Arpalık’ta olmasını isteyecek. Murat inince malzemelerimizi topluyoruz ve bizde kampa doğru inişe geçiyoruz. Kampa ulaştığımızda diğer arkadaşlar hemen hemen toplanmışlar. Bende hemen çantamı ve çadırı topluyorum. Bu arada fazla gelen yiyeceklerimizi, Çağalın’da bize çay veren Murat’ın arkadaşına vermek üzere ayırıyoruz. Yiyecekleri vermek üzere arkadaşları yine önden gönderiyoruz ve buluşma yeri olarak Teke Pınarını kararlaştırıyoruz. Saat 17.30 sularında bizler de toplanmayı bitirip, inişe geçiyoruz. Bizler Çağalın’a uğramadan direk patikaya ineceğiz.

Yorgunluğumuz had safhada. Dizlerimiz sinyal veriyor. Yavaş bir şekilde iniyoruz. Önce Çatal, daha sonra Teke Pınarındayız. Arkadaşlar bizleri bekliyor. Yeni gelmişler. Saat 18.45 sularında arkadaşlar Arpalık’a hareket ediyorlar. Bizler biraz dinlenip, nefes alıyoruz. Saat 19.00 sularında bizde aşağıya doğru hareketleniyoruz. Arpalık’a saat 19.45’de vardık. Arkadaşlar bizden 15 dakika önce gelmişler. Traktöre eşyalarını yerleştirip, Ankara’dan gelip orada kamp kurmuş ADDK’dan Müslüm ve Harun ile sohbet ediyorlardı. Güneş artık dağların ardında son kızıllıklarını bırakıp, yerini gecenin karanlığına bırakmak üzere. Bizde ulaşınca kısa bir merhabalaşma, tebrikleşme ve saat 20.00’de traktörle Dağevine hareket ediyoruz. Keyifliyiz. Hava iyice karardı. Ancak Sokolupınar’a geldiğimizde Aladağların üstünden Dolunay kendini göstermeye başladı.

Dağevine ulaştığımızda saat 20.50 olmuştu. Hemen çantalarımızı araca yerleştiriyoruz. İlk şöförümüz Murat. İlk önce Bor’a uğrayacağız. Burada Bünyamin Beyin bir arkadaşını ziyaret edip, yorgunluk çayı içeceğiz. Saat 23.00 sularında Bor’dayız. Bizi misafir edecek Uğur Beyle buluşup, bağ evine gidiyoruz. Bizler için gecenin 23.00’nde çayın yanı sıra pide, kendi bahçesinden topladığı kayısı, şeftali ve karpuz ikram ediyor. En sonunda da Niğde Gazozu. Bizleri ailecek öyle bir ağırladılar ki, söylenecek söz bulunmaz. Daha yolumuz var. Yemek de yiyince üzerimize yorgunluğun ağırlığı iyice çöküyor. Saat 24.00’de Bor’dan ayrılıyoruz. Aksaray’da şöförümüz değişiyor. Direksiyona Bünyamin Bey geçiyor. Saat 04.00 sularında sağ salim Ankara’ya ulaşıp, faaliyetimizi bitiriyoruz.

İyi, sağlam ve sıkıntısız bir faaliyet gerçekleştirdik. 6 kişi olmamız bizlere hareket serbestisi sağladı. Katılan 6 arkadaş da süperdi. Aksamadan tırmanışı gerçekleştirdik.