2 Günde 3 Zirve (Emler-Eznevit-Karasay Tırmanışı) - 22/23 Eylül 2012

15-16 Eylül 2012 gerçekleştirdiğimiz Aladağlar Büyük Demirkazık Zirvesi (3753 mt) tırmanışından bir hafta sonra (22-23 Eylül 2012) yine Aladağlardayız. Bu kez iki günde Karayalak Vadisindeki üç zirveye (Emler-3723 mt; Eznevit (3560 mt ve Karasay (3550 mt) tırmanış gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

22 Eylül 2012 Cumartesi

Aracımız 21 Eylül Cuma gecesini 22 Eylül 2012 Cumartesiye bağlayan gece saat 01.00'de Maliye Bakanlığının önünden 13 kişiyle Aladağlara hareket ediyor. Bu faaliyette bir misafirimiz var. İstanbul'dan otobüsle Ankara'ya gelen Ali SULU misafirimiz olarak bizimle beraber ilk kez 3.000 mt üzeri tırmanacak. Aladağlarda TDF eğitimlerine katılan Şenol DOGANYİGİT ile Konya'dan gelip bize katılacak sporcularımız Merve AYDEMİR ve Muammer ŞEN ile Aladağlar Dağevinde buluşup kadroyu tamamlayacağız.

22 Eylül Cumartesi sabah 06.00 sularında Nigde'deyiz. Her zamanki çorbacıda sabah kahvaltımızı yapıyoruz, eksikliklerimizi tamamlıyoruz. Saat 07.30 sularında Aladağlara doğru hareketleniyoruz. Dağevine ulaştığımızda bölge, TDF eğitimi sonrası Büyük Demirkazık Zirvesine tırmanışa giden beş dağcının zirve külahında mahsur kalması ve onları kurtarma çalışmaları yüzünden bayağı kalabalık ve neyseki biz oradayken biri dışında dört dağcı sağlıklı bir şekilde dağevine getirildi.(diğer 1 kişi aynı gün içinde Cımbar Vadisinde sağlıklı bir şekilde bulundu). Kurtarma faaliyetine traktörü ile katılan Mehmet işini bitirdikten sonra, eşyalarımızı traktöre yüklüyoruz ve Gelincik Kayalarına hareket ediyoruz. Gelincik Kayalarında bulunan kamp alanında katırlar bizi bekliyor. Burada eşyalarımızı katırlarla Çelikbuyduran'a gidecek. Küçük sırt çantalarımızı alıp Karayalak Vadisine doğru yürüyüşe başladığımızda saat 10.30 u bulmuştu. Vadiye uzanan patikayı takip edip, kapıyı geçtikten sonra ilk molamızı Mola Kayasında verdik. Hava güzel, tırmanış için ideal sıcaklıkta ve bizler iyi bir tempoyla yükseliyoruz. Tırmanışa başlayalı üç saat oldu ve kondüsyonu zayıf birkaç arkadaş zorlanmaya başladı. Karasay ile Eznevit zirvelerine giden patikanın ayrıldığı noktada ikinci molamızı verdik. Sağımız Kızılkaya ile Karasay'ı birleştiren sırt hattı, solumuzda Emler zirvesi ve karşımızda da kamp alanımız Çelikbuyduran. Moladan bir saat sonra Çelikbuydurandayız ve tırmanışa başladıktan dört saat sonra buraya ulaşıyoruz. Hava kapanmaya başladı. Vadiden yükselen sisle birlikte soğugu hissetmeye başladık. Katırlar bizimle aynı anda geldi. Yüklerimizi indiriyoruz ve hemen çadırlarımızı kuruyoruz. Saat 16.00 da faaliyetin ilk zirvesi olan Emler Zirveye (3723 mt) devam edileceği duyurulduktan sonra artık dinlenme zamanı. Hava iyice soğudu. Çadırlara çekildik.

Saat 16.00 herkes hazır. Karayalak Vadisi, kamp alanı ve zirve sisler içinde, hava buz gibi. İki arkadaş kampta kalacak. Karşımızda görünen dik çarşaktan tırmanmya başlıyoruz. Çarşaktan sonra ulaştığımız sırtta üç arkadaş daha tırmanışı bırakıp, kampa geri dönüyor. Kalan 11 kişi ile saat 16.50 de Emler Zirveye ulaşıyoruz. Kutlamalar ve zirve fotografları çekiliyor. Ancak zirve soğuk ve sisten burnumuzun ucunu bile göremiyoruz. Arada sırada esen rüzgar sisi kısa süreliğine de olsa dağıttığında Yedigölleri ve Kızılkaya'yı görebiliyoruz. Zirvede fazla kalmak mümkün değil ve 17.15 de inişe geçiyoruz ve 17.40 da kamptayız. Ertesi gün Karasay ve Eznevit Zirve tırmanışlarına başlayış saatini 06.00 olarak belirleyip tüm arkadaşlara bildiriyoruz.Herkes çadırlarına çekilip, yemek hazırlıklarına başladı. Sabahleyin Niğde'de yapılan kahvaltıdan beri, sadece atıştırmalarla idare ediyoruz. Herkes aç ve çadırlara çekilip, yemek hazırlıklarına başladı bile.

