TDF Gençlik Haftası Erciyes Zirve Tırmanışı - (19 Mayıs 2012)

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramını alanlarda, statlarda kutlayamayacağımızı anlayınca; biz de Bayramı dağda kutlarız dedik ve TDF'nin düzenlediği Geleneksel Gençlik Haftası Erciyes Zirve Tırmanışına katılmak amacıyla Adil Bey ile birlikte iki kişi 18 Mayıs Cuma sabahı otomobille Ankara'dan Kayseri'ye hareket ettik. Rahat bir yolculuktan sonra Erciyes Tekir Yaylasına saat 14.30 sularında vardık. Kayseri'ye girerken Erciyes'i gördüğümde sanki gizli sevgiliyi ilk kez görmüşcesine heyecanlandım. Ancak "O" beni tanıyordu, ben de "O" nu. Özlemiştik birbirimizi, yeniden buluşacaktık. Yaklaşık 25 kilo kadar olan sırt çantamızı yüklenip kampı atacağımız 2870 metrede bulunan Çobanini'ne hareket ettik. 3 saatlik bir tırmanış sonucu kamp alanına ulaşıp, çadırlarımızı kurduk. 19 Mayıs Cumartesi sabah 04.00 de tırmanışa başlama planlanmıştı. Geceyi şiddetli rüzgarla geçirdik. Kimi çadırlar patladı. Sabah 02.30 da kalktık. Hazırlıkları takiben 04.00 de Şeytan Rotasından zirve yapmak için yürüyüşe başladık. Fırtına müthiş ve bizi bir sağa bir sola yatırıyor. Bacaklarımıza ve yüzümüze savurduğu kum gibi karlar kurşun/kırbaç etkisi yapıyor. 2 saatlik zorlu bir tırmanış sonunda Kahvaltı Kayalarına ulaştık. Burada yapılan kısa bir değerlendirmede bu olumsuz koşullarda yapılacak tırmanışın doğru olmadığı ve kamp alanına geri dönülmesine karar verildi. Kamp alanına ulaşınca çadırları topladık. Sırtımıza yüklendik ve aşağıya hareket ettik ve saat 09.30 sularında aracımıza ulaştık. Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden ve Kulüplerinden gelen diğer sporcularla vedalaşıp, Ankara'ya hareket ettik. Bu faaliyetle ilgili en doğru tespiti Kayseri Dağcılık İl Temsilcisi İsmail Yılmaz Beyin sözleri anlatıyor. "Ben Erciyes'e 105 kez tırmandım, zirve yaptım. Böyle Erciyes görmedim." Bizler şanslıydık. Erciyese ikinci gidişimizde, Erciyesin en sert yüzünü görmüş olduk.

En iyi dağcı sağ salim eve dönen dağcı imiş. Bizde sağ salim evimize döndük.