Hüseyingazi Kaya Tırmanış Eğitimi - 02 Nisan 2017 Pazar

Elini kayaya değmemiş ama tırmanmak isteyenlere temel kaya tırmanış tekniklerini öğretmeye yönelik olarak başlattığımız etkinlikler kapsamında, 2017 yılının ilk eğitim faaliyetini 02 Nisan 2017 pazar günü Hüseyingazi'de gerçekleştirdik. Planımıza göre pazar sabahı herkes kendi araçlarıyla Hüseyingazi'ye gelecek ve saat 12.00 sularında Hüseyingazi Türbesinin orada buluşup; hep birlikte kayalıklara geçeceğiz.

Arkadaşlarla türbede buluşuyoruz ve kayalıklara hareket ediyoruz. 5-6 araçlık konvoyumuzla saat 13.00 sularında tırmanış alanına varıyoruz. Galiba biraz geç kalmışız. Her yer dolu. Sadece üst bölümdeki boltlu rota boş görünüyor. Hacettepe Üniversitesi Dağcılık Kulübü, burada her hafta eğitim faaliyeti düzenliyormuş ve bu hafta da yine kalabalık bir grupla buradalar. Ayrıca orada tanıştığım ve oldukça mütevazi bir insan olan Samet Kızılkaya ile tanışıyorum. Samet Hoca bize yardımcı oluyor. Metin ÖZ abimiz de burada ve bizleri izliyor. Fotoğraflar çekiyor.

Hüseyingazi kayalıklarında 2 adet boltlu ve 2 adet geleneksel rota bulunuyor. Ancak bunun dışında çeşitli varyasyonlar denenebilecek imkanlarda mevcut. Yani iş size kalmış. Bizlerde önce boltlu rotaya tırmanıyoruz. Ardından tope-rope olarak geleneksel rotayı kullanıyoruz. Ancak Yeterli zaman kalmadığı için iniş hattını açmıyorum bugünlük yeter. 11 kişilik bir ekipe tırmanış yapıyoruz bunların 4 tanesi henüz kayaya yeni başladılar.

Hüseyingazi Türbesinin hemen karşısında bulunan bu alan çoğu Ankara'lı tarafından askeri alan zannedildiğinden pek bilinmiyor. Ancak kaya tırmanışı yapan özellikle de üniversite kulüpleri bu bölgeyi yoğun olarak kullanıyor. Açıkçası bende burayı askeri alan zannediyordum. Ancak arkadaşımız Melek San burada tırmanışın serbest olduğunu bahsedince, bir kaç hafta önce sevgili dostum Hadi Çolakoğlu ile burayı kesfe gelip, ilk tırmanışımızı yapmıştık. Daha sonra birkaç kez daha geldikten sonra kaya eğitimlerimizi burada yapmaya karar verdik.

Hüseyingazi kayalıklarına ulaşmak için, Samsun yolu istikametinde Mamak Yeşilbayır Mahallesi yol ayrımından sola dönülüp, 200 metre sonra menfezden geçerek, kıvrıla kıvrıla ilerleyen yol takip ediliyor. Yaklaşık 2,3 km. sonra ASKİ su deposuna varılıyor. Deponun sonra devam eden stabilize yol takip edilerek yaklaşık 400 metre sonra tırmanış alanına varılıyor.

Bizlerde 5-6 araçlık konvoyumuzla saat 13:00 gibi tırmanış alanına varıyoruz. Galiba biraz geç kalmışız. Her yer dolu, kalabalık genç bir grup var. Sadece üst bölümdeki boltlu rota boş görüyor. Bizde mecburen boltlu rotaya yöneliyoruz. Kalabalığın sebebini ise daha sonra anlıyoruz. Hacettepe Üniversitesi Dağcılık Kulübü, her hafta sonu burada üyelerine kaya eğitimi veriyormuş. Kalabalığın sebebi de oymuş. Hüseyingazi kayalıklarında 2 adet boltlu rota ve 2 adet geleneksel rota bulunuyor. Ancak alternatif yaratma imkanı da var. Yani iş tırmanıcıya kalmış. Bizlerde önce boltlu rotaya tırmanıyoruz ardından tope rope şeklinde geleneksel rotaya çıkıyoruz.

Bu arada tek başına tırmanan Samet Kızılkaya ile tanışıyorum. Samet Hoca bizlere çok yardımcı oluyor. Ayrıca Metin Öz abimiz de gelmiş, bizleri izliyor. Ancak zaman çok hızlı geçiyor ve güneş yavaş yavaş tepelerin ardına doğru çekilmeye başlıyor. Bizler de malzemelerimizi toplayıp, Ankara'ya doğru yola koyuluyoruz.

Bizim için verimli bir gün oluyor. 11 kişilik bir ekip olarak hem pratik yapmış hemde 4 yeni arkadaşı kayayla tanıştırmış olduk.