Ilgaz Küçükhacet Zirve Tırmanışı - 08 Ekim 2011-Cumartesi

9 Madadost'lu 08 Ekim 2011 Cumartesi günü Ilgaz Dağlarının iki zirvesinden küçük olanı ve 2546 metre yüksekliği bulunan Küçükhacet Zirvesine tırmanış için mükemmel sayılabilecek bir havada başarılı bir tırmanış gerçekleştirdik.

Aracımız Cumartesi sabaha karşı 04.30 da -her ne kadar bu saatte sıcak yataklarımızı bırakıp dağa hareket etmek zor gelse de- Ilgaz'a tırmanmak isteyen 9 kişi ile aracımız Maliye Bakanlığının önünden hareket etti. Ilgaz'da verdiğimiz kahvaltı molasından sonra saat 08.00 de tırmanışa başlayacağımız dağın güney yüzünde bulunan Mülayim Yaylasındaydık. Şöförümüze Çankırı-Kastamonu yolunun Ilgaz Dağlarını aştığı 1775 mt.lik geçitte bulunan Karayolları Binasında bizi beklemesini tembihledik ve kısa bir hazırlıktan sonra saat 08.15 de tırmanışa başladık. Grubun küçük olması ve kondüsyonlarının yüksek olmasından dolayı hızlı tırmanıyorduk. İlk molada hep birlikte klasik rotadan farklı bir rotadan Gavur Kayalıklarının arasında bulunan dar bir geçitten dik olarak tırmanıp zirveye ulaşmaya karar verdik. Burası klasik rotaya göre daha dik ve daha zor olmasına ragmen, bize yaklaşık bir saat kazandıracaktı. Su deposunda beş dakikalık bir molada dinlendik ve eksilen sularımızı tamamladık. Buradan itibaren geçit başlıyordu ve geçitte rota daha dikleşiyordu. Tempolu ve dikkatli bir tırmanışla geçidi aşmamız bir saatimizi aldı. Geçidin tam ortalarında yer alan acı eriğin meyvelerinin tadına baktıktan sonra geçidin çıkışında mola verdiğimizde saat 10.15 idi. Beş dakikalık moladan sonra zirveye giden son dik parkuru tırmanmaya koyulduk. Parkurun dik olan kısmını geçtikten sonra grubun liderliğini 16 yaşında grubun en genç üyesi Doğan Beyin kızı Cemre'ye bıraktık. Cemre'nin liderliğinde 2546 metre yüksekliğindeki Kücükhacet Zirvesine ulaştığımızda saat 11.30 idi ve bizler 3 saat 15 dakikada zirveye ulaşmıştık. Zirvede görüş mesafesi mükemmel denilecek derecede açık olmasına rağmen, soğuk bir rüzgar esiyordu. Karşımızda Büyükhacet Zirvesi tüm heybetiyle, batıda ise tüm güzelliğiyle Oteller Bölgesi duruyordu. Zirve kutlamasından sonra rüzgardan korunmak amacıyla kuytu bir bölgede mola verdik. Bir şeyler atıştırdık ve dinlendik. Saat 12.00 de iniş kararı verdik. İnişe geçmeden Büyükhacet Zirvesi arkada fon olacak şekilde zirve fotografı çekmek için kuytuluktan çıkınca, rüzgarın daha soğuk esmeye başladığını hissettik. Fotograf çekiminde grup üyeleri bayağı üşüdüler. Özellikle faaliyet duyurusunda yapılan uyarıları dikkate almayıp, babaannesinin ördüğü yün eldivenleri çantasına koymaya üşenen Ziya Bey.

Fotograf çekiminden sonra saat 12.00 de Geyikbeline doğru inişe geçtik. Buraları karsız geçmek daha zor. Geyikbeline kadar rüzgar bizi üşütmeye devam etti. Geyikbelinde verdiğimiz kısa bir mola ile üzerimizde bulunan fazlalıkları çıkardık ve karşımızdaki sırta doğru tırmanmaya başladık. Sırtta yine rüzgar başladı. Yavaş yavaş yorulmayada başladık. Ormanın içinden dik bir inişle Ilgaz Obasına ulaştık, buradan itibaren yolu takip ederek saat 15.45 de aracımızın bizi beklediği Karayolları binasına ulaştık. Böylece faaliyeti yaklaşık 7 saat 15 dakikada tamamlamış olduk.

Saat 16.00 da Ilgaz'dan ayrılıp, saat 19.00 sularında Ankara'ya ulaştık. Ilgaz faaliyetlerinden ilk defa bu kadar erken saatlerde Ankara'ya dönmüş olduk. Bunun nedeni havanın açık ve güzel olması ile sporcu sayısının az olmasından dolayı parkuru tahmin ettiğimizden daha kısa bir sürede tamamlamamız. Psikolojik olarak daha yorucu bir faaliyet için kendini hazırlayan bir çok arkadaş için bu tırmanış kolay sınıfına konularak hafızlardaki yerini aldı.