Dedegöl Tırmanışı - 19/20 Mayıs 2012

ETUDOSD (Eğirdir Turizm Tanıtma ve Doğa Sporları Derneği) tarafından düzenlenen Geleneksel 16'ncı Dağcılık Şenliği ve Dedegül Zirve Tırmanışına (2999 mt) katılmak amacıyla 19 Mayıs 2012 Cumartesi gecesi saat 01.00'de MADADOST kulübü olarak 8 kişiyle Ankara'dan, her zamanki hareket noktamız olan Maliye Bakanlığının önünden Eğirdir'e doğru yola çıktık. Yolda sadece bir kez mola verdik. Sabah saat 07:00 sularında Eğirdir’e ulaştık. Eğirdir’de bizi şiddetli bir sağanak yağmur karşıladı. ETUDOSD Kulübünde henüz kimse yoktu. Kulübün açılmasını beklerken bir lokantada çorbalarımızı içtik. Yağmurun şiddetini azaltmaması nedeniyle yaklaşık 1,5 saat lokantada bekledik. Sonunda yağmur şiddetini azalttı ve hemen kendimizi dışarı attık. Kulüp binasına gittiğimizde ETUDOSD’lu arkadaşlar gelmişti. Ayrıca şenlik için Türkiye’nin birçok yerinden gelen dağcılar da beklemekteydi. Kısa bir sohbetten sonra tüm katılımcılarla birlikte tören alanına gidildi. Burada yapılan saygı duruşu ve İstiklal marşının okunmasının ardından, alışverişimizi de yapıp kampın yapılacağı Melikler Yaylasına doğru yola çıktık.

Yolculuğumuz yaklaşık bir saat sürdü. Kamp alanına vardığımızda, alanının yarısı çoktan çadırlarla dolmuştu. Hava kapalıydı ve yağmur her an yağdı yağacak gibiydi. Yağmur gelmeden çadırlarımızı kurabilmek için en uygun bir yere, aceleyle çadırlarımızı kurmamızla birlikte beklenen yağmur geldi. Bizde herkesgibi çadırlarımıza çekilerek yolculuğun yorgunluğunu atmaya çalıştık. İki saatin sonunda dinen yağmuru fırsat bilip çevreyi dolaşmaya çıktık. Dedegül Dağı karşımızdaydı ve dağda beklendiğinden çok fazla kar görünüyordu. Bu arada Kamp yönetiminden akşam toplantı yapılacağı haberi geldi. ETUDOSD kulübünün verdiği akşam yemeğini yedikten sonra toplantı yerine gittik. Kamp ateşinin etrafında yapılan bu toplantıda sabah üç grup halinde 05.00, 06.00 ve 07:00’de yola zirveye hareket edileceği belirtildi. O gün itibariyle kazma ve krampona ihtiyaç duyulmayacağı öngörülmekle birlikte 05.00 de tırmanışa başlayacak ilk grubun vereceği rapor doğrultusunda diğer gruplar önlemini alacaktı. Bizler 06.00 grubuyla tırmanacaktık. Kendi aramızda da bir toplantı yaparak durumu değerlendirdik. Buna göre Ziya Beyin ve Engin Beyin eşleri kampta kalacak, geriye kalan altı kişi tırmanışı gerçekleştirecekti. 22.30’da tüm kamp için sessizlik uygulaması başlayınca bizde dinlenmeye çekildik.

Sabah 05.00 de uyanıp, tırmanış için hazırlıklarımızı tamamladık. ETUDOSD tarafından verilen çorbalarımızla karnımızı doyurup, 06.00’da tırmanışa başladık. Bu arada ilk gruptan gelen bilgilere göre kazma ve krampona ihtiyaç yoktu. 06.00 grubu oldukça kalabaklıktı. Arkamı dönüp baktığımda grubun ucu neredeyse gözükmüyordu. Tırmanışın Z diye isimlendirilen bölümünü normal bir tempoyla sorunsuz bir şekilde çıktık ve beş dakika mola verdik. Bu noktadan itibaren gruplar birbirinden ayrılmaya başladı. Hızlı bir tempoyla çıkmak isteyenler yanımızdan geçip gittiler. Hava hala güven vermiyordu. Bizlerde acaba yağmur veya kar yağacak mı diye merak ediyorduk. Moladan hemen sonra altı kişi olarak tırmanmaya devam ettik. Bir süre sonra karlı bölüm başladı. Bu noktadan itibaren dağ zirveye kadar karla kaplıydı. Gece yağan kar yumuşaktı. İkinci bölüm diye adlandıracağımız kısmı da geçtikten sonra çanak diye tabir edilen yere gelmiştik. Tırmanış sırasında birçok tanıdıkla karşılaştık Son bölümden önce bir mola daha verdik. Yaklaşık 2700 metredeydik ve zirveye çok az kalmıştı. Mola esnasında bir yandan tanıdıklarla sohbet ederken, bir yandan da bir şeyler atıştırarak güç toplamaya çalışıyorduk. Yeniden yola çıktığımızda ben rahatsızlanmaya başladım. Gözlerim kararıyor ve kalbim düzensiz bir şekilde atıyordu. Biraz dinlendim ve sıcak bir şey içerek kendime gelmeye çalıştım. Ancak rahatsızlığım devam ediyordu ve ben bu noktadan itibaren grup liderliğini Ziya Beye devrederek tırmanışa devam etmeme kararı verdim. Grup Ziya Beyin liderliğinde tırmanışa devam edecekti. Ayşegül Hanım ile Aydan Hanım beni yalnız bırakmak istemediklerinden benimle beraber kaldılar. Böylece grup ikiye bölündü. Zirve grubu Ziya Arif Ateş’in liderliğinde Mustafa Karabulut ve Engin Genç zirveye devam ederken; Ben, Ayşegül ALTIOK ve Aydan ERTEKİN'den oluşan grup ise inişe geçecekti. Arkadaşlarımızla vedalaştıktan sonra inişe geçtik.

Hava inanılmaz güzeldi. Hiç yağmura yakalanmadık ve inişimizi sorunsuz bir şekilde tamamladık. Kamp alanına ulaştığımızda . ETUDOSD tarafından bizlere gözleme ve ayran ikram edildi. Tam dinlenecekken önce Aydan Hanım daha sonra da Ayşegül Hanım rahatsızlandı. Bir süre dinlendikten sonra kendilerini daha iyi hissetmeye başladılar. Zirveye devam eden Madadostlu grup sağ salim zirveye ulaşıp, zirve defterine Kulübümüzün adını yazmışlar. Onlarda biz kampa ulaştıktan iki saat sonra 14.30 sularında kampa döndüler. Bir süre dinlendikten sonra kampı topladık, diğer gruplarla ve tanıdıklarla vedalaştık ve Ankara’ya hareket ettik. Yolda sadece Yalvaç’ta yemek molası verdik ve 23:00’da sağ salim Ankara’ya ulaştık.

Güzel bir etkinlik oldu. Farklı tecrübeler yaşadık. Katılan tüm arkadaşlara teşekkürler