23 Eylül 2012 Pazar

Saat 05.00. Uyandık. Gece bayağı soğuk geçti. İnsan sıcacık uyku tulumunun içinden çıkmak istemiyor. Yan çadırdan Bünyamin Hoca çayı ve kahvaltıyı hazırlamış. Birlikte kahvaltı yapıyoruz. Çantalar hazırlanıyor ve saat 06.00 da 11 kişiyle Karasay Sırtına giden kampımızın sağındaki dik boğazı tırmanmaya başlıyoruz. 5 kişi kampta kalıyor. Boğazı 20 dakikada geçiyoruz. Arkada yer alan çanakğın yan yüzeyindeki setler in üzerinden sırta doğru ilerliyoruz. Karasay Sırtına ulaştığımızda Kızılkayanın devasa gövdesinin gölgesi ve esen rüzgar bizlei üşütüyor. Ancak manzara muhteşem. Yeni doğan güneş ışınları Kaldı ve Alaca Zirveleri üzerinde parlıyor. Emli Vadisi bulutlarla kaplı ve bulutların arasından sivrilen zirvelerin görünüşü muhteşem. Muhteşem manzarayı arka plana alarak fotograflar çekiyoruz. (faaliyet sonrası çekilen tüm fotograflar içinde burada çekilen fotografların bir başka güzel çıktığını farkediyoruz.)

Daha fazla üşümemek için sırttan Karasay Zirveye doğru hareket ediyoruz. Saat 07.50 de Karasay Zirveye (3550mt) ulaşıyoruz. Hava dünün tersine günlük güneşlik ve tüm zirveleri görebiliyoruz. Burada yarım saat mola veriyoruz. Zirve defteri yazılıyor. Zirve fotografı çekiliyor. Ardından Eznevit Zirveye geçmek için sırt hattında inişe geçiyoruz. Karasay ile Eznevit'in birleştiği sırttan sonra tekrar tırmanmaya geçiyoruz ve saat 09.15 de Eznevit Zirvedeyiz. Herkes zirvede güzel havanın keyfini çıkarıyor. Bol bol fotograf çekiliyor. Zirvede bir saat mola veriyoruz. karnımızı doyuruyoruz. Mola sonrası Eznevit'den iniş ve tekrar Karasay'a tırmanış. Bu arada sırttan Karayalak Vadisinde kampta kalan 5 arkadaşın inişe geçtiğini görüyoruz. Geldiğimiz yolu takip ederek saat 12.00 de kamptayız. Katırlar gelmiş, bekliyor. Tüm arkadaşlara saat 13.00 da hareket edecek şekilde hazır olmalarını isiyoruz. Aşağıya inen arkadaşlar çadırlarını, çantalarını toplayıp hazır bırakmışlar. Bizler de çadırlarımızı, çantalarımızı toplamaya girişiyoruz. Ancak çantaların katırlara yüklenmesi ve hareket etmemiz saat 13.30 u buluyor. Çarşaklardan hızlı bir şekilde iniyoruz. Saat 15.30 da Gelincik Kayası kamp alanındayız. Traktörcü Mehmet henüz gelmemiş onu bekliyoruz. Traktörün gelmesi ve aşağıya hareket ettiğimizde saat 16.30 olmuştu. Dağevinde bizi bekleyen arabamıza eşyelerımızı yerleştirip, karnımızı doyurmak üzere balıkçıya yöenledik. Elma ağaçlarının altında karnımızı doyurduk. Bua arada Mehmet'in getirdiği elmalardan satın alıp, Merve ile Muammer Beyi Konya'ya uğurladıktan sonra bizlerde Ankara'ya hareket ettik. Rahat bir yolculuktan sonra gece 12.00 sularında sağ salim evimize ulaştık.

Güzel bir faaliyetti. Bu yaz döneminde bireysel tırmanışlar dışında, Kulüp olarak Aladağlarda dört zirveye tırmanmış olduk. Tüm arkadaşları kutluyoruz.